Silnik Citroen 2.0 16V 140 KM - Opinie
Silnik PSA 2.0 16V 140 KM EW10 A
Kategoria: Silniki PSA TU / XU / EW / ES
Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki Citroen. Silnik 2.0 16V o mocy 140 KM to konstrukcja, która miała zastąpić starszą odmianę EW10 J4 nie spełniającą europejskich norm spalin. Silnik ten jest zaawansowany technologicznie, zastosowano w nim zmienne fazy rozrządu VVT, wtrysk sekwencyjny Magneti Marelli 6LP, oraz katalizator wstępny w układzie wydechowym. Te innowacje miały poprawić dynamikę, elastyczność silnika oraz obniżyć poziom spalania. Dodatkowo spełnia normy spalin Euro4.
Opinie użytkowników:
Opinie użytkowników
Specyfikacja:
- Rodzaj układu: 4-cylindrowy
- Ilość zaworów: 16
- Typ wtrysku: wielopunktowy
Zalety:
- Trwała jednostka
- Wysoka kultura pracy
- Bardzo dobra dynamika
- Przyzwoity poziom spalania
- Bardzo dobra współpraca z LPG
Wady:
- Awarie przepustnicy
- Awarie cewki
- Duże ubytki oleju
Informacje serwisowe:
- Rozrząd: Pasek, wymiana po 120 000 km
- Ilość oleju silnikowego: 5.0 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 30 000 km lub 2 lata
- Przegląd serwisowy co 30 000 km
Samochody z tym silnikiem:
- Citroen C4 I 2.0 16V 140 KM (EW10 A)
- Citroen C4 Picasso I 2.0 16V 140 KM (EW10 A)
- Citroen C4 Grand Picasso I 2.0 16V 140 KM (EW10 A)
- Citroen C5 I FL 2.0 16V 140 KM (EW10 A)
- Citroen C5 II 2.0 16V 140 KM (EW10 A)
- Citroen C8 FL 2.0 16V 140 KM (EW10 A)
- Peugeot 307 FL 2.0 16V 140 KM (EW10 A)
- Peugeot 407 2.0 16V 140 KM (EW10 A)
- Peugeot 807 FL 2.0 16V 140 KM (EW10 A)
Średnia ocena użytkowników:
Średnia (głosów: 12) (8.8)
- Trwałość: 9.3/10
- Utrzymanie: 8.3/10
- Dynamika: 8.8/10
Najbardziej awaryjna część:
- Silnik: 44%
- Katalizator: 8%
- Rozrząd / Wariator: 8%
- Układ wtryskowy: 5%
- Elektryka, cewka: 22%
- Sonda lambda: 6%
- Awarie drobne: 8%
Te dane są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
19.03.2024 Peugeot 307 FL
Średnia: (9.7)
Opinia: Peugeot 307 (2005, FL) noPb+LPG Kupiłem z przebiegiem 186kkm, teraz ma 350kkm. Po wyregulowaniu LPG nie doświadczam błędów typu antypollution, żadnego checka. Konieczna wymiana pokryw głowicy zaworów, bo uszczelka zintegrowana z pokrywą, żadne silikony nie dają rady - tylna pokrywa ma kiepski dostęp, więc poszedł oryginał, a .czytaj całość na przód dałem zamiennik 3x tańszy. Raz awaria w trasie - przyczyną zaśniedziałe styki przepustnicy. Poza tym (i dolewkami oleju) żadnych uwag. A przyjemność z dynamicznej jazdy ogromna. Trwałość: 10.0/10 Utrzymanie: 9.0/10 Dynamika: 10.0/10 Zalety: Bardzo dobra praca na LPG, duża dynamika, przyjemny dźwięk, choć przy dużej prędkości głośny. Wady: Lubi pić olej i się pocić, trzeba dbać o uszczelnienia. Silnik: 140KM Rocznik: 2005 Przebieg: 350000 Spalanie: 9.0 l/100km Polecam
17.03.2024 C4 Grand Picasso I
Średnia: (10.0)
Opinia: Użytkuję od 3 lat w C4 Grand Picasso, 7 osob, waga własna ponad 1600 kg; kupiłem z przebiegiem 165 000 i przejechałem ponad 40 000. Silnik jest cichy, pracuje płynnie bez względu na swoją temperaturę. Wymieniam olej raz na rok lub co 10-15 000 km, .czytaj całość jak zalecają doświadczeni mechanicy (full syntetic). Na trasie, przy rozsądnych prędkościach do 110-120 spalanie mieści się w 7 litrach; w mieście ok. 9-10 l; jazda bardziej z fasonem niż z fantazją! Nie mam problemu z ubytkami oleju od wymiany do wymiany. Trwałość: 10.0/10 Utrzymanie: 10.0/10 Dynamika: 10.0/10 Zalety: Niezawodny, w rękach dbałego kierowcy to naprawdę nie wiem, co w.
Średnia opinia: 3.79/5.