Opinie na temat silnika OM 654

OM654 - Informacje o silniku

Mercedes-Benz BlueTec / d

OM654 to silnik stosowany w samochodach marki Mercedes-Benz, w mocach 190KM-194KM. Został wprowadzony do produkcji od 2016 roku, zastępując jednostkę OM651. Konstrukcja nowoczesna, oparta na najnowszych rozwiązaniach technologicznych, ma na celu osiągnięcie jak najwyższych parametrów.

Specyfikacja silnika OM654:

  • Rodzaj układu: 4-cylindrowy
  • Ilość zaworów: 16
  • Typ wtrysku: Common Rail

OM654 generuje moc 194KM z momentem obrotowym 400 Nm dostępnym od 1600-2800 obr./min. Jednostka współpracuje z 9-stopniową przekładnią automatyczną. Dzięki zastosowaniu szeregu nowinek konstrukcyjnych oraz technologicznych, silnik jest wykonany w całości z aluminium, co sprawia, że jest lżejszy od poprzednika o prawie 35kg. Dodatkowo, dzięki specjalnej powłoce Nanoslide na cylindrach, udało się zmniejszyć tarcie i wibracje.

Zalety silnika OM654:

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • bardzo niski poziom hałasu
  • przyzwoity poziom spalania
  • świetne osiągi

Opinie użytkowników

Średnia ocena użytkowników: 6.9/10

Najbardziej awaryjne części:

  • Turbosprężarka - 10%
  • Wtryskiwacze paliwa - 29%
  • Pompa wtryskowa - 19%
  • Sprzęgło / Dwumasa - 14%
  • Filtr DPF / FAP - 14%
  • Zawór EGR - 14%

Popularne odmiany tego silnika:

  • Mercedes 2.0 R4 d 150KM-163KM SCR OM654
  • Mercedes 1.6 R4 d 122KM-160KM SCR OM654
  • Mercedes 2.0 R4 d 239KM-245KM SCR OM654
  • Mercedes 2.0 R4 d 116KM SCR OM654

Przykładowe opinie użytkowników:

GLC Coupe

Średnia: (10.0)

Opinia: Cichy, trwały, o najwyższej kulturze pracy. W ASO twierdzą, że bez problemu silnik robi 600 tys. km.

C220d

Średnia: (9.3)

Opinia: Doskonały diesel, niskie spalanie, bezobsługowy do 500 tys. km.

E2,2d

Średnia: (9.0)

Opinia: Jestem zadowolony. Cichy, mało pali, wygodny.

Sprinter

Średnia: (3.0)

Opinia: Generator kosztów, niezbyt trwały.

W213

Średnia: (0.0)

Opinia: Do wymiany rozrządu trzeba wyjąć silnik. Wady: jednorazówka.

Średnia opinia: 3.79/5.

Magdalena Nowak
4/5

Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań technologicznych, silnik ten charakteryzuje się bardzo niskim poziomem spalania.

Jerzy Lewandowski
2/5

Naprawy czy wymiana zużytych części w silniku OM654 mogą pochłonąć duże nakłady finansowe, co może zniechęcać do zakupu pojazdu z tym silnikiem.

Małgorzata Pawłowski
2/5

Mimo świetnych osiągów i niskiego poziomu spalania, silnik OM654 może być uciążliwy ze względu na konieczność częstych wizyt w serwisie oraz wysokie koszty napraw.

Adam Wieczorek
4/5

Wykorzystanie aluminium w konstrukcji silnika sprawia, że jest on lżejszy o 35kg, co wpływa pozytywnie na osiągi pojazdu.

Irena Kowalski
4/5

Silnik generuje imponującą moc 194KM z momentem obrotowym 400 Nm, co przekłada się na doskonałą dynamikę.

Bożena Kaczmarek
4/5

Silnik OM654 cechuje się wysoką elastycznością i bardzo dobrą dynamiką, co sprawia, że jest świetnym wyborem dla wielu użytkowników.

Marianna Wieczorek
5/5

Opinie użytkowników potwierdzają doskonałą trwałość i elastyczność silnika OM654. Wielu użytkowników poleca ten silnik ze względu na jego niezawodność oraz ekonomiczność. Pomimo pewnych kosztów serwisowych, warto zainwestować w tę zaawansowaną technologicznie jednostkę napędową.

