Opinie na temat skrzyni ZF 8HP

Skrzynia zf 8hp - Opinie i informacje

Skrzynia CVT Multitronic to innowacyjna technologia przekładni bezstopniowej opracowana przez Audi, która znalazła zastosowanie w wielu modelach tej marki między 1999 a 2015 rokiem. Multitronic zrewolucjonizował sposób, w jaki przenoszona jest moc z silnika na koła, oferując niezrównaną płynność zmiany przełożeń w porównaniu do innych skrzyń 6HP czy 8HP oferowanych przez Audi, które łączono z napędem quattro.

Jest to system, który za pomocą stalowego łańcucha i par stożkowych kół pasowych umożliwia bezstopniową zmianę przełożeń, eliminując tradycyjne "szarpanie" przy zmianie biegów. W multitronikach można spotkać w różnych generacjach opis mówiący o 6, 7 bądź 8 biegach, przy czym w praktyce polega to na możliwości elektronicznego symulowania przełożeń, tak aby użytkownik odczuwał zmiany biegów jak w klasycznej skrzyni automatycznej.

Generacje skrzyni Multitronic:

  • Pierwsza generacja: 01J (1999-2007), sterownik VL300, 6 wirtualnych przełożeń.
  • Druga generacja: 0AN (2004-2009), sterownik VL380, 7 wirtualnych przełożeń.
  • Trzecia generacja: 0AW (2007-2015), sterownik VL381, 8 wirtualnych przełożeń.

Opinie użytkowników

Po 2015 roku przekładnia CVT została zastąpiona skrzynią dwusprzęgłową S-tronic. Najczęstsze awarie i problemy ze skrzyniami CVT Multitronic obejmują:

  • nieefektywne przekazywanie mocy na koła,
  • szarpanie przy zmianie przełożeń,
  • problemy z płynnością jazdy,
  • szarpanie przy ruszaniu,
  • gaśnięcie silnika podczas wyboru trybu jazdy,
  • miganie równocześnie wszystkich pozycji – PRND – na wyświetlaczu wskaźników,
  • wycie przekładni, narastające wraz z prędkością.

Przyczyny tych awarii często wiążą się z intensywnym zużyciem mechanicznym komponentów wewnętrznych, takich jak wytarcie łańcucha, zarysowania powierzchni wariatorów, zatarcie łożysk, słabe ciśnienie oleju w układzie, pęknięta plastikowa pompa strumieniowa, uszkodzone zimne luty w sterowniku skrzyni.

Rola oleju ATF w bezawaryjnej pracy skrzyni jest kluczowa. Regularna wymiana oleju ATF jest konieczna dla żywotności i niezawodności skrzyni Multitronic.

Warto zaznaczyć, że przekładnie Multitronic nie lubią dynamicznej jazdy, zwłaszcza w połączeniu z silnikami, które sięgają granicznych wartości momentu obrotowego, jaki jest w stanie przenieść skrzynia biegów.

Średnia opinia: 3.68/5.

Danuta Adamczyk
2/5

Druga generacja skrzyni biegów Multitronic 0AN, mimo prób poprawy, nadal działała nietrwałe i podatna na usterki, co sprawiało, że użytkownicy doświadczali problemów zarówno z przełożeniami, jak i sterownikiem.

Aleksandra Majewski
2/5

Ostatnia generacja skrzyni biegów Multitronic 0AW, mimo wprowadzonych usprawnień w konstrukcji, nadal borykała się z problemami z nietrwałymi łożyskami, co z czasem prowadziło do poważnych usterek i konieczności kosztownych napraw.

Marek Jabłoński
3/5

Wymiana oleju ATF okazała się kluczowa dla bezawaryjnej pracy skrzyni Multitronic. Regularne serwisowanie skrzyni było niezbędne, aby uniknąć większych usterek i utrzymanie wysokiego poziomu niezawodności.

Joanna Michalak
4/5

Olej ATF pełni kluczową rolę w zapewnieniu odpowiedniego smarowania, chłodzenia i ochrony wewnętrznych komponentów skrzyni ZF 8HP.

Halina Nowak
4/5

Skrzynia biegów ZF 8HP oferuje niezrównaną płynność zmiany przełożeń, co zapewnia komfortową jazdę.

Stanisław Olszewski
3/5

Moje doświadczenia z przekładnią skrzyni zf 8hp są zróżnicowane. Z jednej strony doceniam jej innowacyjną technologię bezstopniowej zmiany przełożeń, ale z drugiej strony spotkałem się z problemami z płynnością jazdy i szarpaniem przy zmianie przełożeń.

Piotr Król
4/5

Skrzynia ZF 8HP jest stosowana w mocniejszych silnikach, co świadczy o jej wydajności i niezawodności.

Adam Majewski
4/5

Skrzynia ZF 8HP, choć wymaga dbałości o szczegóły, zapewnia wyjątkową płynność jazdy i komfort użytkowania.

