Silnik 2.0 TDI 170 KM Common Rail - Opinie użytkowników
Opinie użytkowników na temat silnika 2.0 TDI 170 KM Common Rail są zróżnicowane, ale w większości pozytywne. Artykuł ten przedstawia szczegółowe informacje na temat tej jednostki napędowej pod względem mocy, osiągów, zużycia paliwa, niezawodności, komfortu jazdy oraz kosztów eksploatacji.
Silnik 2.0 TDI 170 KM CR - moc i osiągi
Silnik 2.0 TDI 170 KM Common Rail cechuje się dobrą dynamiką i mocą. Z 170 KM to całkiem solidny wynik dla 2-litrowego diesla. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje mniej niż 10 sekund, a prędkość maksymalna wynosi około 210-220 km/h. Maksymalny moment obrotowy to 350 Nm przy 1750-2500 obr./min, co zapewnia jednostce elastyczność.
Użytkownicy chwalą dynamiczne osiągi silnika i brak problemów z wyprzedzaniem czy włączaniem się do ruchu. Choć niektórzy oczekują większej dynamiki, 170 KM sprawdza się dobrze zarówno w mieście, jak i na autostradzie.
Dla niektórych użytkowników moc mogłaby być jeszcze większa, jednak dla większości jest to wystarczająca wartość.
Silnik 2.0 TDI 170 KM CR - zużycie paliwa
Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi około 6 litrów na 100 kilometrów, co jest uznawane za dobrą wartość dla diesla o mocy 170 KM. Na autostradzie przy prędkości 130 km/h spalanie wynosi średnio 7 litrów, natomiast w mieście około 8 litrów na 100 km.
- Miasto: ok. 8 l/100 km
- Autostrada: ok. 7 l/100 km przy 130 km/h
- Cykl mieszany: ok. 6 l/100 km
Przy spokojnej jeździe wartości te mogą być jeszcze niższe, jednak podczas dynamicznej jazdy zużycie paliwa może wzrosnąć do 7-8 litrów. Mimo to, są to akceptowalne wartości dla większości użytkowników.
Silnik 2.0 TDI 170 KM CR - niezawodność i trwałość
2-litrowy diesel z Common Rail słynie z niezawodności i trwałości. Usterki są rzadkie, a przy regularnej eksploatacji silnik może przejechać nawet do 400-500 tys. kilometrów. Użytkownicy potwierdzają, że nawet po przekroczeniu 200-300 tys. km silnik nadal działa bez zarzutu.
- Turbosprężarka
- Pompa wtryskowa
- Rozrząd
Do najczęstszych usterek należą uszkodzenia powyższych elementów, jednak większość silników przekracza 200-300 tys. km bez większych remontów. Przy regularnym serwisowaniu silnik 2.0 TDI 170 KM Common Rail jest niezawodny i wytrzymały.
Silnik 2.0 TDI 170 KM CR - komfort jazdy
Silnik cechuje się wysokim komfortem podróżowania. Jest cichy i delikatny w działaniu, a hałas pojawia się głównie przy wyższych obrotach. Dzięki dobrze wyciszonej komorze silnika i wysokiej jakości materiałom, w kabinie panuje cisza i spokój. Diesel 170 KM zapewnia wysoki komfort zarówno w trasie, jak i w mieście.
Silnik 2.0 TDI 170 KM CR - dynamika i przyspieszenie
Moc 170 KM i moment obrotowy 350 Nm gwarantują jednostce napędowej dobre osiągi. Przyspieszenie 0-100 km/h poniżej 10 sekund i prędkość maksymalna ok. 210-220 km/h. Silnik charakteryzuje się poprawną dynamiką jazdy, choć reakcja na "gaz" może być nieco wolniejsza na niższych obrotach.
Podsumowując, silnik 2.0 TDI 170 KM Common Rail cieszy się pozytywnymi opiniami użytkowników pod względem mocy, osiągów, zużycia paliwa, niezawodności, komfortu jazdy oraz trwałości. Choć nie brakuje głosów krytyki, większość użytkowników uznaje tę jednostkę napędową za solidną i sprawdzoną.