Opinie o silniku 2.0 TDI CR o mocy 140 KM

Silnik 2.0 TDI CR 140 KM - Opinie

Silniki VAG 2.0 TDI PD / 2.0 TDI CR są stosowane w samochodach marki Volkswagen. Silnik Volkswagen 2.0 TDI 16V z rodziny EA189 o mocy 140 lub 143KM wszedł do produkcji w 2007 roku i występował w szeregu modeli Audi, Seata, Skody i VW. Jednostka przeszła szereg modernizacji w porównaniu z odmianą EA188, które miały wyeliminować wysoką awaryjność silnika 2.0 TDI z pierwszych lat produkcji.

Największą zmianą było zastosowanie wtrysku Common Rail, który zastąpił wysłużone pompowtryskiwacze. Poza wyeliminowaniem wadliwych elementów celem było zastosowanie wtrysku bezpośredniego, który był dostępny od lat w konkurencyjnych firmach. Przez te zmiany silnik stał się cichszy i wyeliminowano tradycyjny klekot, przez co poprawiono kulturę pracy jednostki.

Silnik został wyposażony w układ wtryskowy firmy Bosch z wtryskami piezoelektrycznymi – ich wadą jest brak możliwości regeneracji. Nie oznacza to, że silnik stał się zupełnie bezawaryjny, problemy występują z filtrem cząstek stałych, kołem dwumasowym oraz turbosprężarką.

Opinie użytkowników

Opinie użytkowników

Średnia ocena użytkowników: 7.8/10

Trwałość: 7.6/10

Utrzymanie: 7.6/10

Dynamika: 8.4/10

Najbardziej awaryjna część: Turbosprężarka (19%), Wtryskiwacze paliwa (25%), Pompa wtryskowa (26%), Sprzęgło / Dwumasa (8%), Filtr DPF / FAP (14%), Zawór EGR (9%)

Popularne samochody z tym silnikiem:

  • Audi A1 8X 2.0 TDI CR 143KM (CFHD)
  • Audi A3 8P FL 2.0 TDI 140KM CR (CBAB/CFFB)
  • .
  • Volkswagen Crafter I FL 2.0 TDI CR 143KM (CKUC)

Specyfikacja:

  • Rodzaj układu: 4-cylindrowy
  • Ilość zaworów: 16
  • Typ wtrysku: bezpośredni Common Rail

Zalety:

  • Trwała konstrukcja
  • Dobra kultura pracy
  • Dobra dynamika
  • Niski poziom spalania

Wady:

  • Awarie turbosprężarki
  • Awarie filtra cząstek stałych
  • Wtryski piezoelektryczne
  • Nienaprawialne koszty serwisu

Informacje serwisowe:

  • Kod silnika: CFHD, CMEA, CAGA, CFFB, CFHC, CBAB, CBDB, CJCA, CKUC
  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 180.000km lub 5 lat / nowsze wersje po 210.000 km
  • .

Olej:

  • Ilość oleju silnikowego: 3.8-4.3 L, typ oleju: Castrol 5W-30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok lub LongLife 30.000 km lub 2 lata w zależności od wersji

Średnia opinia: 4.06/5.

Tadeusz Michalski
5/5

Popularność tego silnika sprawia, że serwis oraz części zamiennych są łatwo dostępne, co ułatwia utrzymanie samochodu.

Jan Michalak
5/5

Dynamika tego silnika jest imponująca, co pozwala na płynne i dynamiczne przyspieszenie.

Tadeusz Wojciechowski
3/5

Podsumowując, silnik 2.0 TDI CR 140 KM jest popularny i łatwo dostępny, co ułatwia serwisowanie. Jednak, należy pamiętać o regularnej konserwacji, aby uniknąć problemów z układem wtryskowym oraz filtrem cząstek stałych.

Piotr Krawczyk
4/5

Silnik TDI CR 140 KM jest trwałą konstrukcją o dobrej kulturze pracy i dynamice.

Marianna Stępień
3/5

Po dłuższym użytkowaniu silnika 2.0 TDI CR 140 KM zauważyłem, że jego kultura pracy jest na wysokim poziomie. Jednakże problemy z turbosprężarką i filtrem cząstek stałych mogą pojawić się w trakcie eksploatacji, co może generować dodatkowe koszty serwisowe.

Michał Król
5/5

Trwała konstrukcja i solidna budowa silnika sprawiają, że jest to niezawodna jednostka napędowa.

Kinga Jaworski
4/5

Mimo pewnych mankamentów, takich jak problemy z DPF-em, silnik jest powszechnie polecany przez użytkowników.

Jacek Jabłoński
4/5

Użytkownicy chwalą sobie jednostkę za dobrą dynamikę i wysoką kulturę pracy.

Maria Majewski
3/5

Mój pierwszy kontakt z silnikiem 2.0 TDI CR 140 KM był pozytywny. Zauważyłem, że ma dobrą dynamikę i niskie spalanie, co jest dla mnie ważne. Jednak problemy z filtrem cząstek stałych mogą być uciążliwe w użytkowaniu na co dzień.

Dorota Wieczorek
5/5

Silnik TDI CR 140KM to jednostka napędowa, która zasługuje na pozytywne opinie.

Tomasz Olszewski
2/5

Wojciech Dąbrowski
4/5

Popularność silnika sprawia, że serwis oraz części są łatwo dostępne, co ułatwia utrzymanie.

Grzegorz Jaworski
4/5

Po modernizacji z wtryskiem Common Rail, silnik stał się cichszy i bardziej wydajny.

Tadeusz Krawczyk
5/5

Kultura pracy tego silnika jest na bardzo wysokim poziomie, co przekłada się na komfort podróżowania.

Beata Jankowski
4/5

Jednostka ta charakteryzuje się niskim poziomem spalania, co jest ogromnym atutem.

Barbara Michalski
5/5

Niskie spalanie paliwa to kolejna zaleta tego silnika, co przekłada się na oszczędność eksploatacyjną.

Magdalena Wiśniewski
5/5

Mimo pewnych mankamentów, takich jak problemy z DPF-em czy turbosprężarką, użytkownicy chwalą sobie tę jednostkę za jej ogólną wydajność i niezawodność.

Dariusz Stępień

Jestem Dariusz, ekspert i pasjonat strony internetowej Apetiblock Opinie. Moja misja to dostarczanie rzetelnych recenzji produktów, firm i usług. Na moim portalu znajdziesz informacje, których potrzebujesz, oparte na autentycznych opiniach użytkowników. Dzięki mojej wiedzy i zaangażowaniu pomagam innym w dokonywaniu świadomych wyborów zakupowych. Moja pasja do testowania i oceniania różnych produktów sprawia, że zawsze staram się dostarczyć najbardziej wartościowe informacje dla naszej społeczności online.

Go up