Opinie na temat silnika n42b20

Silnik BMW 2.0 R4 16V 143KM N42B20

Kategoria: Silniki BMW Serii N

Silnik BMW 2.0 R4 o mocy 143KM i oznaczeniu N42B20 wszedł do produkcji w 2001 roku i miał zastosowanie w samochodach BMW serii serii 3. Konstrukcja zaawansowana technologicznie z zastosowaniem systemu Valvetronic oraz rozrządem opartym na łańcuchu. Silnik uznawany za mało awaryjny z pośród silników BMW, o bardzo dobrej kulturze pracy przy niskim poziomie spalania. Niestety nie jest wolny od wad, zwłaszcza z początkowych lat produkcji trzeba uważać na mechanizm rozrządu który nie jest niezniszczalny. Awarii ulega napinacz łańcucha, następną trapiącą usterką są cewki zapłonowe. Dodatkowo przy instalacji LPG musimy zadbać o montaż markowej instalacji w profesjonalnym zakładzie bo w przeciwnym razie możemy spodziewać się poważnych usterek takich jak awarie uszczelki pod głowicą lub wypaleniu gniazd zaworowych.

Podsumowując tą jednostkę użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania.

Opinie użytkowników

Popularne silniki tego producenta

  • Silnik BMW 2.0 R4 16V 143KM N43B20 96144
  • Silnik BMW 3.0 R6 24V 258KM N52B30 88678
  • Silnik BMW 2.5 R6 24V 204KM-218KM N52B25 74322
  • Silnik BMW 2.0 R4 16V 170KM N43B20 65458
  • Silnik BMW 2.0 R4 16V 150KM N46B20 65231

Specyfikacja

  • Rodzaj układu: 4-cylindrowy
  • Ilość zaworów: 16
  • Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • przyzwoity poziom spalania
  • dobra dynamika

Wady

  • ze względu na zastosowanie Valvetrocia możliwość uszkodzenia głowicy oraz nadpalenia gniazd zaworowymi przy LPG
  • awarie napinacza łańcucha rozrządu
  • awarie cewki zapłonowej
  • awarie valvetronica
  • drogi montaż instalacji LPG

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 5W30
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Samochody z tym silnikiem

  • BMW Seria 3 Compact E46 318ti 143KM (N42/N46B20)
  • BMW Seria 3 E46 FL 318i 143KM (N42/N46B20)

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 10) (6.8)

  • Trwałość 6.5/10
  • Utrzymanie 6.2/10
  • Dynamika 7.6/10

Najbardziej awaryjna część

  • Silnik 79%
  • Katalizator 4%
  • Rozrząd / Wariator 4%
  • Układ wtryskowy 1%
  • Elektryka, cewka 4%
  • Sonda lambda 1%
  • Awarie drobne 7%

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Opinie użytkowników

  • 25.02.2023 E46 318i Średnia: (8.3) Opinia:.
  • 25.12.2022 Bmw e46 compakt 318ti Średnia: (9.0) Opinia:.
  • 11.09.2022 BMW 318 Ci E46 Średnia: (7.3) Opinia:.

Średnia opinia: 3.74/5.

Małgorzata Baran
5/5

Instalacja LPG jest możliwa, ale wymaga profesjonalnego montażu w celu uniknięcia poważniejszych usterek, takich jak awarie uszczelki pod głowicą czy wypalenie gniazd zaworowych.

Halina Jankowski
3/5

Katarzyna Grabowski
2/5

Usterki związane z mechanizmem rozrządu w silniku N42B20 były częste, co sprawiało, że użytkowanie samochodu stało się uciążliwe oraz generowało dodatkowe wydatki.

Marianna Lewandowski
5/5

Konstrukcja zaawansowana technologicznie, w tym system Valvetronic oraz rozrząd oparty na łańcuchu, sprawiają, że silnik ten jest solidny i niezawodny.

Tadeusz Wojciechowski
2/5

Montaż instalacji LPG w silniku N42B20 okazał się być kosztownym błędem, ponieważ często dochodziło do awarii napinacza łańcucha rozrządu, co wymagało drogiej naprawy.

Marek Włodarczyk
4/5

Silnik BMW 2.0 R4 16V 143KM N42B20 jest jednostką o zaawansowanej technologii, co sprawia, że jest trwały i niezawodny.

Elżbieta Kozłowski
2/5

Silnik N42B20 w moim BMW miał niską trwałość i często ulegał awariom, zwłaszcza w związku z instalacją LPG, co sprawiło, że byłem niezadowolony z jego wydajności i niezawodności.

Andrzej Malinowski
2/5

Zastosowanie Valvetronic w silniku N42B20 sprawiało, że często dochodziło do uszkodzenia głowicy, co generowało wysokie koszty naprawy i czasu bez samochodu.

Halina Michalak
5/5

Trwała konstrukcja, dobra dynamika jazdy i przyzwoity poziom spalania to tylko kilka z wielu zalet silnika BMW N42B20, który z pewnością zadowoli wymagających użytkowników.

Marek Król
4/5

Mimo pewnych wad, jak np. awarie napinacza łańcucha czy cewki zapłonowej, silnik N42B20 nadal jest ceniony za swoje osiągi i trwałość.

Grzegorz Wojciechowski
5/5

Mimo pewnych wad początkowych lat produkcji, takich jak awarie napinacza łańcucha czy cewki zapłonowej, silnik ten cieszy się uznaniem za swoją trwałość i niezawodność.

Bożena Michalski
5/5

Silnik BMW 2.0 R4 16V 143KM N42B20 jest ceniony za dobrą dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania, co sprawia, że jest popularnym wyborem wśród kierowców.

Aleksandra Jabłoński
5/5

Użytkownicy chwalą sobie dobrą kulturę pracy silnika przy niskim poziomie spalania, co przekłada się na ekonomiczną eksploatację pojazdu.

Marianna Wojciechowski
5/5

Silnik BMW 2.0 R4 o mocy 143KM N42B20 jest doskonale zbalansowanym rozwiązaniem dla miłośników oszczędności paliwa i dynamiki jazdy.

Tomasz Lewandowski
2/5

Silnik N42B20 w moim samochodzie BMW był ciągłym źródłem problemów. Musiałem regularnie wymieniać cewki zapłonowe, co generowało dodatkowe koszty i uciążliwości.

Henryk Woźniak
4/5

Montaż markowej instalacji LPG w profesjonalnym zakładzie pozwala cieszyć się niskim poziomem spalania i ekonomicznym użytkowaniem tego silnika.

Ewa Jankowski
4/5

Jego konstrukcja, oparta na systemie Valvetronic i rozrządzie łańcuchowym, zapewnia bardzo dobrą kulturę pracy przy niskim poziomie spalania.

Ryszard Nowakowski
4/5

Użytkownicy chwalą sobie dynamikę tego silnika oraz przyzwoite osiągi, co sprawia, że jest świetnym wyborem dla osób ceniących dynamikę jazdy.

Aleksandra Pawłowski

Jestem Aleksandra, ekspert z portalu Apetiblock Opinie. Specjalizuję się w recenzowaniu różnorodnych produktów, firm i usług. Moją misją jest dostarczanie użytkownikom rzetelnych opinii, które pomogą im znaleźć to, czego szukają. Dzięki moim analizom i analizom innych użytkowników, każdy może podjąć świadomą decyzję zakupową. Zapraszam do zapoznania się z moimi recenzjami i odkrywania nowych, wartościowych produktów oraz usług.

Go up