Silnik VW 1.6 16V 105 KM - Opinie
Silniki VAG MPI R3 / R4 / R5 / VR5 są stosowane w samochodach marki Volkswagen. Silnik Volkswagen 1.6 16V MPI o mocy 105KM z rodziny EA111 to jedna z najpopularniejszych jednostek benzynowych koncernu VW.
Konstrukcja tego silnika jest bardzo prosta i trwała, co sprawia, że jest tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu można przejechać nawet 500 tysięcy kilometrów. Jednostka posiada wielopunktowy wtrysk, rozrząd na pasku, a interwał wymiany przypada na 90 000 km.
Jednostka ta cechuje się dużą trwałością, prostą konstrukcją, małą awaryjnością i łatwym dostępem do części. Niestety, nie jest wolna od drobnych usterek, takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora, cewki zapłonowej i sondy lambda.
Mechanicy zalecają czyszczenie przepustnicy co 40 tysięcy kilometrów oraz jej ponowne programowanie, co pozwoli uniknąć kosztownej wymiany.
Atutem tego silnika jest:
- Trwałość
- Prosta konstrukcja
- Mała awaryjność
- Łatwy dostęp do części
- Niskie koszty serwisu
- Dobra współpraca z instalacjami LPG
Informacje serwisowe:
- Rozrząd: Pasek, wymiana po 90 000 km
- Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15 000 km lub 1 rok
- Przegląd serwisowy co 1 rok
- Dobrze współpracuje z instalacją LPG
- Kody silnika: AUS/AZD/BCB/BTS/CFNA
Opinie użytkowników
Średnia ocena użytkowników: 7.1
Trwałość: 7.3/10
Utrzymanie: 7.6/10
Dynamika: 6.4/10
Głosy według opinii użytkowników:
- 12 użytkowników poleca ten silnik
- 4 użytkowników nie poleca
Najbardziej awaryjna część:
- Silnik: 65%
- Katalizator: 3%
- Rozrząd / Wariator: 3%
- Układ wtryskowy: 2%
- Elektryka, cewka: 9%
- Sonda lambda: 5%
- Awarie drobne: 12%