Silnik BMW 3.0 d 258 KM - Recenzje i Opinie

Silnik BMW 3.0 d 258 KM - Opinie i Informacje

Kategoria: Silniki BMW d Serii N

Silniki BMW d Serii N są stosowane w samochodach marki BMW. Silnik BMW 3.0 R6 d o mocy 258KM i oznaczeniu N57D30TU wprowadzono na rynek w 2011 roku. Charakterystyczną cechą tego silnika jest jego konstrukcja, wykonana z aluminium. Zastosowano nowej generacji wtrysk Common Rail o bardzo wysokim ciśnieniu osiągającym 2000 barów. Wersja z oznaczeniem N57S produkowana jest z potrójnym doładowaniem i osiąga moc 381KM – odmiana BiTurbo. Wszystkie wersje silnika współpracują z automatycznymi skrzyniami 8-biegowymi. Dodatkowo wiele silników współpracowało z napędem 4x4. Wszystkie odmiany występują seryjnie z filtrem cząstek stałych, który może przysporzyć wiele problemów przy poruszaniu się po mieście.

Niestety silnik nie jest wolny od wad, zdarzają się problemy z układem rozrządu – rozciągający się łańcuch. Jednym z powodów jest zbyt długi okres między wymianami oleju, który odpowiada za smarowanie samego łańcucha oraz napinacza. Kolejną przypadłością jest zbieranie się nagaru w kanałach dolotowych już przy przebiegach około 100 tys, co prowadzi do poważnych usterek silnika. Usunięcie sadzy wiąże się z rozebraniem całego silnika, co wiąże się z dużymi kosztami. Podsumowując, silnik konstrukcji BMW jest technologicznie bardzo zaawansowany, ma świetne osiągi i bardzo dobrą dynamikę, ale musi być odpowiednio użytkowany, przede wszystkim terminowa wymiana oleju oraz tankowanie wysokiej klasy paliwa.

Koszty utrzymania tej jednostki nie należą do tanich, a ewentualne naprawy lub wymiany zużytych części mogą pochłonąć spory budżet.

Opinie użytkowników

Średnia ocena użytkowników: 9.3 (głosów: 4)

  • Trwałość: 10.0/10
  • Utrzymanie: 8.0/10
  • Dynamika: 10.0/10

Głosy według opinii użytkowników: 4

  • Tak: 43 głosów
  • Nie: 42 głosów

Najbardziej awaryjna część:

  • Turbosprężarka: 8%
  • Wtryskiwacze paliwa: 0%
  • Pompa wtryskowa: 8%
  • Sprzęgło / Dwumasa: 0%
  • Filtr DPF / FAP: 75%
  • Zawór EGR: 8%

Średnia opinia: 3.82/5.

Stanisław Lewandowski
2/5

Nagar często zbiera się w kanałach dolotowych silnika, co może spowodować poważne uszkodzenia i wymagać kosztownej naprawy poprzez rozebranie całego silnika.

Joanna Nowak
3/5

Po użytkowaniu samochodu z silnikiem BMW 3.0 d 258 KM mogę powiedzieć, że ma świetne osiągi i dynamiczną jazdę. Jednak, należy pamiętać o regularnej wymianie oleju oraz tankowaniu wysokiej klasy paliwa ON. Koszty utrzymania są dość wysokie, a ewentualne naprawy mogą przysporzyć sporych wydatków.

Katarzyna Kowalczyk
5/5

Wersja BiTurbo osiągająca 381 KM potwierdza potencjał tego silnika do osiągania bardzo wysokiej mocy.

Barbara Rutkowski
5/5

Wysoka trwałość oraz pozytywne opinie użytkowników potwierdzają solidność i niezawodność tego silnika.

Ewa Pawłowski
4/5

Kinga Wiśniewski
5/5

Wymiana oleju oraz tankowanie wysokiej klasy paliwa są kluczowe dla prawidłowego użytkowania tego silnika.

Roman Woźniak
5/5

Popularność tego silnika w samochodach marki BMW, takich jak Seria 3, Seria 5 czy X3, świadczy o jego uznaniu wśród kierowców.

Irena Nowicki
5/5

Mimo pewnych wad, takich jak problemy z układem rozrządu, silnik ten nadal cieszy się uznaniem za swoje osiągi i dynamikę.

Stanisław Grabowski
2/5

Filtrowanie cząstek stałych, które jest standardowo zainstalowane w tym silniku, może przysporzyć wiele problemów przy poruszaniu się po mieście, co zwiększa koszty utrzymania.

Tomasz Zając
5/5

Konstrukcja z aluminium oraz nowej generacji wtrysk Common Rail o ciśnieniu 2000 barów sprawiają, że ten silnik jest technologicznie zaawansowany.

Stanisław Kowalczyk
3/5

Po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów z silnikiem BMW 3.0 d 258 KM, mogę potwierdzić, że ma bardzo dobrą dynamikę i wygodę jazdy. Jednak, należy być świadomym potencjalnych problemów, takich jak rozciągający się łańcuch rozrządu i nagar w kanałach dolotowych, co może wymagać kosztownych napraw. Wymagana jest regularna konserwacja i dbałość o silnik, aby cieszyć się jego pełnym potencjałem.

Grzegorz Kowalczyk
2/5

Koszty serwisu i części do tego silnika BMW 3.0 d 258 KM N57D30TU nie należą do najtańszych, a ewentualne naprawy lub wymiany zużytych części mogą pochłonąć znaczącą część budżetu związanego z utrzymaniem samochodu.

Barbara Zieliński
5/5

Silnik BMW 3.0 d 258 KM N57D30TU to jednostka o imponujących osiągach i świetnej dynamice.

Wojciech Olszewski
2/5

Silnik BMW 3.0 d 258 KM N57D30TU ma konstrukcję z aluminium, ale niestety dość często występują problemy z układem rozrządu, zwłaszcza rozciągający się łańcuch, co może prowadzić do poważnych usterek.

Halina Jaworski
3/5

Mój doświadczenie z silnikiem BMW 3.0 d 258 KM jest pozytywne pod względem dynamiki i komfortu jazdy. Niestety, występują wady takie jak problemy z układem rozrządu oraz zbieranie się nagaru, co może prowadzić do poważnych usterek. Wymagana jest odpowiednia opieka i dbałość o silnik, aby uniknąć kosztownych napraw.

Michał Kowalski
5/5

Pomimo kosztów utrzymania, silnik BMW 3.0 d 258 KM N57D30TU zasługuje na pozytywne opinie i rekomendacje ze względu na swoje doskonałe osiągi i technologiczne innowacje.

Kinga Piotrowski
5/5

Współpraca z automatycznymi skrzyniami 8-biegowymi oraz napędem 4x4 zapewniają doskonałe właściwości jezdne.

Kazimierz Górski
2/5

Zbyt długi okres między wymianami oleju może prowadzić do problemów z smarowaniem łańcucha oraz napinacza, co z kolei może skutkować awariami silnika.

Tomasz Kozłowski

Jestem Tomasz, ekspert z portalu Apetiblock Opinie. Moja pasja to recenzowanie produktów, firm i usług, aby pomóc użytkownikom w znalezieniu tego, czego szukają. Dzięki moim prawdziwym opiniiom, możesz podejmować świadome decyzje zakupowe i korzystać z najlepszych ofert na rynku. Śledź moje artykuły i bądź na bieżąco z najnowszymi trendami i rekomendacjami dotyczącymi produktów. Zaufaj mojemu doświadczeniu i znajdź najlepsze rozwiązania dla siebie!

Go up