Silnik BMW 2.0 R4 16V 143KM N42B20
Kategoria: Silniki BMW Serii N
Silnik BMW 2.0 R4 o mocy 143KM i oznaczeniu N42B20 wszedł do produkcji w 2001 roku i miał zastosowanie w samochodach BMW serii serii 3. Konstrukcja zaawansowana technologicznie z zastosowaniem systemu Valvetronic oraz rozrządem opartym na łańcuchu. Silnik uznawany za mało awaryjny z pośród silników BMW, o bardzo dobrej kulturze pracy przy niskim poziomie spalania. Niestety nie jest wolny od wad, zwłaszcza z początkowych lat produkcji trzeba uważać na mechanizm rozrządu który nie jest niezniszczalny. Awarii ulega napinacz łańcucha, następną trapiącą usterką są cewki zapłonowe. Dodatkowo przy instalacji LPG musimy zadbać o montaż markowej instalacji w profesjonalnym zakładzie bo w przeciwnym razie możemy spodziewać się poważnych usterek takich jak awarie uszczelki pod głowicą lub wypaleniu gniazd zaworowych.
Podsumowując tą jednostkę użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania.
Opinie użytkowników
Popularne silniki tego producenta
- Silnik BMW 2.0 R4 16V 143KM N43B20 96144
- Silnik BMW 3.0 R6 24V 258KM N52B30 88678
- Silnik BMW 2.5 R6 24V 204KM-218KM N52B25 74322
- Silnik BMW 2.0 R4 16V 170KM N43B20 65458
- Silnik BMW 2.0 R4 16V 150KM N46B20 65231
Specyfikacja
- Rodzaj układu: 4-cylindrowy
- Ilość zaworów: 16
- Typ wtrysku: wielopunktowy
Zalety
- trwała konstrukcja
- przyzwoity poziom spalania
- dobra dynamika
Wady
- ze względu na zastosowanie Valvetrocia możliwość uszkodzenia głowicy oraz nadpalenia gniazd zaworowymi przy LPG
- awarie napinacza łańcucha rozrządu
- awarie cewki zapłonowej
- awarie valvetronica
- drogi montaż instalacji LPG
Informacje serwisowe
- Rozrząd: Łańcuch
- Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 5W30
- Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Samochody z tym silnikiem
- BMW Seria 3 Compact E46 318ti 143KM (N42/N46B20)
- BMW Seria 3 E46 FL 318i 143KM (N42/N46B20)
Średnia ocena użytkowników
Średnia (głosów: 10) (6.8)
- Trwałość 6.5/10
- Utrzymanie 6.2/10
- Dynamika 7.6/10
Najbardziej awaryjna część
- Silnik 79%
- Katalizator 4%
- Rozrząd / Wariator 4%
- Układ wtryskowy 1%
- Elektryka, cewka 4%
- Sonda lambda 1%
- Awarie drobne 7%
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Opinie użytkowników
- 25.02.2023 E46 318i Średnia: (8.3) Opinia:.
- 25.12.2022 Bmw e46 compakt 318ti Średnia: (9.0) Opinia:.
- 11.09.2022 BMW 318 Ci E46 Średnia: (7.3) Opinia:.
Średnia opinia: 3.74/5.