Silnik 1.6 TDI 105 KM - Opinie i Recenzje

Silnik 1.6 TDI 105 KM - Opinie i Informacje

Opinie użytkowników

Silnik 1.6 TDI o mocy 105 KM to jednostka z rodziny silników EA288, stosowana w samochodach marki Volkswagen, Audi, Seat oraz Skoda. Został wprowadzony do produkcji w 2012 roku, zastępując poprzednią odmianę EA189. Jest wyposażony w nowoczesny układ wtryskowy Common Rail II generacji z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch o ciśnieniu 2000 bar, co zapewnia precyzyjne dawkowanie paliwa proporcjonalne do obciążenia silnika.

Zalety:
- Trwała jednostka
- Niska awaryjność
- Dobra dynamika
- Niskie spalanie

Wady:
- Wysokie koszty serwisu
- Problematyczny filtr cząstek stałych przy jeździe miejskiej

Silnik 1.6 TDI współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii, co zapewnia lepszy moment obrotowy i generowanie wyższych mocy. Jest wyposażony w filtr cząstek stałych DPF, katalizator utleniania oraz układ EGR chłodzony wodą z dwoma pętlami, co pozwoliło na spełnienie norm spalin Euro 6.

Popularne modele z tym silnikiem:
- Audi A3 8V 1.6 TDI 105KM CR (CLHA)
- Seat Leon III 1.6 TDI CR 105KM (CLHA)
- Skoda Octavia III 1.6 TDI CR 105KM (CLHA)
- Volkswagen Golf VII 1.6 TDI CR 105KM (CLHA)

Specyfikacja:
- Rodzaj układu: 4-cylindrowy
- Ilość zaworów: 16
- Typ wtrysku: bezpośredni Common Rail

Warto zwrócić uwagę na regularną regenerację filtru cząstek stałych, kontrolę turbosprężarki oraz dbałość o jakość paliwa. Silnik 1.6 TDI cieszy się dobrą opinią kierowców dzięki niskiemu spalaniu, kulturze pracy oraz niskiej awaryjności, pod warunkiem odpowiedniego użytkowania i serwisowania. Jednak, problematyczny filtr cząstek stałych może sprawić kłopoty, zwłaszcza przy jeździe miejskiej.

Dane zawarte na tej stronie mają charakter informacyjny i zostały zebrane z różnych źródeł. Jeśli rozważasz zakup samochodu z silnikiem 1.6 TDI 105 KM, należy dokładnie zapoznać się z opiniami użytkowników oraz zaleceniami serwisowymi, aby uniknąć potencjalnych problemów.

Średnia opinia: 3.58/5.

Elżbieta Wiśniewski
2/5

Turbosprężarka zintegrowana z kolektorem wydechowym w silniku 1.6 TDI może generować wysokie koszty napraw przy ewentualnych awariach, co stanowi duży minus.

Łukasz Kaczmarek
5/5

Mam nadzieję, że ta informacja będzie dla Ciebie pomocna. Jeśli masz jakieś inne pytania, daj mi znać!

Marek Górski
3/5

Użytkowanie samochodu z silnikiem 1.6 TDI 105KM było dla mnie pozytywnym doświadczeniem. Niskie koszty utrzymania, małe spalanie i przyzwoita dynamika sprawiają, że mogę polecić ten silnik.

Stanisław Stępień
4/5

Mimo pewnych problemów z elementami jak filtr cząstek stałych DPF, silnik 1.6 TDI cieszy się dobrą reputacją wśród kierowców ze względu na małą awaryjność, niskie spalanie i przyzwoitą kulturę pracy.

Beata Kowalczyk
4/5

Jednostka jest bardzo precyzyjna dzięki nowemu układowi wtryskowemu z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami firmy Bosch o ciśnieniu 2000 bar, co przekłada się na płynną i efektywną pracę silnika.

Anna Sikora
3/5

Mam silnik 1.6 TDI 105KM w moim samochodzie i jestem z niego zadowolony. Charakteryzuje się niskim spalaniem i dobrą kulturą pracy. Trwałość tej jednostki jest zadowalająca, ale warto regularnie serwisować filtr DPF.

Marek Nowicki
4/5

Współpracująca z silnikiem turbosprężarka daje dodatkową moc i moment obrotowy, co przekłada się na dynamiczną jazdę oraz przyjemne doznania z prowadzenia auta.

Marianna Sikora
3/5

Silnik 1.6 TDI 105KM EA288 to udana konstrukcja, charakteryzująca się niską awaryjnością i ekonomicznym spalaniem. Jednak, należy być ostrożnym z filtrami DPF, które mogą wymagać regularnej kontroli i regeneracji.

Henryk Kwiatkowski
4/5

Silnik 1.6 TDI o mocy 105KM to jednostka z rodziny EA288, która spełnia rygorystyczne normy spalin Euro 6, co daje mi spokój i pewność, że przyczyniam się do ochrony środowiska.

Elżbieta Krawczyk
4/5

Silnik 1.6 TDI charakteryzuje się niskim spalaniem, co pozwala oszczędzać na kosztach paliwa i przyczynia się do ekonomicznej eksploatacji pojazdu.

Łukasz Zając
3/5

Silnik 1.6 TDI EA288 o mocy 105KM okazał się być solidną jednostką. Niskie spalanie, dobra dynamika i trwałość to jego główne zalety. Niestety, filtr DPF może sprawiać użytkownikom problemy.

Monika Grabowski
2/5

Filtr cząstek stałych DPF w silniku 1.6 TDI jest elementem nader często awaryjnym, zwłaszcza w przypadku użytkowania w jeździe miejskiej, co może generować dodatkowe koszty i problemy.

Krzysztof Sikora
3/5

Moje doświadczenia z silnikiem 1.6 TDI są pozytywne. Jest to udana konstrukcja, bezawaryjna i oszczędna w eksploatacji. Jedynym minusem może być problematyczny filtr cząstek stałych.

Jolanta Kowalski
2/5

Niewątpliwie atutem silnika 1.6 TDI EA288 jest niskie spalanie oraz przyzwoita kultura pracy, jednak problematyczny filtr cząstek stałych jest częstym problemem zgłaszanym przez użytkowników.

Stanisław Wojciechowski
2/5

Silnik 1.6 TDI EA288 posiada wysokie koszty serwisu, zwłaszcza związane z regeneracją filtru cząstek stałych oraz kosztowną wymianą wtryskiwaczy.

Dariusz Stępień

Jestem Dariusz, ekspert i pasjonat strony internetowej Apetiblock Opinie. Moja misja to dostarczanie rzetelnych recenzji produktów, firm i usług. Na moim portalu znajdziesz informacje, których potrzebujesz, oparte na autentycznych opiniach użytkowników. Dzięki mojej wiedzy i zaangażowaniu pomagam innym w dokonywaniu świadomych wyborów zakupowych. Moja pasja do testowania i oceniania różnych produktów sprawia, że zawsze staram się dostarczyć najbardziej wartościowe informacje dla naszej społeczności online.

Go up