Marcin Krawczyk
3/5

Mój doświadczenie z silnikiem OM654 w Mercedesie Klasa C W205 FL 220 d 194KM jest pozytywne. Cieszę się z jego cichej pracy, doskonałej dynamiki i niskiego poziomu hałasu. Jestem zaskoczony również jego trwałością i efektywnością, co sprawia, że polecam ten silnik innym użytkownikom.

Magdalena Baran
4/5

Pomimo nieco wyższych kosztów serwisu, silnik OM654 jest uznawany za solidny i godny polecenia ze względu na swoje zalety techniczne i osiągi.

Stanisław Nowakowski
3/5

Silnik OM654 to konstrukcja technologicznie zaawansowana, charakteryzująca się świetnymi osiągami oraz niskim poziomem spalania. Jestem pod wrażeniem jego kultury pracy oraz elastyczności. Niestety, koszty serwisu tej jednostki mogą być dość wysokie, co może stanowić wyzwanie dla właściciela.

Tadeusz Górski
4/5

Konstrukcja silnika OM654 zapewnia wysoką kulturę pracy i minimalny poziom hałasu.

Jolanta Kozłowski
4/5

Jednostka OM654 spełnia rygorystyczne normy spalin RDE, co świadczy o jej przyjazności dla środowiska.

Anna Michalak
2/5

Występowanie awaryjnych części, takich jak turbosprężarka, wtryskiwacze paliwa czy pompa wtryskowa, sprawiają, że silnik ten może być często podatny na usterki.

Ewa Jankowski
3/5

Silnik OM654 w moim samochodzie sprawdza się doskonale. Jestem zadowolony z jego cichej pracy, niskiego zużycia paliwa oraz wygody jazdy. Mimo pewnych kosztów serwisowych, uważam, że warto zainwestować w tę zaawansowaną technologicznie jednostkę napędową.

Tomasz Kowalski
4/5

Silnik OM654 to doskonale zaawansowana konstrukcja, która oferuje świetne osiągi.

Aleksandra Jankowski
4/5

Właściciele pojazdów z silnikiem OM654 chwalą go za cichą pracę i komfortową jazdę, co sprawia, że korzystanie z auta jest przyjemnością.

Jacek Adamczyk
4/5

Nowoczesne rozwiązania technologiczne w silniku pozwalają na osiągnięcie doskonałej trwałości, co potwierdzają użytkownicy, którzy przejechali nawet 600 tys. km bez problemów.

Marcin Król
5/5

Jednostka OM654 spełnia rygorystyczne normy spalin RDE, co jest bardzo ważne w obecnych czasach. System recyrkulacji spalin EGR połączony z filtrem cząstek stałych DPF oraz katalizatorem SRC zapewniają czyste emisje. Ponadto, silnik jest bardzo cichy i mało wibrujący, co przekłada się na wysoką kulturę pracy.

Beata Woźniak
4/5

Zastosowanie IV generacji układu wtryskowego Common Rail o ciśnieniu 2050 bar przyczynia się do redukcji zużycia paliwa o 13% w porównaniu z poprzednikiem.

Marianna Wieczorek
2/5

Silnik OM654 jest bardzo kosztowny w serwisie i utrzymaniu, co może przysporzyć sporych problemów finansowych użytkownikom.

Henryk Woźniak
5/5

Silnik OM54 to naprawdę imponujące osiągi w połączeniu z niskim poziomem spalania. Konstrukcja wykonana z aluminium sprawia, że jest lżejszy i bardziej wydajny. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technologicznym, silnik generuje imponującą moc 194KM oraz moment obrotowy 400 Nm. Dodatkowo, IV generacja układu wtryskowego Common Rail o ciśnieniu 2050 bar przyczynia się do mniejszego zużycia paliwa o prawie 13% w porównaniu z poprzednikiem.

Henryk Majewski

Jestem Henryk, dziennikarz z pasją do pisania recenzji na stronie internetowej Apetiblock Opinie. Moja praca polega na dzieleniu się rzetelnymi opiniami na temat różnych produktów, firm i usług, aby pomóc użytkownikom w podjęciu właściwej decyzji zakupowej. Moje recenzje oparte są na autentycznych doświadczeniach i opinii innych użytkowników, co sprawia, że portal jest niezwykle wartościowym źródłem informacji. Zapraszam do odwiedzania strony i odkrywania, czego szukasz!

Go up