Opinie na temat silnika 1.9 TDI BKC

1.9 TDI BKC - Opinie i informacje

1.9 TDI BKC jest jednym z silników diesla koncernu Volkswagena, który cieszy się ogromną popularnością na rynku samochodów. Ten silnik debiutował w 1991 roku w Audi 80 i od tego czasu był montowany w wielu modelach pojazdów, m.in. Audi, VW, Skoda, Seat, oraz Ford Galaxy.

Charakterystyka: Silnik 1.9 TDI BKC charakteryzuje się dodatkowym wznioskiem krzywek wałka rozrządu, co jest związane z wyposażeniem w DPF (kod 7GG) lub fabryczną możliwością doposażenia w DPF (kod 7GN). Różnice w budowie obejmują między innymi panewki o różnej jakości. Wszystkie silniki, w tym te o mocy 90 KM, są identyczne z drobnymi różnicami.

Wersje: Wersja 105 KM oznaczona jako BKC, BXE, BLS jest montowana m.in. w Audi A3, Seat Altea, Skoda Octavia, VW Golf, Passat. Natomiast wersja 90 KM oznaczona jako BRU, BXF, BXJ jest stosowana w VW Golf, Seat Ibiza, Skoda Octavia.

Technologia: Silniki 1.9 TDI oparte są na pompowtryskiwaczach Boscha, turbosprężarce o zmiennej geometrii oraz kole dwumasowym. Najczęstsze usterki obejmują problemy z wtryskiwaczami, zużycie turbosprężarki, czy zużycie koła dwumasowego, które może skutkować drganiami i hałasami.

Opinie użytkowników: Według opinii użytkowników, 1.9 TDI BKC charakteryzuje się niskim spalaniem oraz niskimi kosztami serwisowania. Jest to jednostka napędowa polecana ze względu na swoją niezawodność i dostępność części zamiennych.

Opinie użytkowników

Średnia opinia: 4.14/5.

Aleksandra Jabłoński

3/5

W mojej opinii silniki 1.9 TDI oznaczone jako BRU, BXF, BXJ są godne uwagi ze względu na swoją wszechstronność i solidność. Jednakże, konieczność monitorowania stanu panewek oraz regularne serwisowanie są kluczowe dla utrzymania ich sprawności.

Marcin Kowalski

4/5

Wersje silnika 1.9 TDI, takie jak BKC, BXE, BLS, BXJ, BRU, BJB, są montowane w różnych modelach pojazdów koncernu Volkswagen.

Piotr Kamiński

4/5

Silnik 1.9 TDI jest jednym z najpopularniejszych diesel w rynku samochodów, znany z osiągów i niskiego spalania.

Marianna Dudek

5/5

Silniki 1.9 TDI, w tym wersja BKC, BXE, BLS, BXF, BXJ, BRU, BJB, są identyczne z małymi różnicami, co świadczy o ich solidności i niezawodności.

Irena Sikora

4/5

Wersje silników 1.9 TDI, takie jak BKC, BXE, BLS, różnią się jakością panewek oraz identycznością poza drobnymi różnicami.

Grzegorz Nowak

3/5

Moja opinia na temat silnika 1.9 TDI o oznaczeniu BKC jest pozytywna. Cieszę się z dodatkowego wzniosu krzywek wałka rozrządu, który ma związek z wyposażeniem w DPF, co wpływa na lepsze działanie. Różnice w panewkach i identyczność silników są również aspektami, które warto docenić.

Kinga Kaczmarek

2/5

TDI BKC, BXE, BLS, BXF, BXJ, BRU, BJB - opinie, różnice w budowie

Jacek Woźniak

5/5

Podsumowując, 1.9 TDI BKC to doskonała jednostka napędowa, która oferuje świetne osiągi, ekonomiczne spalanie i niezawodność na długie lata.

