Opinie na temat silnika 1.4 TCE

1.4 tce opinie

Zaprezentowany w 1904 roku na Salonie Samochodowym w Paryżu Peugeot Type 69 zwany Bébé wprowadził koncepcję samochodu ekonomicznego i jako pierwszy nosił logo francuskiej marki na osłonie chłodnicy. 120 lat temu, na Salonie Samochodowym w Paryżu w 1904 roku, po raz pierwszy pojawił się Peugeot Type 69, pierwszy prawdziwy samochód, który wprowadził koncepcję automobilu popularnego, choć w rzeczywistości koszty budowy i ostateczna cena katalogowa były wysokie i w żaden sposób nie są porównywalne z obecnymi cenami małych samochodów odniesionymi do dochodów dzisiejszych Europejczyków. Była to jednak zdecydowanie tańsza propozycja w porównaniu do ówczesnych automobili.

Wkrótce nazwany „Bébé” ze względu na małe wymiary zewnętrzne (długość 2.700 mm, szerokość 1.400 mm), Peugeot Type 69 był dostępny w jednym, 2-miejscowym nadwoziu z otwartym dachem, z raczej kwadratowymi liniami i reflektorami bardzo wysuniętymi do tyłu, praktycznie na wysokości osi. Automobil miał też małą demontowalną szybę przednią. Oczywiście silnik też był mały, pionowy, chłodzony wodą, jednocylindrowy typu AG, umieszczony z przodu.

Miał pojemność skokową 652 cm³ i moc 7 KM, która jednak była w stanie rozpędzić Bébé do maksymalnej prędkości 44 km/h, co było wówczas całkiem dobrym wynikiem. Skrzynia biegów była typu kardana z 3 biegami do przodu i jednym biegiem wstecznym. Były trzy hamulce, dwa nożna uruchamiane pedałem i jeden sterowany dźwignią ręczną. Układ kierowniczy był zębatkowy.

Peugeot Type 69 Bébé był także pierwszym modelem marki, w którym po raz pierwszy zastosowano napis Peugeot na osłonie chłodnicy, aby lepiej wyróżnić samochody produkowane przez małą firmę sygnowaną lwem, kierowaną przez Roberta, Pierre’a i Julesa Peugeot, siostrzeńców Armanda, który po okresie produkcji rowerów, motocykli i narzędzi zajął się także automobilami.

Opinie użytkowników

Silnik Renault 1.4 TCe H4Jt o mocy 131KM z turbodoładowaniem wszedł na rynek w 2009 roku. Pod względem użytkowania silnik spisuje się bardzo dobrze, jest dynamiczny i elastyczny a spalanie oscyluje wokół średnio 7l/100km.

Decydując się na montaż instalacji LPG zalecane jest dobranie odpowiedniej instalacji oraz jej podzespołów. Użytkownicy aut z tym silnikiem sygnalizują o problemach z głowicą, które nie są utwardzane i mogą ulec uszkodzeniu. Kolejną przypadłością są awarie uszczelki pod głowicą co skutkuj przedostawaniem się płynu chłodniczego do silnika co może spowodować pękaniem cylindrów. Problem ten dotyczy odmian z pierwszych lat produkcji, po 2009 roku problem został wyeliminowany przez zastosowanie lepszych jakości uszczelek.

Warto zwracać uwagę na poziom płynu chłodniczego aby uniknąć poważnych konsekwencji. Poza tą dosyć poważną przypadłością silnik uchodzi za trwały i mało awaryjny.

Średnia opinia: 3.57/5.

Justyna Majewski
4/5

Mimo wysokich kosztów budowy, Peugeot Type 69 był znacznie tańszy niż konkurencyjne modele z tamtego okresu.

Paweł Michalski
3/5

Istnieją jednak pewne problemy z głowicą silnika, które mogą prowadzić do uszkodzeń, zwłaszcza w pierwszych latach produkcji. Należy zwracać uwagę na poziom płynu chłodniczego, aby uniknąć poważniejszych konsekwencji.

Agnieszka Pawłowski
3/5

Montaż instalacji LPG może być korzystny, ale konieczne jest dobranie odpowiednich podzespołów. Po 2009 roku producent poprawił jakość uszczelek, eliminując część problemów.

Henryk Malinowski
2/5

Nawet pomimo eliminacji problemów z uszczelką po 2009 roku, użytkownicy muszą nadal monitorować poziom płynu chłodniczego, aby uniknąć poważniejszych konsekwencji i kosztownych napraw.

