1.4 TSI 150 Opinie
Silnik Volkswagen TSI / TSI Evo są stosowane w samochodach marki Volkswagen. Silnik VW 1.4 16V TSI ACT 150KM EA211 został wprowadzony na rynek w 2014 roku, zastępując wersję EA111. Konstrukcja jednostki opiera się na zaawansowanej technologii, oferując świetne osiągi przy niskim poziomie spalania.
Jednostka ta charakteryzuje się wysoką kulturą pracy, dobrą dynamiką oraz elastycznością. Zastosowano w niej wiele innowacyjnych rozwiązań, takich jak system ACT, który odpowiada za pracę z dwóch cylindrów przy niskich obciążeniach, co przyczynia się do obniżenia spalania oraz emisji CO2.
Najważniejsze zmiany w tej jednostce to m.in. nowa budowa układu rozrządu, bezterminowa wymiana paska rozrządu oraz system ACT. Jednakże, użytkownicy powinni regularnie kontrolować pasek rozrządu co 60 tysięcy kilometrów ze względu na potencjalne pęknięcia.
Opinie użytkowników
Zalety:
- Wysoka kultura pracy
- Bardzo dobra dynamika
- Niski poziom spalania
- Niski poziom emisji spalin
- Świetna elastyczność
- Bezterminowy rozrząd
Wady:
- Kosztowny system ACT
- Awarie pompy wody
- Awarie siłownika zaworu upustowego turbiny
Informacje serwisowe:
- Rozrząd: Pasek, wymiana po bezterminowo
- Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
- Przegląd serwisowy co 1 rok
- Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Samochody z tym silnikiem: Audi, Seat, Skoda, Volkswagen
Średnia ocena użytkowników: 8.7 / 10
Najbardziej awaryjna część:
- Silnik - 75%
- Katalizator - 4%
- Rozrząd / Wariator - 12%
- Układ wtryskowy - 2%
- Elektryka, cewka - 4%
- Sonda lambda - 2%
- Awarie drobne - 2%
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Średnia opinia: 3.89/5.