Silnik VW 1.4 16V TSI ACT 140KM EA211
Kategoria: Silniki Volkswagen TSI / TSI Evo
Silniki Volkswagen TSI / TSI Evo są stosowane w samochodach marki Volkswagen.
Opis:
Silnik Volkswagen 1.4 16V TSI/TFSI o mocy 140KM z rodziny EA211 został wprowadzony na rynek w 2014 roku. Jednostka zastąpiła bardzo awaryjną wersję o oznaczeniu EA111. Konstrukcja o całkowicie nowej, zaawansowanej technologii.
W jednostce zastosowano wiele nowatorskich rozwiązań, co miało przełożyć się na świetne osiągi przy niskim poziomie spalania. Jedna z najważniejszych zmian jest zmiana w budowie układu rozrządu, obecna wersja jest napędzana paskiem z bezterminową wymianą, a nie tak jak w poprzedniej wadliwym łańcuchem.
Jednak każdy użytkownik powinien kontrolować pasek rozrządu co 60 tys ponieważ zdarzały się jego pęknięcia. W jednostce zastosowano system ACT który odpowiada z wyłącznie dwóch cylindrów przy niskich obciążeniach, co zdecydowanie wpłynęło na obniżenie spalania oraz emisji CO2.
Niestety system nie został do końca dopracowany co wpłynęło na nierównomierne zużycie wałków rozrządu. Awaryjny okazał się również siłownik zaworu upustowego turbiny oraz plastikowa pompa z dwoma termostatami.
Co do kultury pracy tej jednostki jest na bardzo wysokim poziomie, jak również dynamika oraz elastyczność. Reasumując silnik konstrukcyjnie bardzo zaawansowany technologicznie, o bardzo dobrych parametrach, niskiej awaryjności oraz bardzo przyzwoitym poziomie spalania.
Popularne silniki tego producenta:
- Silnik VW 1.4 16V TSI ACT 150KM EA211
- Silnik VW 1.4 16V TSI 122KM-125KM EA211
Specyfikacja:
- Rodzaj układu: 4-cylindrowy
- Ilość zaworów: 16
- Typ wtrysku: bezpośredni
- Turbosprężarka
Zalety:
- wysoka kultura pracy
- bardzo dobra dynamika
- niski poziom spalania
- niski poziom emisji spalin
- świetna elastyczność
- bezterminowy rozrząd
Wady:
- kosztowny system ACT
- awarie pompy wody
- awarie siłownika zaworu upustowego turbiny
Informacje serwisowe:
- Rozrząd: Pasek, wymiana po bezterminowo
- Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
- Przegląd serwisowy co 1 rok
- Instalacja LPG wymaga uwagi
- Kody silnika: CPTA/CHPA
Opinie użytkowników