Renault Clio Silnik 1.2 75KM - Opinie i Informacje
Renault Clio Silnik 1.2 75KM to jednostka napędowa stosowana w samochodach marki Renault, znana z modeli takich jak Clio II/III, Kangoo oraz Dacia Logan i Sandero. Silnik ten, o mocy 75KM, został wprowadzony do produkcji w 1999 roku i znajduje zastosowanie w pojazdach segmentu A i B.
Specyfikacja:
- Rodzaj układu: 4-cylindrowy
- Ilość zaworów: 16
- Typ wtrysku: wielopunktowy
Charakterystyka:
Silnik Renault 1.2 16V MPI 75KM D4F cechuje się prostą konstrukcją, co sprawia, że jest trwały i łatwy w obsłudze. Posiada rozrząd na pasku, a interwał wymiany przypada na 120 000 km. Jednostka ta oferuje dobrą dynamikę, trwałość oraz niskie spalanie paliwa, co wspiera kulturę pracy na dobrym poziomie. Dodatkowym atutem jest możliwość bezproblemowego montażu instalacji gazowej LPG.
Awarie i Serwisowanie:
Najczęstsze usterki to problemy z cewkami zapłonowymi, świecami zapłonowymi wymagającymi wymiany co 60 tys. km oraz problemy z przepustnicą. Jednakże, części do naprawy są łatwo dostępne i serwisowanie nie stanowi większego problemu. Rozrząd wymaga wymiany co 120 000 km, a ilość oleju silnikowego to 4.0 L, zalecany typ to Elf 5W40.
Samochody z tym silnikiem:
- Dacia Logan I FL 1.2 16V 75KM (D4F 732)
- Renault Clio III 1.2 16V MPI 75KM (D4F)
- Renault Kangoo I 1.2 16V MPI 75KM (D4F)
Opinie użytkowników
Średnia ocena użytkowników: 7.6 (głosów: 14)
Trwałość: 8.3/10
Utrzymanie: 8.5/10
Dynamika: 6.1/10
Najbardziej awaryjna część:
- Silnik: 41%
- Elektryka, cewka: 20%
- Awarie drobne: 18%
Informacje zawarte na tej stronie mają charakter informacyjny i pochodzą z różnych źródeł, takich jak materiały prasowe i warsztaty motoryzacyjne.