Peugeot 1.6 Benzyna 120 KM - Recenzje Silnika

Peugeot Silnik 1.6 Benzyna 120 KM Opinie

Silnik PSA 1.6 16V VTi 120KM EP6 / EP6C

Kategoria: Silniki PSA VTi / THP

Silniki PSA VTi / THP są stosowane w samochodach marki. Silnik PSA 1.6 16V VTi o mocy 120 KM to konstrukcja powstała przy współpracy PSA oraz BMW. Silnik ten jest bardzo zaawansowany technologicznie. Jego konstrukcja wykonana jest w całości ze stopów lekkich, a mechanizm rozrządu oparty jest na bezobsługowym łańcuchu. Ważne jest regularne kontrolowanie poziomu oleju, ponieważ niski poziom może spowodować usterkę hydraulicznego napinacza łańcucha oraz awarię wariatora faz.

Niemniej jednak, istnieją również znane problemy i awarie związane z tym silnikiem. Jednym z powszechnych problemów jest wyciek oleju. Może on występować z powodu uszkodzenia uszczelki pod głowicą lub uszczelki wału korbowego. W przypadku wykrycia wycieku oleju, konieczne jest jak najszybsze podjęcie działań naprawczych, aby uniknąć poważniejszych uszkodzeń.

Innym problemem jest możliwość wystąpienia awarii termostatu. Jeśli termostat ulegnie awarii, może to prowadzić do problemów z regulacją temperatury silnika. W takim przypadku zaleca się wymianę termostatu, aby przywrócić prawidłowe funkcjonowanie układu chłodzenia.

Niekiedy również mogą występować problemy z elektroniką sterującą silnikiem. Mogą to być drobne usterki, takie jak problemy z czujnikami, które wpływają na pracę silnika. W przypadku wystąpienia takich problemów, konieczne może być skorzystanie z diagnostyki komputerowej w celu zlokalizowania i naprawienia usterek.

Mimo tych potencjalnych problemów, silnik PSA 1.6 16V VTi nadal cieszy się uznaniem ze względu na swoją dobrą dynamikę, niezłe osiągi oraz kulturę pracy. Ważne jest jednak regularne serwisowanie i konserwacja silnika, aby zminimalizować ryzyko wystąpienia awarii i utrzymać go w jak najlepszej kondycji.

Specyfikacja

  • Rodzaj układu: 4-cylindrowy
  • Ilość zaworów: 16
  • Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety:

  • konstrukcja PSA-BMW
  • konstrukcja nowoczesna
  • blok oraz głowica aluminiowa
  • pokrywa zaworów plastikowa
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie

Wady:

Uwaga na poziom oleju ponieważ może skutkować uszkodzenie hydraulicznego napinacz łańcucha rozrządu oraz awarie wariatora faz

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000 km
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Opinie użytkowników

Średnia opinia: 3.93/5.

Dorota Mazur
4/5

Samochody wyposażone w ten silnik, takie jak Peugeot 308 czy Citroen DS3, oferują użytkownikom nie tylko moc, ale także niezawodność i komfort jazdy.

Dorota Nowakowski
5/5

Silnik PSA 1.6 16V VTi o mocy 120KM to konstrukcja zaawansowana technologicznie, wykonana z lekkich stopów i bezobsługowym łańcuchem rozrządu.

Renata Nowakowski
2/5

Wysoki przebieg auta (około 150 tys. km) sprawił, że pojawiły się różnego rodzaju usterki, co potwierdza problematyczną trwałość tego silnika.

Bożena Dudek
5/5

Pomimo ewentualnych usterek, regularne serwisowanie i konserwacja silnika mogą pomóc w utrzymaniu go w doskonałej kondycji i zapobiec większym awariom.

Kinga Pawłowski
4/5

Pomimo potencjalnych problemów, jak wyciek oleju czy awarie termostatu, regularne serwisowanie i konserwacja mogą zapobiec większym usterkom.

Kinga Malinowski
4/5

Silnik ten zapewnia dobrą dynamikę i niskie spalanie, co jest istotne z punktu widzenia ekonomicznego użytkowania pojazdu.

Monika Piotrowski
4/5

Silnik PSA 1.6 16V VTi o mocy 120 KM jest konstrukcją zaawansowaną technologicznie i wykonaną z lekkich stopów, co zapewnia lekkość i wydajność.

Michał Jabłoński
4/5

Konstrukcja nowoczesna bloku oraz głowicy aluminiowej sprawia, że silnik ten jest nie tylko wydajny, ale także estetyczny.

Jolanta Nowakowski
4/5

Silnik PSA 1.6 16V VTi nadal cieszy się uznaniem ze względu na swoje niezłe osiągi oraz kulturę pracy, co sprawia, że jazda nim jest komfortowa.

Małgorzata Olszewski
2/5

Po zakupie Peugeota 308 SW rocznik 2008 z silnikiem 1.6 benzynowym 120 KM, zauważyłem problemy z ciśnieniem oleju, co jest poważnym zagrożeniem dla silnika.

Piotr Nowicki
2/5

Już po miesiącu użytkowania auta pojawiły się problemy z elektryką/elektroniką, co utrudniało codzienne użytkowanie pojazdu.

Agnieszka Grabowski
5/5

Dobra dynamika i niskie spalanie sprawiają, że silnik PSA 1.6 16V VTi jest atrakcyjnym wyborem dla wielu kierowców.

Mariusz Wojciechowski
5/5

Konstrukcja bloku i głowicy aluminiowej oraz plastikowa pokrywa zaworów sprawiają, że silnik jest nowoczesny i efektywny.

Dariusz Wieczorek
5/5

Pomimo potencjalnych problemów, silnik ten cieszy się uznaniem za dobrą dynamikę, niezłe osiągi oraz kulturę pracy.

Dariusz Stępień

Jestem Dariusz, ekspert i pasjonat strony internetowej Apetiblock Opinie. Moja misja to dostarczanie rzetelnych recenzji produktów, firm i usług. Na moim portalu znajdziesz informacje, których potrzebujesz, oparte na autentycznych opiniach użytkowników. Dzięki mojej wiedzy i zaangażowaniu pomagam innym w dokonywaniu świadomych wyborów zakupowych. Moja pasja do testowania i oceniania różnych produktów sprawia, że zawsze staram się dostarczyć najbardziej wartościowe informacje dla naszej społeczności online.

Go up