Silnik Mercedes 1.5 Benzyna - Opinie
Silnik Mercedes 1.5 R4 95KM M266 jest jednostką stosowaną w samochodach marki Mercedes-Benz Klasy A oraz B. Jest to najsłabsza odmiana z rodziny M266, która charakteryzuje się trwałą konstrukcją i niską awaryjnością.
Wszystkie odmiany tego silnika (1.5 l, 1.7 l, 2.0 l) były używane wyłącznie w modelach Mercedes-Benz Klasy A oraz B. Silnik jest zasilany wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym na łańcuchu.
Niestety, układ rozrządu czasami może być problematyczny. Do najczęstszych usterek należą awarie napinacza, ślizgów oraz rozciąganie się łańcucha. Konieczna wymiana rozrządu wiąże się z koniecznością wyciągnięcia silnika.
Specyfikacja:
- Rodzaj układu: 4-cylindrowy
- Ilość zaworów: 8
- Typ wtrysku: wielopunktowy
Zalety: trwała konstrukcja, niska awaryjność, dostępność części.
Wady: słaba dynamika, awaria układu rozrządu.
Informacje serwisowe:
- Rozrząd: Łańcuch
- Ilość oleju silnikowego: 5.0 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 12.000 km lub 1 rok
- Przegląd serwisowy co 1 rok
Silnik Mercedes 1.5 R4 95KM M266 dobrze współpracuje z instalacją LPG, co może być istotne dla niektórych użytkowników.
Opinie użytkowników
Średnia ocena użytkowników: 0.0
Trwałość: 0.0/10
Utrzymanie: 0.0/10
Dynamika: 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0
Najbardziej awaryjna część:
- Silnik 20%
- Katalizator 0%
- Rozrząd / Wariator 80%
- Układ wtryskowy 0%
- Elektryka, cewka 0%
- Sonda lambda 0%
- Awarie drobne 0%
Dodaj opinię i ocenę silnika:
Średnia opinia: 3.86/5.