Silnik Ford 2.0 EcoBlue 16V 150KM Panther
Kategoria: Silniki Ford EcoBlue
Samochody z tym silnikiem Ford Focus Mk4 2.0 EcoBlue 16V (150KM), Ford Mondeo Mk5 FL 2.0 EcoBlue (150KM), Ford S-MAX Mk2 FL 2.0 EcoBlue (150KM), Ford Galaxy Mk4 FL 2.0 EcoBlue (150KM), Ford Edge Mk2 FL 2.0 EcoBlue (150KM)
Specyfikacja
- Rodzaj układu: 4-cylindrowy
- Ilość zaworów: 16
- Typ wtrysku: bezpośredni Common Rail
Zalety: nowoczesna konstrukcja, wysoka kultura pracy, bardzo dobra dynamika, bardzo dobra elastyczność, niski poziom spalania
Wady: wysokie koszty serwisu
Informacje serwisowe
- Turbosprężarka: Ze zmienną geometrią
- Rozrząd: Pasek, wymiana po po 240.000 km lub 10 lat
- Sprzęgło: Z kołem dwumasowym
- Filtr cząstek stałych: Występuje Euro 6/6.1/6.2
- Wtryski: Piezoelektryczne Firma Bosch
- Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: Ford 0W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
Opinie użytkowników
Opinie użytkowników
Średnia ocena użytkowników: 8.8/10
Trwałość: 8.5/10, Utrzymanie: 9.0/10, Dynamika: 9.0/10
Najbardziej awaryjna część:
- Turbosprężarka: 3%
- Wtryskiwacze paliwa: 3%
- Pompa wtryskowa: 13%
- Sprzęgło / Dwumasa: 3%
- Filtr DPF / FAP: 77%
- Zawór EGR: 0%
29.07.2023 S-Max ecoblue Średnia: (9.3) Opinia: Po 189000 żadnych nawet najmniejszych wycieków, bardzo cicha praca silnika, świetnie działająca skrzynia biegów, ADblue nie sprawia żadnych problemów. Trwałość: 10.0/10 Utrzymanie: 10.0/10 Dynamika: 8.0/10
30.01.2022 Mondeo Mk5 Średnia: (8.3) Opinia: Mam Mondeo 2.0 ecoblue automat A8. Silnik ma niską kulturę pracy jak jest nierozgrzany. Przy 56000km poważna awaria. Simering na wale (ale ten przy obudowie rozrządu, przy kole pasowym) puścił i zniknął cały olej).naprawa na gwarancji bez problemowa, w Fordzie wiedzieli dokładnie o co chodzi. Wymieniono 13 różnych .czytaj całość elementówPonoć naprawa na wieki Trwałość: 7.0/10 Utrzymanie: 8.0/10 Dynamika: 10.0/10
Średnia opinia: 3.97/5.