Opinie o silniku Mercedes 1.8 Kompressor 163KM

Silnik Mercedes 1.8 Kompressor 163KM - Opinie

Kategoria: Silniki Mercedes-Benz (2002-2015)

Opis silnika

Silniki Mercedes-Benz (2002-2015) są stosowane w samochodach marki Mercedes. Silnik Mercedes 1.8 R4 16V o mocy 184KM to najpopularniejsza odmiana z rodziny M271 wyposażona w Kompresor. Tą wersję znajdziemy pod maską szeregu modeli Mercedesa Benz Klasy C, E oraz SLK od 2002 roku. Jednostki z rodziny M271 o pojemnościach 1.6l i 1.8l weszły do produkcji w 2002 roku i były stosowane do 2011 roku.

Konstrukcja 16-zaworowa ze zmiennymi fazami rozrządu wyposażona w kompresor. Blok wykonany z aluminium, natomiast tuleje cylindrów z żeliwa, całość sprzężona z łańcuchem rozrządu.

W opinii użytkowników, silnik uchodzi za trwały i mało awaryjny, jednak często dochodzi do awarii osprzętu, między innymi koła zębatego wałka rozrządu oraz samego łańcucha, który potrafi się rozciągnąć. Na szczęście serwis nie jest skomplikowany, a dostępność części jest bezproblemowa.

Specyfikacja

  • Rodzaj układu: 4-cylindrowy
  • Ilość zaworów: 16
  • Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety: trwała konstrukcja, bardzo dobra dynamika, wysoka kultura pracy.

Wady: rozciągający się łańcuch rozrządu, awarie koła zmiennych faz rozrządu, wysokie spalanie (zwłaszcza w mieście).

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok

Opinie użytkowników

Średnia ocena użytkowników: 7.4

Trwałość: 6.8/10

Utrzymanie: 6.0/10

Dynamika: 9.5/10

Najbardziej awaryjna część: Rozrząd / Wariator (53%)

Popularne samochody z tym silnikiem:

  • Mercedes CLC C203 FL 1.8 16V Kompressor 143KM (M271.94)
  • Mercedes CLC C203 FL 1.8 16V Kompressor 163KM (M271.94)
  • Mercedes CLC C204 1.8 16V Kompressor 143KM (M271.94)
  • Mercedes Klasa C W203 FL 1.8 16V Kompressor 143KM (M271.94)
  • Mercedes Klasa C W203 FL 1.8 16V Kompressor 163KM (M271.94)
  • Mercedes Klasa E W211 1.8 16V Kompressor 163KM (M271.94)
  • Mercedes CLK C209 1.8 16V Kompressor 163KM (M271.94)
  • Mercedes SLK R171 1.8 16V Kompressor 163KM (M271.94)

Średnia opinia: 3.91/5.

Marek Kowalczyk
5/5

Silnik Mercedes 1.8 Kompressor 163KM M271 to solidna konstrukcja, która zapewnia dobrą dynamikę oraz wysoką kulturę pracy.

Łukasz Włodarczyk
5/5

Pomimo drobnych mankamentów, takich jak rozciągający się łańcuch rozrządu, serwis i dostępność części są na wysokim poziomie, co ułatwia utrzymanie silnika.

Marek Pawłowski
5/5

Ogólnie polecam silnik Mercedes 1.8 Kompressor 163KM M271 ze względu na jego solidność, dynamikę oraz dostępność serwisu i części.

Kazimierz Malinowski
4/5

Podsumowując, polecam silnik Mercedes 1.8 Kompressor 163KM ze względu na jego trwałość, dynamikę i dostępność części.

Magdalena Wieczorek
5/5

Jestem pod wrażeniem trwałości tego silnika - użytkownicy zgłaszają mało awaryjność i długą żywotność, co jest bardzo pozytywnym aspektem.

Małgorzata Kowalski
3/5

Silnik Mercedes 1.8 Kompressor 163KM M271 to solidna jednostka napędowa, która jest popularna w modelach Mercedes-Benz Klasy C, E oraz SLK. Jest wyposażona w kompresor, co zapewnia dobre osiągi. Niestety, często występują problemy z osprzętem, takie jak rozciągający się łańcuch rozrządu, co może prowadzić do kosztownych napraw. Jednak serwisowanie tego silnika jest stosunkowo proste, a części są łatwo dostępne.

