Zabawkowo Fun Opinie
W Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgłoszono wiele skarg dotyczących działalności firmy energetycznej Enea. Krytyka dotyczyła ofert z gwarancją stałej ceny prądu oraz dodatkowych opłat, które pojawiały się w trakcie trwania umowy.
Po gruntownej analizie Prezes UOKiK wszczął dwa postępowania przeciwko spółce – jedno dotyczące naruszenia zbiorowych interesów konsumentów, a drugie stosowania nieuczciwych klauzul w umowach. Oba postępowania zakończyły się wydaniem decyzji zobowiązujących – co za tym idzie, konsumentom przysługują rekompensaty.
Opinie użytkowników
Przedsiębiorca ma obowiązek podawać konsumentom informacje w sposób jasny i jednoznaczny – mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny. Konsumenci, których reklamacje w tej sprawie były odrzucone, mają prawo odzyskać pieniądze, które wpłacili w ramach opłaty handlowej.
- Enea wycofała się z oferowania umów gwarantujących stałą cenę prądu 1 czerwca 2021 r.
- Aktualnym klientom firmy, których dotyczy zobowiązanie, spółka przyzna dodatkowo 550 zł w postaci kodu rabatowego do internetowej Strefy Zakupów Enei.
Spółka Enea uruchomiła także dedykowaną dla konsumentów infolinię, gdzie będzie można uzyskać więcej informacji na temat przysługujących konsumentom rekompensat.
Rynek energetyczny jest jednym z priorytetów Prezesa UOKiK, który regularnie przygląda się działaniom branży i weryfikuje stosowane w relacji z konsumentami umowy.