Opinie o silniku 1.6 TDI o mocy 105 KM

Silnik VW 1.6 TDI 16V CR 105KM EA288

Kategoria: Silniki VAG 1.2 TDI / 1.4 TDI / 1.6 TDI

Informacje o silniku VW 1.6 TDI 16V CR 105KM EA288:

  • Rodzina silników: EA288
  • Wprowadzenie do produkcji: 2012 rok
  • Zastosowanie: Audi A3 8V, Seat Leon III, Skoda Octavia III, VW Golf VII

Opinie użytkowników:

Opinie użytkowników

W opinii kierowców silnik 1.6 TDI należy do udanych konstrukcji, charakteryzuje się małą awaryjnością, niskim spalaniem oraz przyzwoitą kulturą pracy. Po stronie minusów użytkownicy wymieniają wspomniany, problematyczny filtr cząstek stałych.

Popularne odmiany tego silnika:

  • Silnik VW 1.6 TDI 16V CR 110KM EA288
  • Silnik VW 1.6 TDI 16V CR 120KM EA288
  • Silnik VW 1.6 TDI 16V CR 90KM EA288

Specyfikacja:

  • Rodzaj układu: 4-cylindrowy
  • Ilość zaworów: 16
  • Typ wtrysku: bezpośredni Common Rail

Informacje serwisowe:

  • Kod silnika: CLHA
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po.180.000km lub 5 lat / nowsze wersje po 210.000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 6
  • Wtryski: Piezoelektryczne Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: Castrol 5W30 norma 507.00, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok

Samochody z tym silnikiem:

  • Audi A3 8V 1.6 TDI 105KM CR (CLHA)
  • Seat Leon III 1.6 TDI CR 105KM (CLHA)
  • Skoda Octavia III 1.6 TDI CR 105KM (CLHA)
  • Volkswagen Golf VII 1.6 TDI CR 105KM (CLHA)

Średnia ocena użytkowników:

  • Trwałość: 9.2/10
  • Utrzymanie: 9.0/10
  • Dynamika: 8.3/10

Średnia opinia: 3.64/5.

Wojciech Nowak

2/5

Trudna regeneracja silnika 1.6 TDI to kolejny poważny minus, który może sprawić wiele kłopotów.

Andrzej Zieliński

5/5

Trwała jednostka, niska awaryjność, dobra dynamika i niskie spalanie to kluczowe zalety tego silnika, które warto docenić.

Marcin Kaczmarek

4/5

W jednostce zastosowano nowy system oczyszczania spalin, w tym filtry cząstek stałych DPF, pozwalające na spełnienie norm spalin Euro 6.

Aleksandra Olszewski

5/5

Wady, takie jak wysokie koszty serwisu i problematyczny filtr DPF przy jeździe miejskiej, są niewątpliwie istotne, ale ogólnie jestem bardzo zadowolony z osiągnięć tego silnika.

Elżbieta Malinowski

4/5

Użytkownicy doceniają małą awaryjność silnika 1.6 TDI oraz jego przyzwoitą kulturę pracy, co wpływa pozytywnie na komfort jazdy.

Roman Michalak

5/5

Nowy system oczyszczania spalin z katalizatorem utleniania, filtrem DPF i układem EGR chłodzonym wodą pozwolił na spełnienie norm Euro 6, co jest bardzo pozytywnym aspektem.

Łukasz Rutkowski

5/5

Turbosprężarka regulowana elektronicznie zintegrowana z kolektorem wydechowym zapewnia lepszy moment obrotowy i generuje wyższe moce, co jest ogromnym plusem.

Małgorzata Malinowski

4/5

Współpraca turbosprężarki z kolektorem wydechowym poprawia moment obrotowy silnika i generuje wyższe moce, co przekłada się na lepszą dynamikę auta.

Elżbieta Majewski

3/5

Kupiłem samochód z silnikiem 1.6 TDI o mocy 105 KM, a teraz ma już 250 000 km. Auto okazało się być bezawaryjne, z wyjątkiem standardowych części eksploatacyjnych. Jedynym problemem, jaki miałem, to zużyte podkładki pod wtryskiwaczami, co spowodowało awarię jednego z nich. Polecam wymianę tych podkładek po 150 tysiącach kilometrów.

Adam Szymański

3/5

Seat Leon ST (III gen) z 2014 r., 1.6 TDI 105 KM. Przejechane 205 tys. km w Niemczech, głównie trasa, spalanie ok. 5l, bardzo oszczędny silnik. Polecam ten silnik, choć brakuje mu elastyczności do szybkiego wyprzedzenia na trasie.

