Silnik 1.6 TDI 105 KM - Opinie i Informacje
Opinie użytkowników
Silnik 1.6 TDI o mocy 105 KM to jednostka z rodziny silników EA288, stosowana w samochodach marki Volkswagen, Audi, Seat oraz Skoda. Został wprowadzony do produkcji w 2012 roku, zastępując poprzednią odmianę EA189. Jest wyposażony w nowoczesny układ wtryskowy Common Rail II generacji z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch o ciśnieniu 2000 bar, co zapewnia precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.
Zalety:
- Trwała jednostka
- Niska awaryjność
- Dobra dynamika
- Niskie spalanie
Wady:
- Wysokie koszty serwisu
- Problematyczny filtr cząstek stałych przy jeździe miejskiej
Silnik 1.6 TDI współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii, co zapewnia lepszy moment obrotowy i generowanie wyższych mocy. Jest wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, katalizator utleniania oraz układ EGR chłodzony wodą z dwoma pętlami, co pozwoliło na spełnienie norm spalin Euro 6.
Popularne modele z tym silnikiem:
- Audi A3 8V 1.6 TDI 105KM CR (CLHA)
- Seat Leon III 1.6 TDI CR 105KM (CLHA)
- Skoda Octavia III 1.6 TDI CR 105KM (CLHA)
- Volkswagen Golf VII 1.6 TDI CR 105KM (CLHA)
Specyfikacja:
- Rodzaj układu: 4-cylindrowy
- Ilość zaworów: 16
- Typ wtrysku: bezpośredni Common Rail
Warto zwrócić uwagę na regularną regenerację filtru cząstek stałych, kontrolę turbosprężarki oraz dbałość o jakość paliwa. Silnik 1.6 TDI cieszy się dobrą opinią kierowców dzięki niskiemu spalaniu, kulturze pracy oraz niskiej awaryjności, pod warunkiem odpowiedniego użytkowania i serwisowania. Jednak, problematyczny filtr cząstek stałych może sprawić kłopoty, zwłaszcza przy jeździe miejskiej.
Dane zawarte na tej stronie mają charakter informacyjny i zostały zebrane z różnych źródeł. Jeśli rozważasz zakup samochodu z silnikiem 1.6 TDI 105 KM, należy dokładnie zapoznać się z opiniami użytkowników oraz zaleceniami serwisowymi, aby uniknąć potencjalnych problemów.