Marek Grabowski
5/5

Multitronic rewolucjonizuje sposób przenoszenia mocy z silnika na koła, eliminując tradycyjne szarpanie przy zmianie biegów.

Barbara Lewandowski
4/5

Skrzynia Multitronic w modelach Audi między 1999 a 2015 rokiem, w tym ZF 8HP, zapewnia bezstopniową zmianę przełożeń, eliminując szarpanie przy zmianie biegów.

Irena Kozłowski
4/5

Generacje skrzyni ZF 8HP, takie jak pierwsza generacja 01J, druga generacja 0AN i trzecia generacja 0AW, oferują różne możliwości obsługi momentu obrotowego.

Justyna Nowicki
4/5

Innowacyjna technologia przekładni bezstopniowej w skrzyni ZF 8HP rewolucjonizuje sposób przenoszenia mocy z silnika na koła.

Jan Jaworski
5/5

Generacje skrzyń Multitronic odzwierciedlają ciągłe doskonalenie konstrukcji i zwiększenie wydajności oraz niezawodności.

Aleksandra Krawczyk
5/5

Regularna wymiana oleju ATF jest kluczowa dla bezawaryjnej pracy skrzyni, co potwierdza jej trwałość i niezawodność.

Maria Rutkowski
5/5

Skrzynia zf 8hp to doskonałe rozwiązanie dla osób ceniących płynną jazdę i komfort podczas zmiany przełożeń.

Marianna Baran
5/5

Skrzynia biegów 0AW Multitronic oferuje 8 wirtualnych przełożeń, co zapewnia doskonałe dopasowanie do różnych warunków jazdy.

Ryszard Sikora
5/5

Skrzynia zf 8hp to innowacyjna technologia przekładni, która zapewnia niezrównaną płynność zmiany przełożeń.

Aleksandra Dąbrowski
3/5

Jednym z kluczowych problemów, z którymi się spotkałem, było intensywne zużycie mechaniczne komponentów wewnętrznych, takie jak wytarcie łańcucha czy zatarcie łożysk. To spowodowało konieczność częstych napraw i wymian oleju ATF, co z kolei generowało dodatkowe koszty.

Renata Zalewski
3/5

Podsumowując, skrzynia zf 8hp oferuje zalety innowacyjnej technologii bezstopniowej zmiany przełożeń, ale wymaga systematycznego serwisowania i dbałości o odpowiedni poziom oleju ATF, aby zapewnić jej długotrwałą i bezawaryjną pracę.

Marcin Król
4/5

Regularna wymiana oleju ATF w skrzyni ZF 8HP, takiej jak Ravenol CVT Fluid, jest kluczowa dla jej żywotności i niezawodności.

Jolanta Szymański
3/5

Mimo zalet, jak płynna zmiana przełożeń czy eliminacja tradycyjnego szarpania przy zmianie biegów, doświadczyłem również problemów z usterkami sterownika, co skutkowało opóźnieniami w zmianach biegów oraz brakiem sygnału czujnika prędkości.

Henryk Nowak
2/5

Skrzynia biegów Multitronic 01J miała poważne problemy z awaryjnością, a w szczególności jej konstrukcja nie wytrzymywała dynamicznej jazdy, co prowadziło do częstych uszkodzeń już po stosunkowo niewielkim przebiegu.

Dorota Kowalczyk
4/5

Skrzynia ZF 8HP jest zdecydowanie poprawiona względem poprzednich generacji, co sprawia, że jest bardziej niezawodna i efektywna.

Justyna Piotrowski
2/5

Typowe problemy, takie jak szarpanie przy zmianie przełożeń, gaśnięcie silnika podczas wyboru trybu jazdy czy wycie przekładni, sprawiały, że użytkownicy skrzyń Multitronic doświadczali niezadowolenia z ich działania i częstych konieczności napraw.

Stanisław Szymański
3/5

Przez lata użytkowania skrzyni Multitronic, musiałem zmierzyć się z kilkoma częstymi awariami, takimi jak gaśnięcie silnika podczas wyboru trybu jazdy czy miganie wszystkich pozycji na wyświetlaczu wskaźników. To zdecydowanie wpłynęło na moje zaufanie do tej przekładni.

Halina Dudek

Jestem Halina, redaktorka strony internetowej Apetiblock Opinie. Moja pasja to pisanie recenzji produktów, firm i usług, aby pomóc innym w znalezieniu tego, czego szukają. Dzięki moim rzetelnym opiniom, użytkownicy mogą podejmować świadome decyzje zakupowe. Zawsze staram się przedstawić obiektywne i szczere opinie, aby zapewnić czytelnikom rzetelne informacje. Jako redaktor Apetiblock Opinie dążę do tego, aby każdy mógł znaleźć najlepsze rozwiązanie dla siebie na podstawie opinii innych użytkowników.

Go up