1.6 t gdi opinie
Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V T-GDI 177KM-186KM G4FJ
Kategoria: Silniki Hyundai Kia GDI / T-GDI / V6
Silniki Hyundai Kia GDI / T-GDI / V6 są stosowane w samochodach marki Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V T-GDI o mocy 177-186KM to jednostka z rodziny Gamma z turbodoładowaniem. Konstrukcja bardzo nowoczesna z wtryskiem paliwa bezpośrednim, wyposażone w zmienne fazy rozrządu CVVT i rozrządem opartym na łańcuchu. Zamysłem konstruktorów było stworzenie silnika benzynowego o bardzo zbliżonych parametrach co silniki wysokoprężne, miał być dynamiczny i oszczędny.
Udało się stworzyć silnik dynamiczny o wysokiej kulturze pracy z przyzwoitym poziomem spalania. W odróżnieniu od jego brata bez doładowania, silnik sprawuje się rewelacyjnie jest dynamiczny i bez problemu zbiera się od najniższych obrotów. Czuć, że ma się do czynienia z jednostką wyposażoną w turbinę przy dodawaniu gazu, auto zbiera się natychmiast i wydaje specyficzne brzmienie. Ogromnym plusem jest idealne zestrojenie jednostki ze skrzynią biegów, wchodzą idealnie przez co silnik staje się bardzo elastyczny. Z racji zastosowania wtrysku bezpośredniego instalacja LPG nie jest zalecana a w razie jej montażu koszty nie należą do tanich.
Popularne silniki tego producenta:
- Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V GDI 132KM-140KM G4FD
- Silnik Hyundai/Kia 2.0 16V GDI 165KM-177KM G4NC
- Silnik Hyundai/Kia 2.0 16V T-GDI 238KM-245KM G4KH
- Silnik Hyundai/Kia 2.4 16V GDI 185KM-192KM G4KJ
- Silnik Hyundai/Kia 3.3 V6 24V 235KM-250KM G6DB
Specyfikacja:
- Rodzaj układu: 4-cylindrowy
- Ilość zaworów: 16
- Typ wtrysku: bezpośredni
- Turbosprężarka
Zalety:
- Wysoka kultura pracy
- Świetne osiągi
- Bardzo dobra dynamika
Wady:
- Wysokie koszty serwisu
Informacje serwisowe:
- Rozrząd: Łańcuch
- Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
- Przegląd serwisowy co 1 rok
Opinie użytkowników
Średnia ocena użytkowników: 9.4
Trwałość: 9.3/10
Utrzymanie: 9.1/10
Dynamika: 9.7/10
Głosy według opinii użytkowników:
- Czy poleciłbyś ten silnik? Tak: 129 głosów, Nie: 283 głosów
- Najbardziej awaryjna część:
- Silnik: 15%
- Katalizator: 63%
- Rozrząd / Wariator: 4%
- Układ wtryskowy: 2%
- Elektryka, cewka: 5%
- Sonda lambda: 2%
- Awarie drobne: 10%
Opinie użytkowników:
- 24.02.2024 Hyundai Tucson 16tgdi
Średnia: (10.0)
Opinia: Koreańczycy postarali się, bo to bardzo dobry silnik i nie mam uwag co do jego pracy i trwałości. Olej zmieniam co 12/13 tys. raz w roku.
Trwałość: 10.0/10
Utrzymanie: 10.0/10
Dynamika: 10.0/10
Zalety: same zalety, żwawy i mało pali
Wady: brak
Silnik: 178KM
Rocznik: 2017
Przebieg: 159
Spalanie: 7.6 l/100km
Polecam
Średnia opinia: 4.14/5.