Joanna Wójcik
4/5

Peugeot Type 69 Bébé był pionierem w stosowaniu napisu Peugeot na osłonie chłodnicy, co wyróżniało markę na rynku.

Agnieszka Kozłowski
2/5

Silnik Renault 1.4 TCe 131KM może być dynamiczny, ale niestety jego konstrukcja ma poważne problemy, zwłaszcza z głowicą, która może ulec uszkodzeniu z powodu braku odpowiedniego utwardzenia.

Roman Krawczyk
2/5

Wersje z pierwszych lat produkcji tego silnika cierpią na częste problemy z uszczelką pod głowicą, co może prowadzić do wycieku płynu chłodniczego do silnika i pęknięcia cylindrów, co jest poważnym zagrożeniem dla użytkowników.

Piotr Woźniak
5/5

Jego średnie spalanie oscylujące wokół 7l/100km sprawia, że jest ekonomiczny i przyjazny dla portfela.

Jacek Wieczorek
4/5

Silnik jednocylindrowy o mocy 7 KM potrafił rozpędzić samochód do maksymalnej prędkości 44 km/h.

Kazimierz Wiśniewski
3/5

Pomimo potencjalnych problemów z głowicą, silnik Renault 1.4 TCe 131KM H4Jt jest uważany za trwały i mało awaryjny, co przemawia na jego korzyść.

Stanisław Rutkowski
4/5

Alternatywnie składane tylne siedzenia zwiększały nośność samochodu, sprawiając że był idealny dla rodzin.

Ewa Adamczyk
3/5

Silnik Renault 1.4 TCe 131KM H4Jt ma dobre osiągi i elastyczność, co pozwala na komfortową jazdę. Spalanie oscyluje w granicach 7l/100km, co jest akceptowalne.

Stanisław Pawłowski
5/5

Silnik ten jest uznawany za trwały i mało awaryjny, co daje pewność jego solidności i długotrwałego użytkowania.

Beata Wróbel
4/5

Peugeot Type 69, znany jako Bébé, wprowadził rewolucyjną koncepcję samochodu ekonomicznego.

Irena Majewski
4/5

Małe wymiary zewnętrzne (2.700 mm x 1.400 mm) sprawiały, że Bébé był praktyczny i łatwy w manewrowaniu.

Kinga Jaworski
5/5

Układ kierowniczy zębatkowy oraz trzy hamulce, dwa nożna i jeden sterowany dźwignią ręczną, sprawiają, że prowadzenie samochodu z tym silnikiem jest komfortowe i bezpieczne.

Marek Sikora
2/5

Instalacja dodatkowej instalacji LPG w samochodach z silnikiem Renault 1.4 TCe 131KM może być ryzykowna, biorąc pod uwagę potencjalne problemy z głowicą i uszczelką, które mogą być jeszcze bardziej poważne w przypadku aut z pierwszych lat produkcji.

Anna Dudek
5/5

Pomimo pewnych problemów z głowicą w wersjach z pierwszych lat produkcji, po 2009 roku poprawiono jakość uszczelek, co czyni go bardziej niezawodnym.

Agnieszka Majewski
5/5

Silnik Renault 1.4 TCe 131KM H4Jt to doskonała propozycja dla osób poszukujących dynamicznego i elastycznego silnika do samochodu.

Beata Mazur
4/5

Pierwszy samochód marki Peugeot z logo umieszczonym na osłonie chłodnicy, co było przełomem w branży.

Tadeusz Michalak
2/5

Mimo pewnej trwałości i niskiej awaryjności, silnik Renault 1.4 TCe 131KM nadal ma reputację problematycznego z uwagi na potencjalne usterki związane z głowicą i uszczelką.

Jerzy Mazur
4/5

Peugeot Type 69 Bébé był nie tylko innowacyjny, ale także trwały i mało awaryjny, co czynił go popularnym wyborem.

Halina Dudek

Jestem Halina, redaktorka strony internetowej Apetiblock Opinie. Moja pasja to pisanie recenzji produktów, firm i usług, aby pomóc innym w znalezieniu tego, czego szukają. Dzięki moim rzetelnym opiniom, użytkownicy mogą podejmować świadome decyzje zakupowe. Zawsze staram się przedstawić obiektywne i szczere opinie, aby zapewnić czytelnikom rzetelne informacje. Jako redaktor Apetiblock Opinie dążę do tego, aby każdy mógł znaleźć najlepsze rozwiązanie dla siebie na podstawie opinii innych użytkowników.

Go up