1.4 tce opinie
Zaprezentowany w 1904 roku na Salonie Samochodowym w Paryżu Peugeot Type 69 zwany Bébé wprowadził koncepcję samochodu ekonomicznego i jako pierwszy nosił logo francuskiej marki na osłonie chłodnicy. 120 lat temu, na Salonie Samochodowym w Paryżu w 1904 roku, po raz pierwszy pojawił się Peugeot Type 69, pierwszy prawdziwy samochód, który wprowadził koncepcję automobilu popularnego, choć w rzeczywistości koszty budowy i ostateczna cena katalogowa były wysokie i w żaden sposób nie są porównywalne z obecnymi cenami małych samochodów odniesionymi do dochodów dzisiejszych Europejczyków. Była to jednak zdecydowanie tańsza propozycja w porównaniu do ówczesnych automobili.
Wkrótce nazwany „Bébé” ze względu na małe wymiary zewnętrzne (długość 2.700 mm, szerokość 1.400 mm), Peugeot Type 69 był dostępny w jednym, 2-miejscowym nadwoziu z otwartym dachem, z raczej kwadratowymi liniami i reflektorami bardzo wysuniętymi do tyłu, praktycznie na wysokości osi. Automobil miał też małą demontowalną szybę przednią. Oczywiście silnik też był mały, pionowy, chłodzony wodą, jednocylindrowy typu AG, umieszczony z przodu.
Miał pojemność skokową 652 cm³ i moc 7 KM, która jednak była w stanie rozpędzić Bébé do maksymalnej prędkości 44 km/h, co było wówczas całkiem dobrym wynikiem. Skrzynia biegów była typu kardana z 3 biegami do przodu i jednym biegiem wstecznym. Były trzy hamulce, dwa nożna uruchamiane pedałem i jeden sterowany dźwignią ręczną. Układ kierowniczy był zębatkowy.
Peugeot Type 69 Bébé był także pierwszym modelem marki, w którym po raz pierwszy zastosowano napis Peugeot na osłonie chłodnicy, aby lepiej wyróżnić samochody produkowane przez małą firmę sygnowaną lwem, kierowaną przez Roberta, Pierre’a i Julesa Peugeot, siostrzeńców Armanda, który po okresie produkcji rowerów, motocykli i narzędzi zajął się także automobilami.
Opinie użytkowników
Silnik Renault 1.4 TCe H4Jt o mocy 131KM z turbodoładowaniem wszedł na rynek w 2009 roku. Pod względem użytkowania silnik spisuje się bardzo dobrze, jest dynamiczny i elastyczny a spalanie oscyluje wokół średnio 7l/100km.
Decydując się na montaż instalacji LPG zalecane jest dobranie odpowiedniej instalacji oraz jej podzespołów. Użytkownicy aut z tym silnikiem sygnalizują o problemach z głowicą, które nie są utwardzane i mogą ulec uszkodzeniu. Kolejną przypadłością są awarie uszczelki pod głowicą co skutkuj przedostawaniem się płynu chłodniczego do silnika co może spowodować pękaniem cylindrów. Problem ten dotyczy odmian z pierwszych lat produkcji, po 2009 roku problem został wyeliminowany przez zastosowanie lepszych jakości uszczelek.
Warto zwracać uwagę na poziom płynu chłodniczego aby uniknąć poważnych konsekwencji. Poza tą dosyć poważną przypadłością silnik uchodzi za trwały i mało awaryjny.