Opinie na temat silnika 1.6 GDI: Co mówią użytkownicy

Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V GDI 132KM-140KM G4FD

Kategoria: Silniki Hyundai Kia GDI / T-GDI / V6

Silniki Hyundai Kia GDI / T-GDI / V6 są stosowane w samochodach marki Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V GDI G4FD o mocy 132-140KM produkowany od 2010 roku. Jednostka ma szerokie zastosowanie w różnych segmentach samochodów Hyundai oraz Kia. Konstrukcja bardzo nowoczesna z wtryskiem paliwa bezpośrednim wyposażone w zmienne fazy rozrządu CVVT i rozrządem opartym na łańcuchu.

Zamysłem konstruktorów było stworzenie silnika benzynowego o bardzo zbliżonych parametrach co silniki wysokoprężne, miał być dynamiczny i oszczędny. Udało się stworzyć silnik dynamiczny, cichy o wysokiej kulturze pracy i niskim poziomem spalania.

Jednak nie we wszystkich odmianach silnik sprawuje się dobrze o ile w modelu i30 jest bardzo dobrze to już w modelu IX 35 dynamika pozostawia wiele do życzenia. Silnik lepiej czuje się na wysokich obrotach ale wtedy poziom spalania idzie w górę, przeciętnie w kompakcie osiągniemy wynik w granicach 7L ale w wersji SUV wzrasta do 8-9l.

Z racji zastosowania wtrysku bezpośredniego instalacja LPG nie jest zalecana a w razie jej montażu koszty nie należą do tanich. Reasumując silnik 1.6 GDI jest jednostką dobrą o niskiej awaryjności nie przysparzającą użytkownikom problemów a osiągi i jej praca jest na przyzwoitym poziomie.

Popularne silniki tego producenta:

  • Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V T-GDI 177KM-186KM G4FJ
  • Silnik Hyundai/Kia 2.0 16V GDI 165KM-177KM G4NC
  • Silnik Hyundai/Kia 2.0 16V T-GDI 238KM-245KM G4KH
  • Silnik Hyundai/Kia 2.4 16V GDI 185KM-192KM G4KJ
  • Silnik Hyundai/Kia 3.3 V6 24V 235KM-250KM G6DB

Opinie użytkowników

Opinie użytkowników

Średnia ocena użytkowników: 7.1

Trwałość: 8.0/10

Utrzymanie: 7.5/10

Dynamika: 5.7/10

Suma głosów: 335

Tak: 133

Nie: 202

Najbardziej awaryjna część:

  • Silnik 10%
  • Katalizator 2%
  • Rozrząd / Wariator 80%
  • Układ wtryskowy 3%
  • Elektryka, cewka 2%
  • Sonda lambda 1%
  • Awarie drobne 2%

Informacje serwisowe:

Rozrząd: Łańcuch

Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok

Przegląd serwisowy co 1 rok

Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Samochody z tym silnikiem:

  • Hyundai i30 II 1.6 16V GDI 135KM (G4FD)
  • Hyundai ix35 1.6 16V GDI 135KM (G4FD)
  • Hyundai i40 1.6 16V GDI 135KM (G4FD)
  • Kia cee’d II 1.6 16V GDI 135KM (G4FD)
  • Kia Soul I FL 1.6 16V GDI 140KM (G4FD)

Opinie użytkowników:

28.01.2024 Kia Sportage III

Średnia: (8.3)

Opinia: Mam ten silnik w sportage 3 i jestem z niego zadowolony. Pomijając dyskusyjną dynamikę ( świadomy wybór, bo na tym najmniej mi zależało ), cała reszta jest jak najbardziej ok. Dbać o olej i pozostałe eksploatacyjne czynności, a nie powinien sprawiać problemów. Silnik bardzo prosty .czytaj całość w budowie, bez zbędnych udziwnień, trwały i nieskomplikowany łańcuchowy rozrząd, niedrogie części.

