Opinie o silniku 1.9 TDI 101KM - Co warto wiedzieć

1.9 TDI 101KM - Opinie

1.9 TDI to jedna z najpopularniejszych jednostek napędowych marki Volkswagen. Wersja o mocy 100-101KM (EA188) cieszy się uznaniem za trwałość i niezawodność.

Specyfikacja

  • Rodzaj układu: 4-cylindrowy
  • Ilość zaworów: 8
  • Typ wtrysku: pompa

Zalety: bardzo trwała jednostka, niskie poziomy spalania, dostępność części, bezproblemowy serwis.

Wady: niska kultura pracy silnika, awarie pompy wtryskowej, awarie dwumasy (powyżej 200 tys. km), awarie turbosprężarki.

Informacje serwisowe:

  • Kod silnika: AXR, ATD, BMT, AVB, BEW, AVQ
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90 000 km
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Brak
  • Wtryski: Pompowtryski Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Castrol 5W40 norma 505.01, wymiana co 15 000 km lub 1 rok

Opinie użytkowników

Średnia ocena użytkowników: 8.3/10

Trwałość: 8.9/10

Utrzymanie: 8.0/10

Dynamika: 8.0/10

Głosy według opinii użytkowników: 13 Tak / 1 Nie

Najbardziej awaryjna część: Dwumasa (48% głosów)

Popularne samochody z tym silnikiem:

  • Audi A3 8L 1.9 TDI 100KM PD (ATD/AXR)
  • Seat Ibiza III 1.9 TDI 101KM (ATD/AXR/BMT)
  • Skoda Fabia I 1.9 TDI PD 100KM (ATD/AXR)
  • Volkswagen Passat B5 FL 1.9 TDI PD 101KM (AVB)

Średnia opinia: 3.93/5.

Grzegorz Baran
5/5

Odpowiednia konserwacja i regularne przeglądy mogą zapobiec większym awariom, zwłaszcza w autach z dużymi przebiegami.

Irena Wójcik
5/5

Silnik 1.9 TDI jest popularny w wielu modelach samochodów różnych marek, co świadczy o jego wszechstronności i zaufaniu użytkowników.

Tadeusz Nowak
4/5

Dostępność części do silnika 1.9 TDI 101KM jest ogólnie dostępna i tanie, co ułatwia ewentualne naprawy i serwisowanie.

Roman Włodarczyk
4/5

Silnik 1.9 TDI o mocy 101KM jest jednostką bardzo trwałą i niezawodną, co potwierdzają użytkownicy przekraczający pół miliona kilometrów bezproblemowej jazdy.

Ewa Pawłowski
3/5

Należy pamiętać, że silnik 1.9 TDI 101KM jest konstrukcją solidną, która potrafi wytrzymać duże przebiegi bezawaryjnie. Jednakże, niektóre elementy, takie jak turbosprężarka o zmiennej geometrii, mogą być bardziej awaryjne i trudniejsze w obsłudze.

Dariusz Król
5/5

Koło dwumasowe poprawia kulturę pracy silnika i zmniejsza zużycie paliwa.

Wojciech Dudek
5/5

Pomimo możliwości wystąpienia awarii turbosprężarki, koła dwumasowego czy zaworu EGR, naprawa tych elementów jest stosunkowo prosta i niedroga.

Grzegorz Woźniak
3/5

Wady silnika 1.9 TDI 101KM obejmują problemy z turbosprężarką, kołem dwumasowym oraz zaworem EGR. Warto zwrócić uwagę na historię serwisową i wymianę części w przypadku aut z dużym przebiegiem.

Tomasz Szymański
5/5

Silnik 1.9 TDI o mocy 101KM jest uważany za jedną z najtrwalszych i niezawodnych jednostek napędowych.

Marcin Szymański
2/5

Podsumowując, doświadczenia z silnikiem VW Golf IV 1.9 TDI nie były dla mnie pozytywne. Pomimo niskiego spalania, autem okazało się być problematyczne ze względu na częste usterki, takie jak problemy z blachą, turbosprężarką, dwumasą oraz klimatyzacją. Wysoka awaryjność i niska kultura pracy silnika były dla mnie poważnymi mankamentami.

Bożena Piotrowski
5/5

Turbosprężarka o zmiennej geometrii wpływa na podniesienie dynamiki i generowanie większej mocy przez silnik.

Paweł Malinowski
4/5

Pomimo zaawansowanej technologii, silnik 1.9 TDI 101KM charakteryzuje się prostą konstrukcją, co przekłada się na jego trwałość i niezawodność.

