Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V GDI 132KM-140KM G4FD
Kategoria: Silniki Hyundai Kia GDI / T-GDI / V6
Silniki Hyundai Kia GDI / T-GDI / V6 są stosowane w samochodach marki Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V GDI G4FD o mocy 132-140KM produkowany od 2010 roku. Jednostka ma szerokie zastosowanie w różnych segmentach samochodów Hyundai oraz Kia. Konstrukcja bardzo nowoczesna z wtryskiem paliwa bezpośrednim wyposażone w zmienne fazy rozrządu CVVT i rozrządem opartym na łańcuchu.
Zamysłem konstruktorów było stworzenie silnika benzynowego o bardzo zbliżonych parametrach co silniki wysokoprężne, miał być dynamiczny i oszczędny. Udało się stworzyć silnik dynamiczny, cichy o wysokiej kulturze pracy i niskim poziomem spalania.
Jednak nie we wszystkich odmianach silnik sprawuje się dobrze o ile w modelu i30 jest bardzo dobrze to już w modelu IX 35 dynamika pozostawia wiele do życzenia. Silnik lepiej czuje się na wysokich obrotach ale wtedy poziom spalania idzie w górę, przeciętnie w kompakcie osiągniemy wynik w granicach 7L ale w wersji SUV wzrasta do 8-9l.
Z racji zastosowania wtrysku bezpośredniego instalacja LPG nie jest zalecana a w razie jej montażu koszty nie należą do tanich. Reasumując silnik 1.6 GDI jest jednostką dobrą o niskiej awaryjności nie przysparzającą użytkownikom problemów a osiągi i jej praca jest na przyzwoitym poziomie.
Popularne silniki tego producenta:
- Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V T-GDI 177KM-186KM G4FJ
- Silnik Hyundai/Kia 2.0 16V GDI 165KM-177KM G4NC
- Silnik Hyundai/Kia 2.0 16V T-GDI 238KM-245KM G4KH
- Silnik Hyundai/Kia 2.4 16V GDI 185KM-192KM G4KJ
- Silnik Hyundai/Kia 3.3 V6 24V 235KM-250KM G6DB
Opinie użytkowników
Opinie użytkowników
Średnia ocena użytkowników: 7.1
Trwałość: 8.0/10
Utrzymanie: 7.5/10
Dynamika: 5.7/10
Suma głosów: 335
Tak: 133
Nie: 202
Najbardziej awaryjna część:
- Silnik 10%
- Katalizator 2%
- Rozrząd / Wariator 80%
- Układ wtryskowy 3%
- Elektryka, cewka 2%
- Sonda lambda 1%
- Awarie drobne 2%
Informacje serwisowe:
Rozrząd: Łańcuch
Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
Przegląd serwisowy co 1 rok
Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną
Samochody z tym silnikiem:
- Hyundai i30 II 1.6 16V GDI 135KM (G4FD)
- Hyundai ix35 1.6 16V GDI 135KM (G4FD)
- Hyundai i40 1.6 16V GDI 135KM (G4FD)
- Kia cee’d II 1.6 16V GDI 135KM (G4FD)
- Kia Soul I FL 1.6 16V GDI 140KM (G4FD)
Opinie użytkowników:
28.01.2024 Kia Sportage III
Średnia: (8.3)
Opinia: Mam ten silnik w sportage 3 i jestem z niego zadowolony. Pomijając dyskusyjną dynamikę ( świadomy wybór, bo na tym najmniej mi zależało ), cała reszta jest jak najbardziej ok. Dbać o olej i pozostałe eksploatacyjne czynności, a nie powinien sprawiać problemów. Silnik bardzo prosty .czytaj całość w budowie, bez zbędnych udziwnień, trwały i nieskomplikowany łańcuchowy rozrząd, niedrogie części.
Trwałość: 10.0/10
Utrzymanie: 9.0/10
Dynamika: 6.0/10
Zalety: Prosta konstrukcja, niska awaryjność, niedrogie części. Silnik: 135 KM Rocznik: 2012 Przebieg: 107000 Spalanie: 8.0 l/100km Polecam
04.07.2023 Kia Sportage
Średnia: (8.3)
Opinia: Bardzo dobry silnik bezawaryjna i mało paląca,idealny do spokojnej jazdy .Mam go 6 lat i jestem bardzo zadowolony z jego użytkowania.Jak ktoś szuka auta z bezawaryjnym sinikiem to polecam z czystym sumieniem.Silnik nie posiada turbiny i zbędnych udziwnień i to jego atut,Niestety kosztem dynamika .czytaj całość ale jak dla mnie niema problemu.
Trwałość: 10.0/10
Utrzymanie: 10.0/10
Dynamika: 5.0/10
Średnia opinia: 3.87/5.