1.5 TSI EVO to jednostka napędowa stosowana w samochodach marki Volkswagen. Silnik 1.5 TSI EA211evo z rodziny EA211 zadebiutował w 2017 roku, początkowo w modelu Golf VII po liftingu. Jest to najnowsza konstrukcja koncernu VW, zastępująca starszy silnik 1.4 TSI. Nowe rozwiązania technologiczne pozwalają na uzyskanie lepszych osiągów oraz spełnienie rygorystycznych norm emisji spalin Euro 6d Temp.
1.5 TSI EVO jest wyposażony w IV generację układu wtryskowego TSI z wtryskiem bezpośrednim o bardzo wysokim ciśnieniu sięgającym aż 350 bar. Dodatkowo, zastosowano turbosprężarkę z zmienną geometrią łopatek VGT, co dotychczas było typowe dla silników wysokoprężnych. Elektroniczne sterowanie kątem łopatek przekłada się na szybką reakcję na dodanie gazu, poprawiając dynamikę i elastyczność jednostki.
W celu ograniczenia zużycia paliwa zastosowano system dezaktywacji cylindrów ACT, który polega na zamknięciu zaworów na dwóch cylindrach w momencie niskiego obciążenia silnika. Ponadto, silnik wyposażono w filtr cząstek stałych GPF, aby spełnić wymagania dotyczące emisji spalin.
Opinie użytkowników
Szukając używanego diesla, warto sprawdzić, czy ma on wtryskiwacze elektromagnetyczne. To trwałe i sprawdzone rozwiązanie, które można dość prosto i tanio regenerować. Zakup używanego diesla uchodzi za spore ryzyko. Kierowcy obawiają się kosztownych napraw. Za jeden z punktów zapalnych są uważane wtryskiwacze. Czy słusznie? Nie do końca. Trzeba pamiętać, że wiele, całkiem nowoczesnych jednostek, ma w układzie zasilania wtryskiwacze elektromagnetyczne.
Jak działają wtryskiwacze elektromagnetyczne? Sekretem trwałości i łatwości regeneracji elektromagnetycznych wtryskiwaczy Common Rail jest ich prosta budowa. W uproszczeniu można powiedzieć, że znajdująca się na górze korpusu cewka elektromagnetyczna unosi iglicę wtryskiwacza, co powoduje rozpylenie paliwa. Odcięcie prądu zamyka podawanie paliwa do cylindra.
Wtryskiwacze piezoelektryczne – czym się różnią? Innym, powszechnie stosowanym typem wtryskiwaczy w dieslach są wtryskiwacze piezoelektryczne. Zostały wprowadzone m.in. do ofert firm Bosch, Delphi, Denso oraz Siemens, gdy pojawiło się zapotrzebowanie na podawanie większej liczby dawek paliwa (nawet 5-7) w ramach jednego cyklu.
Średnia opinia: 3.87/5.