Test skutera Kymco Agility City - Czyli, pierwsze kroki na 125-ce
Przepisy, które weszły w życie w ubiegłym roku, umożliwiły jazdę motocyklem osobom, które od co najmniej trzech lat mają prawo jazdy kat. B. Wielu kierowców aut postanowiło więc na wiosnę przesiąść się na jednoślady z silnikami o poj. 125 ccm. W porównaniu ze skuterami (50 ccm) są one nieco większe i znacznie szybsze.
Kymco Agility City 125 to niezły model dla początkującego motocyklisty. Jest dość wysoki, ma duże 16-calowe koła, tarczowe hamulce i zapewnia zwinne poruszanie się w mieście. Jego maksymalna prędkość to nieco powyżej 90 km/h, choć w sprzyjających warunkach udaje się na zegarach zobaczyć setkę. Dobre przyspieszenie skłania do dynamicznej jazdy, przy której spalanie w naszym teście wyniosło 3,7 litra na 100 km.
Na rynku jest co prawda wiele szybszych i oszczędniejszych skuterów o poj. 125 ccm, ale w tym przedziale cenowym trudno znaleźć godnego konkurenta dla Agility.
Po tygodniu jazdy motocyklem 125 ccm zdałem sobie sprawę z tego, jak wydajne jest poruszanie się nim. Na dystansie 70 km dziennie zaoszczędzałem 45 min i spalałem ponad dwa razy mniej paliwa niż w aucie.