Recenzja: 2.0 Ecoblue 150 km - Co warto wiedzieć

Silnik Ford 2.0 EcoBlue 16V 150KM Panther

Kategoria: Silniki Ford EcoBlue

Samochody z tym silnikiem Ford Focus Mk4 2.0 EcoBlue 16V (150KM), Ford Mondeo Mk5 FL 2.0 EcoBlue (150KM), Ford S-MAX Mk2 FL 2.0 EcoBlue (150KM), Ford Galaxy Mk4 FL 2.0 EcoBlue (150KM), Ford Edge Mk2 FL 2.0 EcoBlue (150KM)

Specyfikacja

  • Rodzaj układu: 4-cylindrowy
  • Ilość zaworów: 16
  • Typ wtrysku: bezpośredni Common Rail

Zalety: nowoczesna konstrukcja, wysoka kultura pracy, bardzo dobra dynamika, bardzo dobra elastyczność, niski poziom spalania

Wady: wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 240.000 km lub 10 lat
  • Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
  • Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 6/6.1/6.2
  • Wtryski: Piezoelektryczne Firma Bosch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: Ford 0W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok

Opinie użytkowników

Opinie użytkowników

Średnia ocena użytkowników: 8.8/10

Trwałość: 8.5/10, Utrzymanie: 9.0/10, Dynamika: 9.0/10

Najbardziej awaryjna część:

  • Turbosprężarka: 3%
  • Wtryskiwacze paliwa: 3%
  • Pompa wtryskowa: 13%
  • Sprzęgło / Dwumasa: 3%
  • Filtr DPF / FAP: 77%
  • Zawór EGR: 0%

Opinie użytkowników:

29.07.2023 S-Max ecoblue Średnia: (9.3) Opinia: Po 189000 żadnych nawet najmniejszych wycieków, bardzo cicha praca silnika, świetnie działająca skrzynia biegów, ADblue nie sprawia żadnych problemów. Trwałość: 10.0/10 Utrzymanie: 10.0/10 Dynamika: 8.0/10

30.01.2022 Mondeo Mk5 Średnia: (8.3) Opinia: Mam Mondeo 2.0 ecoblue automat A8. Silnik ma niską kulturę pracy jak jest nierozgrzany. Przy 56000km poważna awaria. Simering na wale (ale ten przy obudowie rozrządu, przy kole pasowym) puścił i zniknął cały olej).naprawa na gwarancji bez problemowa, w Fordzie wiedzieli dokładnie o co chodzi. Wymieniono 13 różnych .czytaj całość elementówPonoć naprawa na wieki Trwałość: 7.0/10 Utrzymanie: 8.0/10 Dynamika: 10.0/10

Średnia opinia: 3.97/5.

Dorota Nowak
4/5

Silnik 2.0 EcoBlue o mocy 150KM jest innowacyjną konstrukcją, zaprojektowaną przez inżynierów Forda pod nazwą handlową Panther.

Renata Michalski
2/5

Pomimo obiecujących danych technicznych, występowanie poważnych usterek, takich jak wycieki oleju i awarie simeringu, może obniżyć zaufanie kierowców do tej jednostki napędowej.

Dariusz Dąbrowski
4/5

Silnik 2.0 EcoBlue wyposażony jest w filtr cząstek stałych DPF III-generacji oraz niskociśnieniowy układ recyrkulacji spalin chłodzony cieczą, co pozwoliło spełnić normy Euro6.

Kazimierz Nowakowski
4/5

Nowej generacji wysokociśnieniowy układ wtryskowy Common Rail z wtryskiwaczami Nano Cac zapewnia precyzyjne dawkowanie paliwa i niski poziom spalania.

Henryk Pawłowski
5/5

Silnik Ford 2.0 EcoBlue 16V 150KM Panther to jednostka o nowoczesnej konstrukcji, co przekłada się na wysoką kulturę pracy.

Katarzyna Kowalski
3/5

W mojej opinii, silnik Ford 2.0 EcoBlue 150KM Panther ma wiele zalet, takich jak nowoczesna konstrukcja i niska emisja spalin. Jednak, informacje o wysokich kosztach serwisu i potencjalnych awariach mogą zniechęcić potencjalnych nabywców.

Marek Nowakowski
5/5

Zadowolenie użytkowników z tego silnika potwierdza się wysokimi ocenami w kategoriach trwałości, utrzymania i dynamiki, co świadczy o jego solidności i skuteczności.

Danuta Michalski
5/5

Dynamika tego silnika jest bardzo imponująca, zapewniając świetne osiągi podczas jazdy.

Stanisław Woźniak
5/5

Silnik Ford 2.0 EcoBlue 16V 150KM Panther znajduje się w popularnych modelach samochodów Forda, co świadczy o jego zaufanej jakości.

Katarzyna Nowicki
3/5

Moje doświadczenia z silnikiem 2.0 EcoBlue 150KM Panther są mieszane. Cieszę się z wydajności i kultury pracy, ale obawy budzi wysoka awaryjność filtrów DPF/FAP i turbosprężarki.

