Mercedes 1.8 Kompressor - Opinie
Silnik Mercedes 1.8 R4 Kompressor 143KM-163KM M271 jest popularnym modelem stosowanym w samochodach marki Mercedes-Benz.
Informacje o silniku
Model M271 jest wyposażony w kompresor i został wprowadzony do produkcji w 2002 roku. Jest stosowany w modelach Klasy C, E oraz SLK od tej daty.
Jednostki z rodziny M271 posiadają konstrukcję 16-zaworową z zmiennymi fazami rozrządu. Blok silnika wykonany jest z aluminium, a tuleje cylindrów z żeliwa.
Opinie użytkowników
- Zalety:
- Trwała konstrukcja
- Bardzo dobra dynamika
- Wysoka kultura pracy
- Wady:
- Rozciągający się łańcuch rozrządu
- Awarie koła zmiennych faz rozrządu
- Wysokie spalanie (zwłaszcza w mieście)
Informacje serwisowe:
- Rozrząd: Łańcuch
- Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
- Przegląd serwisowy co 1 rok
- Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy z wtryskiem
Dane techniczne:
- Rodzaj układu: 4-cylindrowy
- Ilość zaworów: 16
- Typ wtrysku: wielopunktowy
- Kompresor
Popularne modele samochodów z tym silnikiem:
- Mercedes CLC C203 FL 1.8 16V Kompressor 143KM (M271.94)
- Mercedes Klasa C W203 FL 1.8 16V Kompressor 163KM (M271.94)
- Mercedes CLK C209 1.8 16V Kompressor 163KM (M271.94)
- Mercedes SLK R171 1.8 16V Kompressor 163KM (M271.94)