Silnik Toyota Yaris 1.3 VVT-i - Opinie
Silniki Toyota VVT-i / Valvematic są stosowane w samochodach marki Toyota. Silnik Toyota 1.3 16V VVT-i o mocy 84 lub 86KM miał zastosowanie w samochodach Toyota Yaris oraz Yaris Verso. Jednostki benzynowe Toyoty o oznaczeniu VVT-i wyposażone są w zmienne fazy rozrządu. Silnik ten nie posiada hydraulicznych luzów zaworowych, ich regulacje wykonuje się ręcznie poprzez zmianę sztywnych stalowych szklanek zaworowych. Niestety montaż instalacji LPG może wiązać się z poważnymi awariami takimi jak wypalenie gniazd zaworowych. Jedynym mankamentem tej jednostki są wycieki oleju i głośniejsza praca przy wyższych obrotach. Poza tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania. Konstrukcja silnika chwalona za dobrą trwałość oraz niską awaryjność, dużym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu.
Informacje techniczne:
- Rodzaj układu: 4-cylindrowy
- Ilość zaworów: 16
- Typ wtrysku: wielopunktowy
Opinie użytkowników
Średnia ocena użytkowników: 9.3
Najbardziej awaryjna część:
- Silnik: 60%
- Rozrząd / Wariator: 7%
- Awarie drobne: 18%
Opinie użytkowników:
- 31.05.2021 Yaris IFL
- 23.08.2019 Toyota Yaris I
- 30.01.2017 Ada
Średnia: (8.0)
Opinia: Silnik udany, z usterek mogę potwierdzić pocenie z pokrywy zaworów. Występuje, ale jeszcze nigdy nie zostawiła kropli oleju na kostce. Do tego momentu awarii silnika brak. Trwałość: 9.0/10 Utrzymanie: 8.0/10 Dynamika: 7.0/10 Zalety: Oszczędny, radzi sobie z autem. Wady: To raczej wada auta: wyciszenie, ale rzeczywiście jest dość głośno. Silnik: 86/2NZ-FE Rocznik: 2004 Przebieg: 187000 Spalanie: 6.4 l/100km Polecam
Średnia: (10.0)
Opinia: Silnik pancerny. Bez żadnej awarii kula mi się już ponad 267 tyś. (w tym połowa na szlamie 10W-40). Nie bierze oleju. Do rozrządu jeszcze nie musiałem zaglądać. Luzy zaworowe sprawdzane co 100 tyś. nie była potrzebna korekta. Rewelacyjna dynamika jak na klasyczny miejski samochód (10.7s .czytaj całość do setki). Spalanie waha się od 6.1 do 6.5l/100km. Z osprzętem żadnych problemów nigdy nie było - do dzisiaj ma oryginalne wtryski, cewki, sondy lambda, katalizator i inne pierdoły. Do minusów faktycznie trzeba zaliczyć głośną pracę powyżej 3,5 tyś. obr/min (zatyczki do uszu pilnie potrzebne) oraz te wycieki spod pokrywy zaworów (2x). Problem z tym silnikiem jest tylko jeden - już takich nie robią. Trwałość: 10.0/10 Utrzymanie: 10.0/10 Dynamika: 10.0/10 Silnik: 86KM/2NZ-FE Rocznik / Przebieg: 2001/267 tyś. Spalanie: 6.3 l/100km Polecam
Średnia: (10.0)
Opinia: Toyota Yaris przebieg 275 tys i po za klasycznym serwisem nigdy nie miałem żadnej awarii.Silniczek bardzo dynamiczny i przy tym oszczędny ,polecam jak najbardziej nie będziecie zawiedzeni.Największym plusem to jest to że jest totalnie bezawaryjny,aha i rozrząd na łańcuchu. Trwałość: 10.0/10 Utrzymanie: 10.0/10 Dynamika: 10.0/10 Silnik: Yaris/86KM Rocznik / Przebieg: 2003/275tys Spalanie: 6.5 l/100km Polecam
Średnia opinia: 3.84/5.