{
"@context": "http:\/\/schema.org",
"@type": "Product",
"aggregateRating": {
"@type": "AggregateRating",
"ratingValue": 3.64,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5",
"ratingCount": 28
},
"review": [
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Wojciech Nowak"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 2,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Trudna regeneracja silnika 1.6 TDI to kolejny powa\u017cny minus, kt\u00f3ry mo\u017ce sprawi\u0107 wiele k\u0142opot\u00f3w."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Andrzej Zieli\u0144ski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 5,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Trwa\u0142a jednostka, niska awaryjno\u015b\u0107, dobra dynamika i niskie spalanie to kluczowe zalety tego silnika, kt\u00f3re warto doceni\u0107."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Marcin Kaczmarek"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "W jednostce zastosowano nowy system oczyszczania spalin, w tym filtry cz\u0105stek sta\u0142ych DPF, pozwalaj\u0105ce na spe\u0142nienie norm spalin Euro 6."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Aleksandra Olszewski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 5,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Wady, takie jak wysokie koszty serwisu i problematyczny filtr DPF przy je\u017adzie miejskiej, s\u0105 niew\u0105tpliwie istotne, ale og\u00f3lnie jestem bardzo zadowolony z osi\u0105gni\u0119\u0107 tego silnika."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "El\u017cbieta Malinowski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "U\u017cytkownicy doceniaj\u0105 ma\u0142\u0105 awaryjno\u015b\u0107 silnika 1.6 TDI oraz jego przyzwoit\u0105 kultur\u0119 pracy, co wp\u0142ywa pozytywnie na komfort jazdy."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Roman Michalak"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 5,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Nowy system oczyszczania spalin z katalizatorem utleniania, filtrem DPF i uk\u0142adem EGR ch\u0142odzonym wod\u0105 pozwoli\u0142 na spe\u0142nienie norm Euro 6, co jest bardzo pozytywnym aspektem."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "\u0141ukasz Rutkowski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 5,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Turbospr\u0119\u017carka regulowana elektronicznie zintegrowana z kolektorem wydechowym zapewnia lepszy moment obrotowy i generuje wy\u017csze moce, co jest ogromnym plusem."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Ma\u0142gorzata Malinowski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Wsp\u00f3\u0142praca turbospr\u0119\u017carki z kolektorem wydechowym poprawia moment obrotowy silnika i generuje wy\u017csze moce, co przek\u0142ada si\u0119 na lepsz\u0105 dynamik\u0119 auta."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "El\u017cbieta Majewski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 3,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Kupi\u0142em samoch\u00f3d z silnikiem 1.6 TDI o mocy 105 KM, a teraz ma ju\u017c 250 000 km. Auto okaza\u0142o si\u0119 by\u0107 bezawaryjne, z wyj\u0105tkiem standardowych cz\u0119\u015bci eksploatacyjnych. Jedynym problemem, jaki mia\u0142em, to zu\u017cyte podk\u0142adki pod wtryskiwaczami, co spowodowa\u0142o awari\u0119 jednego z nich. Polecam wymian\u0119 tych podk\u0142adek po 150 tysi\u0105cach kilometr\u00f3w."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Adam Szyma\u0144ski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 3,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Seat Leon ST (III gen) z 2014 r., 1.6 TDI 105 KM. Przejechane 205 tys. km w Niemczech, g\u0142\u00f3wnie trasa, spalanie ok. 5l, bardzo oszcz\u0119dny silnik. Polecam ten silnik, cho\u0107 brakuje mu elastyczno\u015bci do szybkiego wyprzedzenia na trasie."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Marcin Wo\u017aniak"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Rekomenduj\u0119 silnik 1.6 TDI 105KM EA288 dla os\u00f3b poszukuj\u0105cych oszcz\u0119dnego, trwa\u0142ego i dynamicznego rozwi\u0105zania nap\u0119dowego dla swojego pojazdu."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Magdalena Szyma\u0144ski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 2,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Wysokie koszty napraw turbospr\u0119\u017carki w silniku 1.6 TDI mog\u0105 zaskoczy\u0107 i obci\u0105\u017cy\u0107 portfel, co uwa\u017cam za istotn\u0105 wad\u0119."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Andrzej G\u00f3rski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Silnik VW 1.6 TDI 16V CR 105KM EA288 jest popularny w wielu modelach samochod\u00f3w, takich jak Audi A3, Seat Leon, Skoda Octavia i Volkswagen Golf, co \u015bwiadczy o jego wszechstronno\u015bci."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "\u0141ukasz Sikora"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 3,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Bardzo dobry silnik je\u015bli chodzi o spalanie, mo\u017cna zej\u015b\u0107 poni\u017cej 5 litr\u00f3w przy do\u015b\u0107 dynamicznej je\u017adzie. Ja zeszed\u0142em ze spalaniem do poziomu 4,1 l\/100km."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Tomasz Kowalski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Silnik 1.6 TDI 105KM EA288 to jednostka stosowana w samochodach marki Volkswagen, charakteryzuj\u0105ca si\u0119 trwa\u0142o\u015bci\u0105 oraz dobr\u0105 dynamik\u0105."