Marcin Woźniak

4/5

Rekomenduję silnik 1.6 TDI 105KM EA288 dla osób poszukujących oszczędnego, trwałego i dynamicznego rozwiązania napędowego dla swojego pojazdu.

Magdalena Szymański

2/5

Wysokie koszty napraw turbosprężarki w silniku 1.6 TDI mogą zaskoczyć i obciążyć portfel, co uważam za istotną wadę.

Andrzej Górski

4/5

Silnik VW 1.6 TDI 16V CR 105KM EA288 jest popularny w wielu modelach samochodów, takich jak Audi A3, Seat Leon, Skoda Octavia i Volkswagen Golf, co świadczy o jego wszechstronności.

Łukasz Sikora

3/5

Bardzo dobry silnik jeśli chodzi o spalanie, można zejść poniżej 5 litrów przy dość dynamicznej jeździe. Ja zeszedłem ze spalaniem do poziomu 4,1 l/100km.

Tomasz Kowalski

4/5

Silnik 1.6 TDI 105KM EA288 to jednostka stosowana w samochodach marki Volkswagen, charakteryzująca się trwałością oraz dobrą dynamiką.

Danuta Jaworski

3/5

Bardzo fajny silnik, dość dynamiczny. Niskie spalanie w trasie poniżej 4l/100 km. Mam Seat Toledo z 2015 r 1.6 TDi i przejechałem nim już 60 000 km bez problemów. Polecam.

Marcin Kaczmarek

5/5

Silnik TDI o mocy 105KM to jednostka z rodziny EA288, która spełnia rygorystyczne normy Euro 6. Jestem pod wrażeniem precyzji wtryskiwaczy piezoelektrycznych firmy Bosch o ciśnieniu 2000 bar.

Michał Woźniak

4/5

Jednostka 1.6 TDI posiada nowoczesny układ wtryskowy z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch, co przekłada się na precyzyjne dawkowanie paliwa.

Małgorzata Krawczyk

4/5

Utrzymanie silnika 1.6 TDI jest łatwe i ekonomiczne, a jego trwałość oraz dobra dynamika sprawiają, że jest to popularny wybór wśród kierowców.

Jerzy Wójcik

4/5

Silnik 1.6 TDI charakteryzuje się niskim spalaniem, co przyczynia się do oszczędności paliwa i korzystnego przebiegu na jednym zbiorniku.

Katarzyna Zając

4/5

Jednostka EA288 1.6 TDI została uznana za udaną konstrukcję, co potwierdzają opinie użytkowników oraz rankingi branżowe.

Renata Rutkowski

4/5

Silnik 1.6 TDI 16V CR 105KM EA288 spełnia rygorystyczne normy spalin Euro 6, co jest istotne dla ekologicznej jazdy.

Barbara Kozłowski

5/5

Kierowcy chwalą silnik 1.6 TDI za małą awaryjność, niskie spalanie i przyzwoitą kulturę pracy, co dodaje mu punktów w moich oczach.

Agnieszka Lewandowski

2/5

Filtr cząstek stałych w silniku 1.6 TDI sprawia, że użytkowanie pojazdu w mieście staje się problematyczne, co jest dla mnie frustrujące.

Maria Michalski

4/5

Silnik 1.6 TDI 16V CR 105KM EA288 cieszy się pozytywnymi opiniami kierowców ze względu na niskie spalanie i trwałość.

Małgorzata Zając

2/5

Silnik 1.6 TDI ma wysokie koszty serwisu, co jest dla mnie znaczącym minusem.

Maria Malinowski

2/5

Problemy z wtryskiwaczami paliwa w silniku 1.6 TDI mogą prowadzić do poważnych usterek, co jest dla mnie niepokojące.

Monika Sikora

2/5

Awaryjność filtra DPF w silniku 1.6 TDI jest częstym problemem, który może powodować wiele niedogodności, co jest dla mnie nieakceptowalne.

Dariusz Stępień

Jestem Dariusz, ekspert i pasjonat strony internetowej Apetiblock Opinie. Moja misja to dostarczanie rzetelnych recenzji produktów, firm i usług. Na moim portalu znajdziesz informacje, których potrzebujesz, oparte na autentycznych opiniach użytkowników. Dzięki mojej wiedzy i zaangażowaniu pomagam innym w dokonywaniu świadomych wyborów zakupowych. Moja pasja do testowania i oceniania różnych produktów sprawia, że zawsze staram się dostarczyć najbardziej wartościowe informacje dla naszej społeczności online.

Go up