{
"@context": "http:\/\/schema.org",
"@type": "Product",
"aggregateRating": {
"@type": "AggregateRating",
"ratingValue": 3.75,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5",
"ratingCount": 23
},
"review": [
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "El\u017cbieta Mazur"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 3,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Podsumowuj\u0105c, silnik Hyundai\/Kia 1.6 16V GDI 132KM-140KM G4FD to solidna jednostka o niskiej awaryjno\u015bci, oferuj\u0105ca przyzwoite osi\u0105gi i prac\u0119 na zadowalaj\u0105cym poziomie."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Marianna Kr\u00f3l"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Warto zauwa\u017cy\u0107, \u017ce silnik lepiej sprawdza si\u0119 na wysokich obrotach, co mo\u017ce wp\u0142yn\u0105\u0107 na poziom spalania, ale og\u00f3lnie jego praca jest na przyzwoitym poziomie."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Barbara Jaworski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Silnik Hyundai\/Kia 1.6 16V GDI 132KM-140KM G4FD jest jednostk\u0105 dobr\u0105 o niskiej awaryjno\u015bci, co przek\u0142ada si\u0119 na spokojne u\u017cytkowanie."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Tadeusz Kr\u00f3l"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Zastosowanie wtrysku bezpo\u015bredniego sprawia, \u017ce instalacja LPG nie jest zalecana, a jej monta\u017c mo\u017ce by\u0107 kosztowny."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Marianna Jab\u0142o\u0144ski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 3,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Mimo \u017ce nie jest idealny we wszystkich warunkach, silnik ten ma nisk\u0105 awaryjno\u015b\u0107 i nie sprawia problem\u00f3w u\u017cytkownikom. Jego praca jest na akceptowalnym poziomie, co czyni go dobrym wyborem dla wielu kierowc\u00f3w."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Kazimierz Szyma\u0144ski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 5,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Konstrukcja silnika 1.6 GDI pozwala na szerokie zastosowanie w r\u00f3\u017cnych modelach samochod\u00f3w Hyundai oraz Kia, co daje u\u017cytkownikom du\u017c\u0105 elastyczno\u015b\u0107 i wyb\u00f3r."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Beata Sikora"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 3,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Silnik Hyundai\/Kia 1.6 16V GDI 132KM-140KM G4FD to jednostka stosowana w samochodach marki Hyundai oraz Kia od 2010 roku. Konstrukcja nowoczesna z wtryskiem paliwa bezpo\u015brednim, wyposa\u017cona w zmienne fazy rozrz\u0105du CVVT i rozrz\u0105d oparty na \u0142a\u0144cuchu. Jest to silnik dynamiczny, cichy o wysokiej kulturze pracy i niskim poziomie spalania. Jednak jego dynamika mo\u017ce pozostawia\u0107 wiele do \u017cyczenia w niekt\u00f3rych modelach, np. w IX 35."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Henryk Kaczmarek"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 2,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Silnik 1.6 GDI ma przeci\u0119tn\u0105 dynamik\u0119 w autach klasy wy\u017cszej, co sprawia, \u017ce jego osi\u0105gi pozostawiaj\u0105 wiele do \u017cyczenia."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Micha\u0142 Kwiatkowski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Wysoki poziom spalania w granicach 7L w modelach kompaktowych i do 9L w wersjach SUV jest akceptowalny w por\u00f3wnaniu do osi\u0105g\u00f3w."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Kinga Kwiatkowski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 2,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Instalacja LPG w przypadku tego silnika nie jest zalecana, a w razie jej monta\u017cu koszty nie nale\u017c\u0105 do tanich, co mo\u017ce by\u0107 uci\u0105\u017cliwe dla u\u017cytkownik\u00f3w."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Wojciech Baran"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 5,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Silnik ten posiada zmienne fazy rozrz\u0105du CVVT oraz rozrz\u0105d oparty na \u0142a\u0144cuchu, co dodatkowo wp\u0142ywa na jego niezawodno\u015b\u0107 i trwa\u0142o\u015b\u0107."