Silnik 1.6 TwinPort ECOTEC 105KM - Opinie
Silnik Opel 1.6 TwinPort ECOTEC 105KM Z16XEP
Kategoria: Silniki Opel ECOTEC / TwinPort / V6
Silniki Opel ECOTEC / TwinPort / V6 są stosowane w samochodach marki Silnik Opel 1.6 16V TwinPort ECOTEC o mocy 105KM miał szerokie zastosowanie w samochodach marki Opel. Spotkamy go również w Fiacie Stilo. Konstrukcja bardzo trwała a co za tym idzie przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem opartym na pasku, który niestety nie jest tak trwały!!! Jego interwał przypada na 150.000km i warto o tym pamiętać nie przekraczając terminu wymiany. Zdarzają się problemy z paskiem rozrządu, który potrafi się wcześniej zużyć (poszczępić) warto na to zwrócić uwagę. Niestety jednostka ta nie jest wolna od bardziej uciążliwych usterek do których trzeba zaliczyć problemy z kolektorem dolotowym (awarie klap), które w naprawie są bardzo kosztowne. Mniej kosztowne jednakże uciążliwe to problemy z elektryką, przeważnie padają cewki zapłonowe. Jednak nie jest to dużym problemem ponieważ, części na rynku jest pod dostatkiem a ceny nie są wygórowane. Silnik spisuje się dobrze, jest dynamiczny a praca jego jest na dobrym poziomie, spalanie oscyluje średnio około 7l na 100km. Dodatkowym atutem jest łatwość montażu instalacji LPG.
Specyfikacja
- Rodzaj układu: 4-cylindrowy
- Ilość zaworów: 16
- Typ wtrysku: wielopunktowy
Zalety
- dobra dynamika
- trwała konstrukcja
- dostępność części
- spalanie
Wady
- częste awarie cewki zapłonowej
- wadliwy układ rozrządu
- ubytki oleju
- uszkodzenia klap w dolocie
Informacje serwisowe
- Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000km lub 10 lat
- Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
- Przegląd serwisowy co 30.000
- Dobrze współpracuje z instalacją LPG