Trwałość: 10.0/10

Utrzymanie: 9.0/10

Dynamika: 6.0/10

Zalety: Prosta konstrukcja, niska awaryjność, niedrogie części. Silnik: 135 KM Rocznik: 2012 Przebieg: 107000 Spalanie: 8.0 l/100km Polecam

04.07.2023 Kia Sportage

Średnia: (8.3)

Opinia: Bardzo dobry silnik bezawaryjna i mało paląca,idealny do spokojnej jazdy .Mam go 6 lat i jestem bardzo zadowolony z jego użytkowania.Jak ktoś szuka auta z bezawaryjnym sinikiem to polecam z czystym sumieniem.Silnik nie posiada turbiny i zbędnych udziwnień i to jego atut,Niestety kosztem dynamika .czytaj całość ale jak dla mnie niema problemu.

Trwałość: 10.0/10

Utrzymanie: 10.0/10

Dynamika: 5.0/10

Średnia opinia: 3.87/5.

Elżbieta Baran
4/5

Zaletą silnika 1.6 GDI jest także łatwa dostępność części oraz niewielkie koszty utrzymania, co przekłada się na korzystne doświadczenia użytkowników.

Barbara Zając
4/5

Instalacja LPG nie jest zalecana ze względu na wtrysk bezpośredni, jednak silnik 1.6 GDI pozostaje ekonomicznym i niezawodnym rozwiązaniem.

Dorota Olszewski
4/5

Silnik ten cechuje się dynamiką i oszczędnością, co sprawia, że jest idealnym wyborem dla wielu użytkowników.

Halina Stępień
5/5

Konstrukcja silnika z wtryskiem paliwa bezpośrednim oraz zmiennymi fazami rozrządu CVVT zapewnia wysoką kulturę pracy i efektywność.

Jerzy Baran
3/5

Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V GDI 132KM-140KM G4FD może być dobrym wyborem dla osób szukających jednostki o solidnych osiągach, niskim poziomie spalania i wysokiej kulturze pracy. Pomimo pewnych ograniczeń w dynamice w niektórych warunkach, silnik ten jest uznawany za niezawodny i łatwy w utrzymaniu. Jego prosta konstrukcja oraz trwałość sprawiają, że jest ceniony przez użytkowników.

Monika Olszewski
4/5

Podsumowując, silnik 1.6 GDI jest godnym polecenia wyborem dla osób poszukujących ekonomicznego i niezawodnego rozwiązania napędowego do swojego pojazdu.

Marcin Szymański
5/5

Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V GDI 132KM-140KM G4FD jest jednostką nowoczesną i dynamiczną, idealną do różnych segmentów samochodów Hyundai oraz Kia.

Michał Jankowski
4/5

Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V GDI 132KM-140KM G4FD jest polecany przez wielu użytkowników za jego solidność i wydajność.

Tomasz Szymański
5/5

Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V GDI 132KM-140KM G4FD jest popularnym wyborem w różnych modelach Hyundai i Kia, co świadczy o jego wszechstronności i zaufaniu.

Henryk Kowalczyk
5/5

Silnik lepiej sprawdza się na wyższych obrotach, co pozwala na dynamiczną jazdę, jednak przy zachowaniu umiarkowanego zużycia paliwa.

Renata Włodarczyk
4/5

Konstrukcja silnika z wtryskiem bezpośrednim, zmiennej fazy rozrządu CVVT i łańcuchowym rozrządem zapewnia wysoką kulturę pracy i niski poziom awaryjności.

Beata Kozłowski
4/5

Silnik ten doskonale sprawdza się w modelach kompaktowych, zapewniając zadowalającą dynamikę i efektywność.

Magdalena Majewski
4/5

Pomimo pewnych ograniczeń w dynamice, silnik ten oferuje przyzwoity poziom spalania, co jest istotne dla wielu kierowców.

Justyna Baran
5/5

Silnik 1.6 GDI charakteryzuje się niskim poziomem awaryjności, co przekłada się na spokojną eksploatację i brak problemów dla użytkowników.

Joanna Mazur
5/5

Silnik 1.6 GDI G4FD jest cichy i komfortowy w pracy, co zapewnia przyjemne doznania podczas jazdy.

Jolanta Kaczmarek
2/5

Pomimo szerokiego zastosowania w różnych modelach Hyundai i Kia, silnik 1.6 GDI nie osiąga zadowalającego poziomu spalania, szczególnie w wersjach SUV, gdzie może sięgać 8-9l na 100km.

Magdalena Nowicki
2/5

Silnik 1.6 GDI wykazuje przeciętną dynamikę w autach klasy wyższej, co może być rozczarowujące dla osób oczekujących szybszego przyspieszenia.