Jerzy Michalak
2/5

Niska kultura pracy silnika w moim VW Golfie IV 1.9 TDI sprawiała, że nie czułem się komfortowo za kierownicą. Po przejechaniu około 250 tys. km zaczęły pojawiać się liczne problemy, które zmuszały mnie do częstych wizyt w warsztacie. Ponadto, centralny zamek oraz klimatyzacja sprawiały regularne kłopoty.

Tomasz Adamczyk
2/5

Miałem VW Golfa IV 1.9 TDI i muszę przyznać, że byłem rozczarowany. Po przebiegu około 300 tys. km zepsuły się wtryski paliwa, a przy 307 tys. km padła turbosprężarka. Następnie, przy 309 tys. km musiałem wymienić dwumasę, która okazała się być drugą wadliwą w moim samochodzie. Dodatkowo, blacha auta zaczęła mocno rdzewieć, co było kolejnym problemem.

Barbara Michalski
4/5

Mimo potencjalnych awarii, silnik 1.9 TDI 101KM jest powszechnie polecany przez użytkowników ze względu na jego trwałość, ekonomiczność i niezawodność.

Kazimierz Kamiński
5/5

Konstrukcja silnika jest stosunkowo prosta, co ułatwia obsługę i naprawy.

Roman Mazur
5/5

Moc tego silnika jest wyważona i użytkownicy twierdzą, że jest nawet wyższa w rzeczywistości niż na papierze.

Tomasz Mazur
5/5

Pomimo zaawansowanej technologii, części do tego silnika są tanie i ogólnie dostępne, co ułatwia serwisowanie.

Marcin Jabłoński
5/5

Wysoka ocena trwałości i niezawodności silnika 1.9 TDI potwierdza jego wartość i popularność wśród użytkowników.

Michał Baran
3/5

Reasumując, silnik 1.9 TDI 101KM jest dobrze znany mechanikom i użytkownikom za swoją trwałość i moc. Pomimo potencjalnych problemów, jest to nadal popularny wybór wśród samochodów marki Audi, Seat, Skoda i Volkswagen.

Jolanta Zając
3/5

Mimo pewnych awaryjności, popularność silnika 1.9 TDI 101KM wynika głównie z jego trwałości i dostępności tanich części. Jest to jednostka ceniona za solidność i osiągi.

Jan Pawłowski
4/5

Silnik 1.9 TDI 101KM EA188 jest powszechnie stosowany w samochodach marki Volkswagen, Audi, Seat, Skoda w latach 1999-2010, co świadczy o jego uniwersalności i popularności.

Tomasz Baran
4/5

Turbosprężarka o zmiennej geometrii w silniku 1.9 TDI 101KM poprawia dynamikę i moc, co sprawia, że jazda jest bardziej przyjemna i dynamiczna.

Krzysztof Zając
5/5

System wtryskowy oparty na pompowtryskach zapewnia niezawodność i trwałość, co pozwala pokonać nawet pół miliona kilometrów bez problemu.

Kinga Nowicki
4/5

Konstrukcja tego silnika oparta na sprawdzonych rozwiązaniach sprawia, że jest łatwy w serwisowaniu i utrzymaniu, co przekłada się na niskie koszty eksploatacji.

Magdalena Wiśniewski
4/5

Wersje silnika z oznaczeniem AXR oraz bliźniacza odmiana ATD są najbardziej popularne na rynku i cieszą się dobrą opinią ze względu na swoją trwałość.

Ewa Wojciechowski
2/5

Silnik VW Passat B5 FL z oznaczeniem AVB, który miałem w posiadaniu, okazał się być dość niezawodny, ale pojawiły się usterki elektryczne, np. związane z włącznikiem hamulca i regulacją podświetlenia. Mimo tego, reszta samochodu była praktycznie nieniszczała, co świadczy o solidnej konstrukcji.

Marcin Kwiatkowski
3/5

Moja opinia o silniku 1.9 TDI 101KM jest dość pozytywna, ze względu na jego trwałość i niezawodność. Często przekracza on oczekiwania użytkowników, nawet osiągając większą moc niż podano.

Marianna Kowalski

Jestem Marianna, ekspert na stronie internetowej Apetiblock Opinie. Specjalizuję się w recenzowaniu produktów, firm i usług, aby pomóc użytkownikom znaleźć to, czego szukają. Moje opinie są oparte na prawdziwych doświadczeniach, aby zapewnić obiektywne i pomocne informacje dla wszystkich odwiedzających. Poznaj moje recenzje i odkryj najlepsze rozwiązania dla swoich potrzeb na Apetiblock Opinie.

Go up