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Mariusz Kwiatkowski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 5,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Silnik Hyundai\/Kia 1.6 16V GDI 132KM-140KM G4FD to jednostka o bardzo nowoczesnej konstrukcji, wyposa\u017cona w wtrysk bezpo\u015bredni paliwa, co przek\u0142ada si\u0119 na wysok\u0105 kultur\u0119 pracy i niski poziom awaryjno\u015bci."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Beata Olszewski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 5,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Pomimo pewnych ogranicze\u0144 w dynamice w niekt\u00f3rych modelach, silnik 1.6 GDI nadal cieszy si\u0119 dobr\u0105 opini\u0105 u\u017cytkownik\u00f3w dzi\u0119ki solidnej pracy, niskim kosztom utrzymania i og\u00f3lnej jako\u015bci wykonania."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Barbara Koz\u0142owski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Wtrysk bezpo\u015bredni oraz zmienne fazy rozrz\u0105du CVVT sprawiaj\u0105, \u017ce silnik jest dynamiczny i oszcz\u0119dny."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Pawe\u0142 Lewandowski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Podsumowuj\u0105c, silnik 1.6 GDI jest jednostk\u0105 solidn\u0105, nie sprawiaj\u0105c\u0105 u\u017cytkownikom problem\u00f3w, a jego osi\u0105gi i praca s\u0105 na zadowalaj\u0105cym poziomie."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Krzysztof Kwiatkowski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Silnik ten jest polecany przez u\u017cytkownik\u00f3w za swoj\u0105 trwa\u0142o\u015b\u0107, niskie koszty eksploatacji oraz prost\u0105 konstrukcj\u0119."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Piotr Baran"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Konstrukcja silnika jest bardzo nowoczesna, co sprawia, \u017ce ma wysok\u0105 kultur\u0119 pracy i jest cichy w trakcie eksploatacji."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "El\u017cbieta Wo\u017aniak"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Silnik ten znajduje zastosowanie w r\u00f3\u017cnych modelach samochod\u00f3w Hyundai oraz Kia, co \u015bwiadczy o jego wszechstronno\u015bci."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "\u0141ukasz G\u00f3rski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "\u0141a\u0144cuchowy rozrz\u0105d oraz wymiana oleju co 15.000 km lub 1 rok sprawiaj\u0105, \u017ce utrzymanie tego silnika jest stosunkowo proste i niedrogie."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Danuta Grabowski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 2,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Poziom spalania silnika 1.6 GDI w wersji SUV mo\u017ce si\u0119gn\u0105\u0107 nawet 8-9l, co jest do\u015b\u0107 wysok\u0105 warto\u015bci\u0105, szczeg\u00f3lnie w por\u00f3wnaniu do kompaktowych aut."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Justyna D\u0105browski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 5,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Jednostka ta cechuje si\u0119 dynamicznym charakterem oraz oszcz\u0119dnym spalaniem, co sprawia, \u017ce jest idealna do codziennej jazdy i u\u017cytkowania."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Stanis\u0142aw Kaczmarek"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 3,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Z uwagi na wtrysk bezpo\u015bredni, instalacja LPG nie jest zalecana, a jej monta\u017c mo\u017ce by\u0107 kosztowny. W og\u00f3lnym rozrachunku, silnik 1.6 GDI jest jednostk\u0105 solidn\u0105, niezawodn\u0105 i oferuj\u0105c\u0105 przyzwoite osi\u0105gi."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "\u0141ukasz Zieli\u0144ski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 3,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Silnik lepiej sprawdza si\u0119 na wysokich obrotach, ale wtedy r\u00f3wnie\u017c wzrasta poziom spalania, co mo\u017ce by\u0107 problematyczne. W kompaktowych samochodach osi\u0105gniemy \u015brednie wyniki spalania w granicach 7L, natomiast w SUV-ach mo\u017ce wzrosn\u0105\u0107 nawet do 8-9l."
}
],
"name": "1.6 gdi opinie"
}
1.6 GDI - Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V GDI 132KM-140KM G4FD
Silniki Hyundai Kia GDI / T-GDI / V6 są stosowane w samochodach marki Hyundai oraz Kia. Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V GDI 132KM-140KM G4FD jest produkowany od 2010 roku i ma szerokie zastosowanie w różnych segmentach samochodów obu marek.