Wojciech Szymański
3/5

Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V GDI 132KM-140KM G4FD sprawdza się dobrze w codziennej eksploatacji, charakteryzując się niską awaryjnością i nieprzysparzaniem problemów użytkownikom. Jednostka ta ma szerokie zastosowanie w różnych modelach Hyundai oraz Kia, co świadczy o jej wszechstronności. Warto zwrócić uwagę na regularne przeglądy i wymianę oleju, aby utrzymać silnik w dobrej kondycji.

Michał Jabłoński
5/5

Jednostka osiąga przyzwoity poziom spalania, co sprawia, że jest ekonomiczna w użytkowaniu.

Mariusz Nowak
5/5

Silnik ten cechuje się dobrą trwałością, co sprawia, że jest wartościową opcją dla osób szukających spokojnego i niezawodnego silnika.

Bożena Kaczmarek
3/5

Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V GDI 132KM-140KM G4FD jest jednostką stosunkowo nowoczesną, która charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i niskim poziomem spalania. Jest to silnik dynamiczny, cichy i oszczędny, jednak w niektórych modelach może brakować mu dynamiki, zwłaszcza w większych pojazdach typu SUV. Instalacja LPG w tym silniku może być kosztowna i nie jest zalecana z uwagi na wtrysk bezpośredni.

Tadeusz Wróbel
4/5

Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V GDI 132KM-140KM G4FD jest jednostką bardzo nowoczesną i wszechstronną, stosowaną w różnych samochodach marki Hyundai oraz Kia.

Jan Michalak
2/5

Pomimo wysokiej kultury pracy i niskiego poziomu awaryjności, silnik 1.6 GDI w modelu SUV może generować wyższe koszty eksploatacyjne związane z większym zużyciem paliwa.

Ewa Lewandowski
5/5

Rekomenduję silnik 1.6 GDI G4FD jako solidną i efektywną jednostkę napędową, która zapewnia komfortową jazdę i niskie koszty eksploatacji.

Jan Piotrowski
5/5

Instalacja LPG nie jest zalecana ze względu na wtrysk bezpośredni, ale mimo to silnik 1.6 GDI pozostaje stabilny i niezawodny.

Halina Malinowski
2/5

W modelu i30 silnik 1.6 GDI sprawuje się dobrze, jednak w przypadku modelu IX 35 poziom dynamiki pozostawia wiele do życzenia, co może być frustrujące dla użytkowników.

Dorota Kowalczyk
2/5

Montaż instalacji LPG w silniku 1.6 GDI jest niezalecany, a w razie konieczności może generować dodatkowe koszty, co utrudnia jego eksploatację.

Kinga Kwiatkowski
2/5

Silnik 1.6 GDI nie zapewnia wystarczającej dynamiki, zwłaszcza w modelu IX 35, co może być uciążliwe podczas jazdy w warunkach wymagających szybszego przyspieszenia.

Marianna Rutkowski
5/5

Silnik ten jest prosty w budowie, co ułatwia konserwację i dbanie o niego, co przekłada się na długotrwałą niezawodność.

Małgorzata Rutkowski
4/5

Wysoka trwałość i prostota konstrukcji sprawiają, że silnik Hyundai/Kia 1.6 16V GDI jest łatwy w eksploatacji i nie sprawia problemów użytkownikom.

Magdalena Wieczorek
4/5

Dzięki niskiemu poziomowi awaryjności i wysokiej kulturze pracy, silnik ten cieszy się uznaniem wśród wielu właścicieli samochodów marki Hyundai oraz Kia.

Tomasz Kozłowski

Jestem Tomasz, ekspert z portalu Apetiblock Opinie. Moja pasja to recenzowanie produktów, firm i usług, aby pomóc użytkownikom w znalezieniu tego, czego szukają. Dzięki moim prawdziwym opiniiom, możesz podejmować świadome decyzje zakupowe i korzystać z najlepszych ofert na rynku. Śledź moje artykuły i bądź na bieżąco z najnowszymi trendami i rekomendacjami dotyczącymi produktów. Zaufaj mojemu doświadczeniu i znajdź najlepsze rozwiązania dla siebie!

Go up