Opinie o silniku Mercedes 3.0 V6 Benzyna

Silnik Mercedes 3.0 V6 Benzyna - Opinie

Silniki Mercedes-Benz (2002-2015) są stosowane w samochodach marki Mercedes-Benz. Silnik Mercedes 3.0 V6 231KM M272 o mocy 231KM wszedł do produkcji w 2004 roku i miał zastosowanie w szeregu modeli Mercedes-Benz. Jednostki z rodziny M272 były produkowane w latach 2004-2012 i zostały konstrukcyjnie oparte na poprzedniku M112.

W odróżnieniu od starszej wersji, w silniku zastosowano pojedynczą świece zapłonową na cylinder oraz rozrząd łańcuchowy wsparty kołem zębatym. Konstrukcja silnika aluminiowa wykonana w systemie Siluminu (stop aluminium oraz krzemu) z tłokami aluminiowymi pokrytymi żelazem, wyposażona w zmienne fazy rozrządu VVT. Wszystkie korbowody wykonane z kutej stali, a wałki rozrządu odlane z żeliwa. Nietypowe rozwarcie kata cylindrów 90 stopni wymusiło wprowadzenie wałka wyrównującego celem wyeliminowania drgań.

Silnik charakteryzuje się bardzo dobrymi osiągami, wysoką kulturą pracy oraz dobrą dynamiką. Jednak, silnik ten borykał się z awariami koła zębatego wałka wyrównującego, głównie w modelach z lat produkcji 2004-2008.

Specyfikacja

  • Rodzaj układu: 6-cylindrowy
  • Ilość zaworów: 24
  • Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety: trwała konstrukcja, wysoka kultura pracy, bardzo dobra dynamika, bardzo dobre osiągi

Wady: awarie koła zębatego wałka wyrównującego, kosztowny serwis, wysokie spalanie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 8.0 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy: co 1 rok

Różnice konstrukcyjne:

  • Odmiana M112 – rozrząd Łańcuch
  • Odmiana M272 – rozrząd Łańcuch + przekładnia zębata

Opinie użytkowników

Średnia ocena użytkowników: 9.3

Trwałość: 10.0/10

Utrzymanie: 10.0/10

Dynamika: 8.0/10

Głosy według opinii użytkowników:

Tak: 21 głosów

Nie: 20 głosów

Najbardziej awaryjna część:

- Silnik: 15% głosów

- Rozrząd / Wariator: 31% głosów

- Elektryka, cewka: 31% głosów

Samochody z tym silnikiem Mercedes:

- Mercedes Klasa C W203 FL 3.0 V6 24V 231KM (M272.94)

- Mercedes Klasa C W204 3.0 V6 24V 231KM (M272.94)

- Mercedes Klasa E W211 FL 3.0 V6 24V 231KM (M272.94)

- Mercedes Klasa R W251 3.0 V6 24V 231KM (M272.94)

Średnia opinia: 4.1/5.

Kinga Stępień
3/5

Ogólnie rzecz biorąc, mimo pewnych mankamentów, silnik ten jest ceniony za swoje osiągi, trwałość i kulturę pracy, co sprawia, że jest dobrym wyborem dla wielu użytkowników.

Tadeusz Mazur
5/5

Silnik Mercedes 3.0 V6 231KM M272 to jednostka o trwałej konstrukcji i wysokiej kulturze pracy.

Grzegorz Wróbel
4/5

Jestem pod wrażeniem wysokiej kultury pracy tego silnika, która sprawia, że jazda jest komfortowa.

Monika Zieliński
3/5

Silnik Mercedes 3.0 V6 Benzyna to jednostka o solidnej konstrukcji, która zapewnia wysoką kulturę pracy oraz dobrą dynamikę.

Bożena Jaworski
5/5

Zastosowanie zmiennej fazy rozrządu VVT przyczynia się do lepszej wydajności i oszczędności paliwa.

Joanna Krawczyk
5/5

Silnik Mercedes 3.0 V6 231KM M272 jest polecany przez wielu właścicieli samochodów z jego zastosowaniem ze względu na trwałość i dobre osiągi.

Justyna Adamczyk
5/5

Korbowody wykonane z kutej stali oraz wałki rozrządu z żeliwa zapewniają trwałość i niezawodność tego silnika.

Tomasz Dąbrowski
5/5

Konstrukcja aluminiowa z tłokami aluminiowymi pokrytymi żelazem sprawia, że jest to solidny i niezawodny silnik.

Ewa Zieliński
5/5

Silnik Mercedes 3.0 V6 231KM M272 doskonale współpracuje z instalacją LPG, co może być dodatkowym atutem dla użytkowników.

Kinga Michalak
4/5

Dobrze współpracuje z instalacją LPG, co może być korzystne dla osób zainteresowanych oszczędną jazdą.

Katarzyna Mazur
3/5

Jednostka ta cieszy się popularnością ze względu na swoje dobre osiągi i trwałość, co sprawia, że jest polecana przez wielu użytkowników.

Marianna Szymański
4/5

Silnik Mercedes 3.0 V6 benzyna ma trwałą konstrukcję, co zapewnia długą żywotność.

Małgorzata Kaczmarek
2/5

Silnik Mercedes 3.0 V6 231KM M272 jest niestety obarczony częstymi awariami, zwłaszcza koła zębatego wałka wyrównującego, co może prowadzić do kosztownych napraw i utrzymania.

Grzegorz Nowakowski
5/5

Dynamika tego silnika jest imponująca, dając kierowcy pewność i satysfakcję z jazdy.

Jerzy Nowak
3/5

Mimo pewnych wad, silnik Mercedes 3.0 V6 Benzyna jest idealny do instalacji LPG, co może być korzystne dla osób szukających oszczędności.

Łukasz Piotrowski
3/5

Niestety, silnik ten boryka się z problemami z kołem zębatym wałka wyrównującego, co może skutkować kosztownymi naprawami.

Michał Majewski
4/5

Silnik Mercedes 3.0 V6 benzyna jest popularny wśród użytkowników, co świadczy o jego solidności i zaletach.

Aleksandra Nowak
2/5

Mimo wysokich osiągów i dobrej dynamiki, silnik Mercedes 3.0 V6 231KM M272 charakteryzuje się również wysokim spalaniem, co może być uciążliwe dla użytkowników zainteresowanych oszczędnością paliwa.

Mariusz Stępień
4/5

Osiągi tego silnika są bardzo dobre, co sprawia, że jazda nim jest naprawdę przyjemna.

Henryk Wieczorek
4/5

Silnik ten charakteryzuje się doskonałą dynamiką, co przekłada się na płynne i mocne przyspieszenie.

Adam Nowicki
5/5

Osiągi tego silnika są bardzo dobre, co sprawia, że jazda nim jest naprawdę przyjemna.

Aleksandra Baran
5/5

Pomimo pewnych mankamentów, takich jak awarie koła zębatego wałka wyrównującego, silnik ten cieszy się dobrą opinią wśród użytkowników.

Halina Dudek

Jestem Halina, redaktorka strony internetowej Apetiblock Opinie. Moja pasja to pisanie recenzji produktów, firm i usług, aby pomóc innym w znalezieniu tego, czego szukają. Dzięki moim rzetelnym opiniom, użytkownicy mogą podejmować świadome decyzje zakupowe. Zawsze staram się przedstawić obiektywne i szczere opinie, aby zapewnić czytelnikom rzetelne informacje. Jako redaktor Apetiblock Opinie dążę do tego, aby każdy mógł znaleźć najlepsze rozwiązanie dla siebie na podstawie opinii innych użytkowników.

Go up