Opinie o silniku Renault 1.6 16V 110KM

Silnik Renault 1.6 16V VVT 110KM Opinie

Kategoria: Silniki Renault TCe / SCe / VVT

Silniki Renault TCe / SCe / VVT są stosowane w samochodach marki Silnik Renault 1.6 16V VVT o mocy 101-110KM o oznaczeniu K4M miał zastosowanie w samochodach Renault Megane, Scenic, Fluence oraz Laguna. Jednostka bardzo udana, nie przysparzająca kierowcom większych problemów. Do najbardziej uciążliwych należą awarie cewki zapłonowej co skutkuje utratą mocy i nie równą pracą silnika (uwaga występują 4 cewki – dosyć wysoki koszt wymiany). Kolejną przypadłością są awarie koła zmiennych faz rozrządu, objawia się to grzechotaniem, zaniechanie naprawy może skończyć się poważną usterka rozrządu. Silnik przy odpowiedniej eksploatacji i wymianie na czas olejów, filtrów spokojnie można pokonać dystans 400-500 tys kilometrów bez większych napraw. Dodatkowym atutem tej jednostki jest dobra kultura i cicha praca oraz niezła dynamika. Kierowcy chwalą sobie silnik za jego trwałość, dostępność części oraz bezproblemową obsługę.

Specyfikacja

  • Rodzaj układu: 4-cylindrowy
  • Ilość zaworów: 16
  • Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • cicha praca

Wady

  • największy problem jest z cewkami zapłonowymi Sagem (zawilgocenie powoduje ich awarie)
  • uwaga na rozrząd
  • awarie koła zmiennych faz rozrządu
  • czujnik położenia wału
  • spalanie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 lub 5 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.9 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Opinie użytkowników

  • 31.10.2023 Renault Scenic Średnia: (9.3) Opinia: przejechałem Renault Scenic 2 z tym silnikiem 499000 km, zagazowany przy 84 tys. przy 300 tys zmienieni na olej Elfa na Paltinium 10w40 bo taniej i to był błąd bo pewnie jeździłby dalej ale zawsze zmieniałem olej przy max 12tys, świece przy 30tys km
  • 17.06.2023 Megane 3 Średnia: (8.7) Opinia: 200 tys przebiegu, w tym połowa na LPG. Nie bierze oleju, cewki od nowości te same. Mogłby być żwawszy, ale od tego wolę bezawaryjność.
  • 03.04.2022 Scenic III Średnia: (9.0) Opinia: Silnik nie do zdarcia. Wymiana oleju co 10 tyś. km. wtedy koło zmiennych faz długo pracuje. Cewki dobrej jakości będą służyły długo.
  • 02.03.2022 Megane III Grandtour FL Średnia: (8.7) Opinia: Dobry silnik, auto.

Średnia opinia: 4.11/5.

Ryszard Kowalski
5/5

Dostępność części do tego silnika jest dobra, co ułatwia ewentualne naprawy i konserwację.

Renata Wróbel
5/5

Trwałość tego silnika jest imponująca, co pozwala pokonać dystans nawet 400-500 tys kilometrów bez większych napraw.

Tadeusz Pawłowski
3/5

Silnik ten jest jednostką bardzo udaną, nie przysparza kierowcom większych problemów. Mimo że może wystąpić uciążliwa awaria cewki zapłonowej, prawidłowa eksploatacja i regularna wymiana olejów oraz filtrów pozwala pokonać znaczny dystans bez większych napraw.

Kazimierz Sikora
5/5

Ogólnie rzecz biorąc, polecam ten silnik ze względu na jego trwałość, bezproblemową obsługę i wysoką jakość wykonania.

Barbara Górski
4/5

Silnik Renault 1.6 16V VVT 110KM K4M zdecydowanie polecam, zwłaszcza ze względu na trwałość i niezawodność.

Ryszard Pawłowski
5/5

Jednostka ta cechuje się również niezłą dynamiką, co sprawia, że jazda jest przyjemna i responsywna.

Tomasz Lewandowski
4/5

Dobra kultura pracy i cicha praca to dodatkowe atuty tej jednostki.

Roman Grabowski
5/5

Kultura pracy tego silnika jest na wysokim poziomie, co sprawia, że jazda jest komfortowa i cicha.

Agnieszka Lewandowski
4/5

Dostępność części oraz bezproblemowa obsługa to cechy, które kierowcy chwalą sobie w tym silniku.

Marianna Kwiatkowski
3/5

Jednostka ta cechuje się dobrą kulturą pracy, cichą pracą i niezłą dynamiką, co sprawia, że kierowcy chwalą sobie ten silnik za trwałość, dostępność części oraz bezproblemową obsługę. Jednakże, należy zachować ostrożność z cewkami zapłonowymi oraz kołem zmiennych faz rozrządu, aby uniknąć poważniejszych usterek.

Katarzyna Baran
4/5

Silnik Renault 1.6 16V VVT 110KM K4M jest bardzo udany i nie przysparza kierowcom większych problemów.

Krzysztof Jaworski
5/5

Silnik Renault 1.6 16V VVT o mocy 110KM jest jednostką niezwykle udaną i nie sprawia kierowcom większych problemów.

Joanna Nowicki
4/5

Jest trwały i przy odpowiedniej eksploatacji może pokonać dystans 400-500 tys kilometrów bez większych napraw.

Ewa Nowakowski
5/5

Silnik Renault 1.6 16V VVT 110KM K4M świetnie współpracuje z instalacją LPG, co może być atrakcyjne dla osób poszukujących oszczędniejszych rozwiązań.

Wojciech Dąbrowski
4/5

Współpracuje dobrze z instalacją LPG, co może być dodatkowym atutem dla niektórych użytkowników.

Beata Michalak
3/5

Podsumowując, silnik Renault 1.6 16V 110KM K4M to solidna jednostka, która przy właściwej pielęgnacji może zapewnić długotrwałą i bezproblemową jazdę.

Maria Baran
4/5

Świetna dynamika i niska awaryjność sprawiają, że jest to solidna jednostka napędowa.

Dariusz Kwiatkowski
2/5

Marianna Kowalski

Jestem Marianna, ekspert na stronie internetowej Apetiblock Opinie. Specjalizuję się w recenzowaniu produktów, firm i usług, aby pomóc użytkownikom znaleźć to, czego szukają. Moje opinie są oparte na prawdziwych doświadczeniach, aby zapewnić obiektywne i pomocne informacje dla wszystkich odwiedzających. Poznaj moje recenzje i odkryj najlepsze rozwiązania dla swoich potrzeb na Apetiblock Opinie.

Go up