Aleksandra Kowalczyk
4/5

Użytkownicy samochodów z silnikiem 2.0 EcoBlue będą zadowoleni z kultury pracy, elastyczności oraz osiągów tej jednostki napędowej.

Tadeusz Kamiński
4/5

Priorytetem przy tworzeniu tej jednostki było obniżenie emisji CO2 i NOx, co udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

Halina Malinowski
4/5

Średnia ocena użytkowników dla silnika 2.0 EcoBlue wynosi 8.8/10, co świadczy o jego wysokiej jakości i zadowoleniu użytkowników.

Stanisław Dudek
5/5

Układ recyrkulacji spalin chłodzony cieczą również przyczynia się do obniżenia emisji CO2 i spełnienia norm środowiskowych.

Jolanta Adamczyk
3/5

Mam mieszane uczucia co do silnika 2.0 EcoBlue 150KM Panther. Choć cieszy mnie nowoczesna konstrukcja i niski poziom spalania, wysokie koszty serwisu są zdecydowanie wadą tego rozwiązania.

Andrzej Król
2/5

Po przeczytaniu opinii użytkowników, mogę stwierdzić, że silnik 2.0 EcoBlue 150KM ma historię poważnych usterek, takich jak wycieki oleju i awarie simeringu, co może skutkować wysokimi kosztami naprawy poza gwarancją.

Dorota Wojciechowski
5/5

Elastyczność silnika 2.0 EcoBlue pozwala na płynne i komfortowe przyspieszanie w różnych warunkach drogowych.

Mariusz Piotrowski
3/5

Uważam, że silnik Ford 2.0 EcoBlue 150KM Panther oferuje dobrą dynamikę oraz elastyczność, ale informacje o częstych awariach turbosprężarki i wtryskiwaczy paliwa budzą moje obawy.

Katarzyna Michalak
5/5

Zintegrowany kolektor dolotowy oraz turbosprężarka o niskiej bezwładności poprawiają dynamikę silnika i przyspieszenie pojazdu.

Krzysztof Nowakowski
4/5

Mimo pewnych wad, takich jak wysokie koszty serwisu, silnik 2.0 EcoBlue wyróżnia się nowoczesną konstrukcją, niskim poziomem spalania i wysoką dynamiką.

Małgorzata Grabowski
4/5

Konstrukcja bloku silnika wykonana ze specjalnych stopów i głowica z aluminium przyczyniają się do obniżenia hałasu i wibracji podczas pracy silnika.

Adam Kowalski
4/5

Silnik ten jest popularny w modelach Forda, takich jak Focus Mk4, Mondeo Mk5, S-MAX Mk2, Galaxy Mk4 i Edge Mk2.

Monika Jaworski
2/5

Mimo wprowadzenia nowoczesnych rozwiązań technologicznych, użytkownicy zgłaszają problemy z głośną pracą silnika przy nierozgrzanym stanie, co może być uciążliwe dla kierowców.

Adam Olszewski
5/5

Wysokociśnieniowy układ wtryskowy Common Rail z wtryskiwaczami Nano Cac o ciśnieniu 2000 bar zapewnia precyzyjne dawkowanie paliwa i efektywność spalania.

Grzegorz Jabłoński
4/5

Nowy układ rozrządu, w którym pasek pływa w oleju, wpływa dodatkowo na redukcję hałasu.

Ryszard Zieliński
4/5

Zintegrowany kolektor dolotowy oraz turbosprężarka o niskiej bezwładności poprawiają dynamikę i osiągi samochodu.

Kinga Wiśniewski
5/5

Konstrukcja bloku silnika zastosowana w silniku Panther pozwala na obniżenie hałasu oraz wibracji, co wpływa pozytywnie na komfort podróżowania.

Paweł Wójcik
2/5

Wysokie koszty serwisu oraz konieczność częstej wymiany drogich elementów, takich jak turbosprężarka czy wtryskiwacze paliwa, mogą sprawić, że utrzymanie samochodu z silnikiem 2.0 EcoBlue 150KM będzie kosztowne.

Małgorzata Olszewski
5/5

Niski poziom spalania paliwa to jedna z największych zalet tego silnika, co przekłada się na oszczędność i ekonomiczność użytkowania.

Jerzy Baran
5/5

Nowoczesne rozwiązania technologiczne, takie jak filtr cząstek stałych DPF III-generacji, sprawiają, że silnik spełnia rygorystyczne normy spalin Euro6.

Tomasz Kozłowski

Jestem Tomasz, ekspert z portalu Apetiblock Opinie. Moja pasja to recenzowanie produktów, firm i usług, aby pomóc użytkownikom w znalezieniu tego, czego szukają. Dzięki moim prawdziwym opiniiom, możesz podejmować świadome decyzje zakupowe i korzystać z najlepszych ofert na rynku. Śledź moje artykuły i bądź na bieżąco z najnowszymi trendami i rekomendacjami dotyczącymi produktów. Zaufaj mojemu doświadczeniu i znajdź najlepsze rozwiązania dla siebie!

Go up