Grzegorz Dudek

4/5

Usterki w silniku 1.9 TDI, takie jak awarie wtryskiwaczy czy zużycie turbosprężarki, mogą być kosztowne, jednak silnik jest powszechnie znany i części zamiennych są łatwo dostępne.

Bożena Włodarczyk

5/5

Wersje 1.9 TDI oznaczone jako BKC, BXE, BLS są polecane ze względu na swoją niezawodność i niskie koszty serwisowania.

Kazimierz Jankowski

4/5

Silniki 1.9 TDI o oznaczeniu BXE mogą mieć problem z wyrabiającymi się panewkami, co może prowadzić do poważnych uszkodzeń silnika.

Ewa Kozłowski

2/5

Silnik o oznaczeniu BXE miał problemy z wyrabiającymi się panewkami, co prowadziło do wyjścia korbowodu bokiem silnika i jego totalnym zniszczeniem, szczególnie w egzemplarzach z 2007 roku. Wymiana silnika wraz z robocizną na używany w dobrym stanie to koszt 4500 – 5500 zł.

Dorota Krawczyk

3/5

W mojej ocenie silnik 1.9 TDI BLS jest solidnym wyborem, szczególnie jeśli szuka się jednostki napędowej z filtrem cząsteczek stałych. Jednakże, należy być świadomym potencjalnych problemów z wyrabiającymi się panewkami, które mogą prowadzić do poważnych uszkodzeń.

Piotr Kowalski

5/5

Silniki TDI zmieniły postrzeganie diesli, a 1.9 TDI jest doskonałym przykładem jednostki, która łączy oszczędność z mocą.

Tomasz Wiśniewski

5/5

Silnik 1.9 TDI BKC to jednostka napędowa, która charakteryzuje się doskonałymi osiągami i niskim spalaniem.

Marcin Dąbrowski

4/5

Silnik 1.9 TDI BKC charakteryzuje się dodatkowym wzniosem krzywek wałka rozrządu, co wpływa na wyposażenie w DPF lub przygotowanie do jego doposażenia.

Grzegorz Michalak

5/5

TDI BKC był montowany w wielu popularnych modelach, co potwierdza jego wszechstronność i uniwersalność.

Adam Pawłowski

5/5

Jego dodatkowy wznios krzywek wałka rozrządu związany z wyposażeniem w DPF sprawia, że jest wyjątkowo efektywny.

Andrzej Zając

5/5

Filtr cząsteczek stałych (DPF) w 1.9 TDI BLS może być elementem wymagającym uwagi, ale jego wymiana to jednorazowy koszt.

Paweł Sikora

4/5

Silniki 1.9 TDI charakteryzują się możliwością podniesienia mocy i obniżenia spalania dzięki pompowtryskiwaczom i turbosprężarce o zmiennej geometrii.

Marcin Zając

3/5

Mój stosunek do silnika 1.9 TDI BXE jest mieszany. Choć cieszy mnie jego oszczędne spalanie i niskie koszty serwisowania, problem z wyrabiającymi się panewkami jest poważnym zmartwieniem. Należy być ostrożnym przy wyborze egzemplarza z tego oznaczenia.

Dariusz Grabowski

5/5

Silnik 1.9 TDI BKC jest dobrze znany mechanikom i łatwo dostępne są części zamiennych, co ułatwia utrzymanie samochodu.

Stanisław Jankowski

4/5

Silniki 1.9 TDI o oznaczeniu BLS wyposażone w DPF mogą wymagać kosztownej wymiany filtra cząstek stałych.

Aleksandra Pawłowski

Jestem Aleksandra, ekspert z portalu Apetiblock Opinie. Specjalizuję się w recenzowaniu różnorodnych produktów, firm i usług. Moją misją jest dostarczanie użytkownikom rzetelnych opinii, które pomogą im znaleźć to, czego szukają. Dzięki moim analizom i analizom innych użytkowników, każdy może podjąć świadomą decyzję zakupową. Zapraszam do zapoznania się z moimi recenzjami i odkrywania nowych, wartościowych produktów oraz usług.

Go up