Elżbieta Michalski
4/5

Dostępność części zamiennych dla tego silnika jest ogólnodostępna i w przystępnych cenach, co ułatwia serwisowanie.

Stanisław Zając
5/5

Dynamika tego silnika jest na wysokim poziomie, co sprawia, że jazda nim jest przyjemnością, zwłaszcza na drogach szybkiego ruchu.

Aleksandra Wieczorek
4/5

Wysokie spalanie, zwłaszcza w mieście, jest jedynym minusem tego silnika, ale jego zalety przeważają.

Elżbieta Wojciechowski
4/5

Wersja z kompresorem jest moim zdaniem lepsza od wersji z turbosprężarką, ze względu na cichszą pracę.

Roman Majewski
5/5

Użytkownicy informują, że wersja z turbosprężarką jest cichsza, co dodatkowo podnosi komfort jazdy.

Marianna Nowicki
4/5

Dobra dynamika tego silnika sprawia, że jazda jest przyjemna i komfortowa.

Danuta Wieczorek
2/5

Silnik Mercedes 1.8 Kompressor 163KM M271 ma wadę polegającą na rozciągającym się łańcuchu rozrządu, co może prowadzić do poważnych problemów, zwłaszcza w starszych modelach tego silnika.

Mariusz Zalewski
4/5

Jestem bardzo zadowolony z silnika Mercedes 1.8 Kompressor 163KM, ponieważ charakteryzuje się trwałą konstrukcją.

Jacek Wróbel
2/5

Awaryjne są również koła zmiennych faz rozrządu, które mogą wymagać kosztownej naprawy, zwłaszcza jeśli dojdzie do uszkodzenia w tym obszarze.

Irena Zalewski
5/5

Bardzo pozytywnie oceniam możliwość wymiany łańcucha wraz z częściami za przystępną cenę, co nie obciąża zbytnio budżetu właściciela.

Elżbieta Dudek
3/5

Wnioski na temat silnika Mercedes 1.8 Kompressor 163KM M271 są mieszane. Chociaż mimo pewnych problemów, takich jak awarie osprzętu, w tym rozciągający się łańcuch rozrządu, użytkownicy doceniają jego trwałość i dynamikę. Wymiana części nie jest zbyt kosztowna, co sprawia, że utrzymanie tego silnika jest stosunkowo opłacalne. Warto jednak brać pod uwagę możliwe problemy z elektryką i wtryskiem, zwłaszcza jeśli planuje się instalację LPG.

Renata Kowalski
4/5

Kultura pracy silnika jest na wysokim poziomie, co przekłada się na komfort podróżowania.

Marcin Kamiński
2/5

Wysokie spalanie, zwłaszcza w warunkach miejskich, jest kolejną negatywną cechą tego silnika, co może przekładać się na dodatkowe koszty użytkowania pojazdu.

Jan Wieczorek
3/5

Pomimo pewnych mankamentów, silnik Mercedes 1.8 Kompressor 163KM M271 charakteryzuje się dobrą trwałością i niską awaryjnością. Użytkownicy chwalą jego dynamikę i kulturę pracy. Istnieją dwie wersje tego silnika, z kompresorem i turbosprężarką, z czego ta druga jest uważana za cichszą. Ogólnie rzecz biorąc, silniki z rodziny M271 są godne polecenia ze względu na dostępność części i przystępne ceny serwisu.

Justyna Wójcik
4/5

Mimo drobnych mankamentów, takich jak rozciągający się łańcuch rozrządu, uważam ten silnik za praktycznie bezawaryjny.

Mariusz Sikora
4/5

Jestem zaskoczony niską awaryjnością tego silnika, co dodaje mi pewności podczas podróży.

Dariusz Stępień

Jestem Dariusz, ekspert i pasjonat strony internetowej Apetiblock Opinie. Moja misja to dostarczanie rzetelnych recenzji produktów, firm i usług. Na moim portalu znajdziesz informacje, których potrzebujesz, oparte na autentycznych opiniach użytkowników. Dzięki mojej wiedzy i zaangażowaniu pomagam innym w dokonywaniu świadomych wyborów zakupowych. Moja pasja do testowania i oceniania różnych produktów sprawia, że zawsze staram się dostarczyć najbardziej wartościowe informacje dla naszej społeczności online.

Go up