Opinie o silniku 1.6 T GDI

1.6 t gdi opinie

Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V T-GDI 177KM-186KM G4FJ

Kategoria: Silniki Hyundai Kia GDI / T-GDI / V6

Silniki Hyundai Kia GDI / T-GDI / V6 są stosowane w samochodach marki Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V T-GDI o mocy 177-186KM to jednostka z rodziny Gamma z turbodoładowaniem. Konstrukcja bardzo nowoczesna z wtryskiem paliwa bezpośrednim, wyposażone w zmienne fazy rozrządu CVVT i rozrządem opartym na łańcuchu. Zamysłem konstruktorów było stworzenie silnika benzynowego o bardzo zbliżonych parametrach co silniki wysokoprężne, miał być dynamiczny i oszczędny.

Udało się stworzyć silnik dynamiczny o wysokiej kulturze pracy z przyzwoitym poziomem spalania. W odróżnieniu od jego brata bez doładowania, silnik sprawuje się rewelacyjnie jest dynamiczny i bez problemu zbiera się od najniższych obrotów. Czuć, że ma się do czynienia z jednostką wyposażoną w turbinę przy dodawaniu gazu, auto zbiera się natychmiast i wydaje specyficzne brzmienie. Ogromnym plusem jest idealne zestrojenie jednostki ze skrzynią biegów, wchodzą idealnie przez co silnik staje się bardzo elastyczny. Z racji zastosowania wtrysku bezpośredniego instalacja LPG nie jest zalecana a w razie jej montażu koszty nie należą do tanich.

Popularne silniki tego producenta:

  • Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V GDI 132KM-140KM G4FD
  • Silnik Hyundai/Kia 2.0 16V GDI 165KM-177KM G4NC
  • Silnik Hyundai/Kia 2.0 16V T-GDI 238KM-245KM G4KH
  • Silnik Hyundai/Kia 2.4 16V GDI 185KM-192KM G4KJ
  • Silnik Hyundai/Kia 3.3 V6 24V 235KM-250KM G6DB

Specyfikacja:

  • Rodzaj układu: 4-cylindrowy
  • Ilość zaworów: 16
  • Typ wtrysku: bezpośredni
  • Turbosprężarka

Zalety:

  • Wysoka kultura pracy
  • Świetne osiągi
  • Bardzo dobra dynamika

Wady:

  • Wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe:

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok

Opinie użytkowników

Średnia ocena użytkowników: 9.4

Trwałość: 9.3/10

Utrzymanie: 9.1/10

Dynamika: 9.7/10

Głosy według opinii użytkowników:

  • Czy poleciłbyś ten silnik? Tak: 129 głosów, Nie: 283 głosów
  • Najbardziej awaryjna część:
    • Silnik: 15%
    • Katalizator: 63%
    • Rozrząd / Wariator: 4%
    • Układ wtryskowy: 2%
    • Elektryka, cewka: 5%
    • Sonda lambda: 2%
    • Awarie drobne: 10%

Opinie użytkowników:

  • 24.02.2024 Hyundai Tucson 16tgdi
  • Średnia: (10.0)

    Opinia: Koreańczycy postarali się, bo to bardzo dobry silnik i nie mam uwag co do jego pracy i trwałości. Olej zmieniam co 12/13 tys. raz w roku.

    Trwałość: 10.0/10

    Utrzymanie: 10.0/10

    Dynamika: 10.0/10

    Zalety: same zalety, żwawy i mało pali

    Wady: brak

    Silnik: 178KM

    Rocznik: 2017

    Przebieg: 159

    Spalanie: 7.6 l/100km

    Polecam

Średnia opinia: 4.14/5.

Stanisław Zając
5/5

Marianna Wójcik
4/5

Silnik wyposażony w turbinę przy dodawaniu gazu reaguje natychmiast, co generuje specyficzne i satysfakcjonujące brzmienie.

Justyna Rutkowski
4/5

Zestrojenie jednostki ze skrzynią biegów jest idealne, co sprawia, że silnik staje się bardzo elastyczny i komfortowy w użytkowaniu.

Piotr Dudek
3/5

Udało się stworzyć silnik dynamiczny o wysokiej kulturze pracy z przyzwoitym poziomem spalania.

Kinga Nowak
3/5

Ogromnym plusem jest idealne zestrojenie jednostki ze skrzynią biegów, wchodzą idealnie przez co silnik staje się bardzo elastyczny.

Dariusz Adamczyk
3/5

Silnik 1.6 GDI jest jednostką dobrą o niskiej awaryjności, nie przysparzającą użytkownikom problemów a osiągi i jej praca jest na przyzwoitym poziomie.

Katarzyna Baran
4/5

Mimo wysokich kosztów serwisu, silnik Hyundai/Kia 1.6 16V T-GDI jest jednostką godną polecenia, o przyzwoitym poziomie spalania i osiągów.

Joanna Grabowski
4/5

Silnik 1.6 GDI cechuje się niską awaryjnością, co przekłada się na bezproblemową eksploatację i zadowolenie użytkowników.

Grzegorz Kowalski
3/5

Zamysłem konstruktorów było stworzenie silnika benzynowego o bardzo zbliżonych parametrach co silniki wysokoprężne, miał być dynamiczny i oszczędny.

Piotr Nowakowski
4/5

Konstrukcja silnika jest bardzo nowoczesna, wyposażona w wtrysk paliwa bezpośredni, co przekłada się na wysoką kulturę pracy.

Stanisław Jabłoński
4/5

Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V T-GDI o mocy 177-186KM to jednostka z rodziny Gamma z turbodoładowaniem, co sprawia, że jest dynamiczny i oszczędny.

Michał Dąbrowski
3/5

Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V T-GDI o mocy 177-186KM to jednostka z rodziny Gamma z turbodoładowaniem. Konstrukcja bardzo nowoczesna z wtryskiem paliwa bezpośrednim, wyposażone w zmienne fazy rozrządu CVVT i rozrządem opartym na łańcuchu.

Joanna Malinowski
4/5

Silnik 1.6 GDI sprawuje się rewelacyjnie, zbiera się bez problemu od najniższych obrotów, co pozwala na dynamiczną jazdę.

Irena Jaworski
3/5

W odróżnieniu od jego brata bez doładowania, silnik sprawuje się rewelacyjnie jest dynamiczny i bez problemu zbiera się od najniższych obrotów. Czuć, że ma się do czynienia z jednostką wyposażoną w turbinę przy dodawaniu gazu, auto zbiera się natychmiast i wydaje specyficzne brzmienie.

Henryk Majewski

Jestem Henryk, dziennikarz z pasją do pisania recenzji na stronie internetowej Apetiblock Opinie. Moja praca polega na dzieleniu się rzetelnymi opiniami na temat różnych produktów, firm i usług, aby pomóc użytkownikom w podjęciu właściwej decyzji zakupowej. Moje recenzje oparte są na autentycznych doświadczeniach i opinii innych użytkowników, co sprawia, że portal jest niezwykle wartościowym źródłem informacji. Zapraszam do odwiedzania strony i odkrywania, czego szukasz!

Go up