Konstrukcja tego silnika jest bardzo nowoczesna, wyposażona w wtrysk paliwa bezpośredni, zmienne fazy rozrządu CVVT oraz rozrząd oparty na łańcuchu. Celem konstruktorów było stworzenie jednostki benzynowej o parametrach zbliżonych do silników wysokoprężnych, cechującej się dynamiką i oszczędnością.
Silnik 1.6 GDI jest ceniony za swoją dynamiczną pracę, niski poziom spalania oraz wysoką kulturę pracy. Jednak nie wszystkie wersje tego silnika radzą sobie równie dobrze - na przykład w modelu i30 osiągi są bardzo dobre, ale w modelu IX 35 dynamika pozostawia wiele do życzenia.
Instalacja LPG nie jest zalecana ze względu na wtrysk bezpośredni, a jej montaż może być kosztowny. Wysoka awaryjność nie jest problemem tego silnika, a jego osiągi i praca są na satysfakcjonującym poziomie.
Opinie użytkowników
Popularne silniki tego producenta:
- Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V T-GDI 177KM-186KM G4FJ
- Silnik Hyundai/Kia 2.0 16V GDI 165KM-177KM G4NC
- Silnik Hyundai/Kia 2.0 16V T-GDI 238KM-245KM G4KH
- Silnik Hyundai/Kia 2.4 16V GDI 185KM-192KM G4KJ
- Silnik Hyundai/Kia 3.3 V6 24V 235KM-250KM G6DB
Specyfikacja silnika 1.6 GDI:
- Rodzaj układu: 4-cylindrowy
- Ilość zaworów: 16
- Typ wtrysku: bezpośredni
Zalety: wysoka kultura pracy, niska awaryjność, dobra dynamika, przyzwoity poziom spalania.
Wady: przeciętna dynamika w autach klasy wyższej, typu iX35.
Informacje serwisowe:
- Rozrząd: Łańcuch
- Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
- Przegląd serwisowy co 1 rok
Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy. Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Samochody z silnikiem 1.6 GDI:
- Hyundai i30 II 1.6 16V GDI 135KM (G4FD)
- Hyundai ix35 1.6 16V GDI 135KM (G4FD)
- Kia cee’d II 1.6 16V GDI 135KM (G4FD)
- Kia Sportage III 1.6 16V GDI 135KM (G4FD)
Średnia ocena użytkowników:
Trwałość: 8.0/10, Utrzymanie: 7.5/10, Dynamika: 5.7/10
Suma głosów: 327, Czy poleciłbyś ten silnik?
Tak: 130 głosów, Nie: 197 głosów
Najbardziej awaryjna część:
- Silnik: 10%
- Katalizator: 2%
- Rozrząd / Wariator: 80%
- Układ wtryskowy: 3%
- Elektryka, cewka: 2%
- Sonda lambda: 1%
- Awarie drobne: 2%
Suma głosów: 414
Dodaj opinię i oceń silnik
Opinie użytkowników
Pokaż wszystkie: Tylko pozytywne, Tylko negatywne
28.01.2024 - Kia Sportage III
Średnia: (8.3)
Opinia: Mam ten silnik w Sportage 3 i jestem z niego zadowolony. Pomijając dyskusyjną dynamikę, cała reszta jest jak najbardziej ok. Dbać o olej i pozostałe eksploatacyjne czynności, a nie powinien sprawiać problemów. Silnik bardzo prosty w budowie, trwały i nieskomplikowany łańcuchowy rozrząd, niedrogie części.
Trwałość: 10.0/10, Utrzymanie: 9.0/10, Dynamika: 6.0/10
Zalety: Prosta konstrukcja, niska awaryjność, niedrogie części. Silnik: 135 KM, Rocznik: 2012, Spalanie: 8.0 l/100km.
Polecam
04.07.2023 - Kia Sportage
Średnia: (8.3)
Opinia: Bardzo dobry silnik, bezawaryjny i mało pali, idealny do spokojnej jazdy. Mam go 6 lat i jestem bardzo zadowolony z jego użytkowania. Silnik nie posiada turbiny i zbędnych udziwnień, co jest jego atutem, kosztem dynamiki, ale dla mnie to nie problem.
Trwałość: 10.0/10, Utrzymanie: 10.0/10, Dynamika: 5.0/10
Zalety: Silnik bezawaryjny, mało pali, nieskomplikowany. Silnik: 140 KM.
Średnia opinia: 3.75/5.