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Danuta Jaworski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 3,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Bardzo fajny silnik, do\u015b\u0107 dynamiczny. Niskie spalanie w trasie poni\u017cej 4l\/100 km. Mam Seat Toledo z 2015 r 1.6 TDi i przejecha\u0142em nim ju\u017c 60 000 km bez problem\u00f3w. Polecam."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Marcin Kaczmarek"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 5,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Silnik TDI o mocy 105KM to jednostka z rodziny EA288, kt\u00f3ra spe\u0142nia rygorystyczne normy Euro 6. Jestem pod wra\u017ceniem precyzji wtryskiwaczy piezoelektrycznych firmy Bosch o ci\u015bnieniu 2000 bar."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Micha\u0142 Wo\u017aniak"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Jednostka 1.6 TDI posiada nowoczesny uk\u0142ad wtryskowy z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch, co przek\u0142ada si\u0119 na precyzyjne dawkowanie paliwa."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Ma\u0142gorzata Krawczyk"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Utrzymanie silnika 1.6 TDI jest \u0142atwe i ekonomiczne, a jego trwa\u0142o\u015b\u0107 oraz dobra dynamika sprawiaj\u0105, \u017ce jest to popularny wyb\u00f3r w\u015br\u00f3d kierowc\u00f3w."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Jerzy W\u00f3jcik"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Silnik 1.6 TDI charakteryzuje si\u0119 niskim spalaniem, co przyczynia si\u0119 do oszcz\u0119dno\u015bci paliwa i korzystnego przebiegu na jednym zbiorniku."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Katarzyna Zaj\u0105c"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Jednostka EA288 1.6 TDI zosta\u0142a uznana za udan\u0105 konstrukcj\u0119, co potwierdzaj\u0105 opinie u\u017cytkownik\u00f3w oraz rankingi bran\u017cowe."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Renata Rutkowski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Silnik 1.6 TDI 16V CR 105KM EA288 spe\u0142nia rygorystyczne normy spalin Euro 6, co jest istotne dla ekologicznej jazdy."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Barbara Koz\u0142owski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 5,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Kierowcy chwal\u0105 silnik 1.6 TDI za ma\u0142\u0105 awaryjno\u015b\u0107, niskie spalanie i przyzwoit\u0105 kultur\u0119 pracy, co dodaje mu punkt\u00f3w w moich oczach."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Agnieszka Lewandowski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 2,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Filtr cz\u0105stek sta\u0142ych w silniku 1.6 TDI sprawia, \u017ce u\u017cytkowanie pojazdu w mie\u015bcie staje si\u0119 problematyczne, co jest dla mnie frustruj\u0105ce."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Maria Michalski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 4,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Silnik 1.6 TDI 16V CR 105KM EA288 cieszy si\u0119 pozytywnymi opiniami kierowc\u00f3w ze wzgl\u0119du na niskie spalanie i trwa\u0142o\u015b\u0107."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Ma\u0142gorzata Zaj\u0105c"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 2,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Silnik 1.6 TDI ma wysokie koszty serwisu, co jest dla mnie znacz\u0105cym minusem."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Maria Malinowski"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 2,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Problemy z wtryskiwaczami paliwa w silniku 1.6 TDI mog\u0105 prowadzi\u0107 do powa\u017cnych usterek, co jest dla mnie niepokoj\u0105ce."
},
{
"@type": "Review",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Monika Sikora"
},
"reviewRating": {
"@type": "Rating",
"ratingValue": 2,
"worstRating": "0",
"bestRating": "5"
},
"reviewBody": "Awaryjno\u015b\u0107 filtra DPF w silniku 1.6 TDI jest cz\u0119stym problemem, kt\u00f3ry mo\u017ce powodowa\u0107 wiele niedogodno\u015bci, co jest dla mnie nieakceptowalne."
}
],
"name": "1.6 tdi 105 km opinie"
}
Silnik VW 1.6 TDI 16V CR 105KM EA288
Kategoria: Silniki VAG 1.2 TDI / 1.4 TDI / 1.6 TDI
Informacje o silniku VW 1.6 TDI 16V CR 105KM EA288:
- Rodzina silników: EA288
- Wprowadzenie do produkcji: 2012 rok
- Zastosowanie: Audi A3 8V, Seat Leon III, Skoda Octavia III, VW Golf VII
Opinie użytkowników:
Opinie użytkowników
W opinii kierowców silnik 1.6 TDI należy do udanych konstrukcji, charakteryzuje się małą awaryjnością, niskim spalaniem oraz przyzwoitą kulturą pracy. Po stronie minusów użytkownicy wymieniają wspomniany, problematyczny filtr cząstek stałych.
Popularne odmiany tego silnika:
- Silnik VW 1.6 TDI 16V CR 110KM EA288
- Silnik VW 1.6 TDI 16V CR 120KM EA288
- Silnik VW 1.6 TDI 16V CR 90KM EA288
Specyfikacja:
- Rodzaj układu: 4-cylindrowy
- Ilość zaworów: 16
- Typ wtrysku: bezpośredni Common Rail
Informacje serwisowe:
- Kod silnika: CLHA
- Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
- Rozrząd: Pasek, wymiana po po.180.000km lub 5 lat / nowsze wersje po 210.000 km
- Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
- Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 6
- Wtryski: Piezoelektryczne Firma Bosch
- Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: Castrol 5W30 norma 507.00, wymiana po co 30.000 km lub 1 rok
Samochody z tym silnikiem:
- Audi A3 8V 1.6 TDI 105KM CR (CLHA)
- Seat Leon III 1.6 TDI CR 105KM (CLHA)
- Skoda Octavia III 1.6 TDI CR 105KM (CLHA)
- Volkswagen Golf VII 1.6 TDI CR 105KM (CLHA)
Średnia ocena użytkowników:
- Trwałość: 9.2/10
- Utrzymanie: 9.0/10
- Dynamika: 8.3/10
Średnia opinia: 3.64/5.