Silnik 2.0 TDI CR 140 KM - Opinie
Silniki VAG 2.0 TDI PD / 2.0 TDI CR są stosowane w samochodach marki Volkswagen. Silnik Volkswagen 2.0 TDI 16V z rodziny EA189 o mocy 140 lub 143KM wszedł do produkcji w 2007 roku i występował w szeregu modeli Audi, Seata, Skody i VW. Jednostka przeszła szereg modernizacji w porównaniu z odmianą EA188, które miały wyeliminować wysoką awaryjność silnika 2.0 TDI z pierwszych lat produkcji.
Największą zmianą było zastosowanie wtrysku Common Rail, który zastąpił wysłużone pompowtryskiwacze. Poza wyeliminowaniem wadliwych elementów celem było zastosowanie wtrysku bezpośredniego, który był dostępny od lat w konkurencyjnych firmach. Przez te zmiany silnik stał się cichszy i wyeliminowano tradycyjny klekot, przez co poprawiono kulturę pracy jednostki.
Silnik został wyposażony w układ wtryskowy firmy Bosch z wtryskami piezoelektrycznymi – ich wadą jest brak możliwości regeneracji. Nie oznacza to, że silnik stał się zupełnie bezawaryjny, problemy występują z filtrem cząstek stałych, kołem dwumasowym oraz turbosprężarką.
Opinie użytkowników
Opinie użytkowników
Średnia ocena użytkowników: 7.8/10
Trwałość: 7.6/10
Utrzymanie: 7.6/10
Dynamika: 8.4/10
Najbardziej awaryjna część: Turbosprężarka (19%), Wtryskiwacze paliwa (25%), Pompa wtryskowa (26%), Sprzęgło / Dwumasa (8%), Filtr DPF / FAP (14%), Zawór EGR (9%)
Popularne samochody z tym silnikiem:
- Audi A1 8X 2.0 TDI CR 143KM (CFHD)
- Audi A3 8P FL 2.0 TDI 140KM CR (CBAB/CFFB)
- .
- Volkswagen Crafter I FL 2.0 TDI CR 143KM (CKUC)
Specyfikacja:
- Rodzaj układu: 4-cylindrowy
- Ilość zaworów: 16
- Typ wtrysku: bezpośredni Common Rail
Zalety:
- Trwała konstrukcja
- Dobra kultura pracy
- Dobra dynamika
- Niski poziom spalania
Wady:
- Awarie turbosprężarki
- Awarie filtra cząstek stałych
- Wtryski piezoelektryczne
- Nienaprawialne koszty serwisu
Informacje serwisowe:
- Kod silnika: CFHD, CMEA, CAGA, CFFB, CFHC, CBAB, CBDB, CJCA, CKUC
- Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
- Rozrząd: Pasek, wymiana po 180.000km lub 5 lat / nowsze wersje po 210.000 km
- .
Olej:
- Ilość oleju silnikowego: 3.8-4.3 L, typ oleju: Castrol 5W-30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok lub LongLife 30.000 km lub 2 lata w zależności od wersji
Średnia opinia: 4.06/5.