Opinie o silniku VW 1.6 16V 105 KM

Silnik VW 1.6 16V 105 KM - Opinie

Silniki VAG MPI R3 / R4 / R5 / VR5 są stosowane w samochodach marki Volkswagen. Silnik Volkswagen 1.6 16V MPI o mocy 105KM z rodziny EA111 to jedna z najpopularniejszych jednostek benzynowych koncernu VW.

Konstrukcja tego silnika jest bardzo prosta i trwała, co sprawia, że jest tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu można przejechać nawet 500 tysięcy kilometrów. Jednostka posiada wielopunktowy wtrysk, rozrząd na pasku, a interwał wymiany przypada na 90 000 km.

Jednostka ta cechuje się dużą trwałością, prostą konstrukcją, małą awaryjnością i łatwym dostępem do części. Niestety, nie jest wolna od drobnych usterek, takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora, cewki zapłonowej i sondy lambda.

Mechanicy zalecają czyszczenie przepustnicy co 40 tysięcy kilometrów oraz jej ponowne programowanie, co pozwoli uniknąć kosztownej wymiany.

Atutem tego silnika jest:

  • Trwałość
  • Prosta konstrukcja
  • Mała awaryjność
  • Łatwy dostęp do części
  • Niskie koszty serwisu
  • Dobra współpraca z instalacjami LPG

Informacje serwisowe:

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90 000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15 000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
  • Kody silnika: AUS/AZD/BCB/BTS/CFNA

Opinie użytkowników

Średnia ocena użytkowników: 7.1

Trwałość: 7.3/10

Utrzymanie: 7.6/10

Dynamika: 6.4/10

Głosy według opinii użytkowników:

  • 12 użytkowników poleca ten silnik
  • 4 użytkowników nie poleca

Najbardziej awaryjna część:

  • Silnik: 65%
  • Katalizator: 3%
  • Rozrząd / Wariator: 3%
  • Układ wtryskowy: 2%
  • Elektryka, cewka: 9%
  • Sonda lambda: 5%
  • Awarie drobne: 12%

Średnia opinia: 3.97/5.

Magdalena Nowakowski
5/5

Silnik jest polecany przez użytkowników, którzy doceniają jego niskie koszty serwisu i prostą konstrukcję.

Michał Nowicki
4/5

Konstrukcja jest bardzo prosta i trwała, co sprawia, że jest tania w użytkowaniu i przetrwa nawet 500 tys. km.

Irena Wojciechowski
4/5

Pomimo pewnych awarii, silnik ten cieszy się uznaniem za swoją trwałość i niskie koszty eksploatacji.

Elżbieta Zając
4/5

Jest trwały, o prostej konstrukcji, co sprawia, że nie przysparza użytkownikowi większych problemów.

Irena Michalski
5/5

Podsumowując, silnik VW 1.6 16V MPI 105KM EA111 z rodziny EA111 to solidna, trwała jednostka, która zyskuje uznanie użytkowników za swoją prostotę i niezawodność.

Joanna Malinowski
5/5

Silnik wyposażony jest w wielopunktowy wtrysk i rozrząd na pasku, a interwał wymiany to 90.000 km.

Grzegorz Rutkowski
5/5

Jego prosta konstrukcja sprawia, że jest trwały i nie przysparza użytkownikowi większych problemów.

Krzysztof Król
4/5

Polecam ten silnik wszystkim, którzy szukają solidnej jednostki napędowej o dobrej trwałości i dostępności części.

Aleksandra Rutkowski
4/5

Części do naprawy są przystępnych cenach, co ułatwia utrzymanie silnika.

Jerzy Wójcik
5/5

Konstrukcja tego silnika jest prosta, trwała i tania w użytkowaniu, co sprawia, że możemy przejechać nawet 500 tys. km bez większych problemów.

Tadeusz Jabłoński
2/5

Awarie części takich jak cewka zapłonowa, przepustnica i sonda lambda są częste, co wymaga częstych napraw i zwiększa ryzyko związane z użytkowaniem tego silnika.

Grzegorz Baran
5/5

Dobra współpraca z instalacją LPG sprawia, że silnik ten jest wyborem wielu kierowców poszukujących oszczędności.

Mariusz Kowalski
4/5

Silnik ma wielopunktowy wtrysk i rozrząd na pasku, a interwał przypada na 90.000 km.

Justyna Malinowski
5/5

Pomimo pewnych mankamentów, jak niska kultura pracy czy duże spalanie, silnik cieszy się dobrą opinią wśród użytkowników.

Ewa Wojciechowski
4/5

Silnik VW 1.6 16V MPI 105KM EA111 ma prostą konstrukcję, co sprawia, że jest łatwy w naprawie i serwisowaniu.

Kinga Dąbrowski
2/5

Duże spalanie tego silnika jest jednym z jego głównych wad, co przekłada się na wysokie koszty eksploatacji i tankowania.

Andrzej Jaworski
4/5

Mimo drobnych awarii, takich jak problemy z przepustnicą czy cewką zapłonową, serwisowanie jest łatwe.

Maria Stępień
5/5

Mimo drobnych awarii, takich jak problemy z przepustnicą czy sondą lambda, części są łatwo dostępne i serwis jest łatwy w naprawie.

Justyna Nowak
4/5

Atutem jednostki jest trwałość, dostępność części i zamienników oraz bardzo dobra współpraca z instalacjami LPG.

Henryk Zając
4/5

Silnik VW 1.6 16V MPI 105KM EA111 jest jedną z najpopularniejszych jednostek benzynowych koncernu VW.

Małgorzata Wójcik
5/5

Atutem tego silnika jest jego trwałość, dostępność części i zamienników oraz dobra współpraca z instalacjami LPG.

Beata Nowicki
5/5

Silnik VW 1.6 16V MPI 105KM EA111 to jednostka benzynowa, która jest bardzo popularna w koncernie VW.

Wojciech Kaczmarek
2/5

Silnik VW 1.6 16V MPI 105KM EA111 ma niską kulturę pracy, co powoduje uciążliwe wibracje i hałas podczas jazdy.

Aleksandra Woźniak
4/5

Dzięki dobrej współpracy z instalacją LPG, silnik ten jest popularny wśród użytkowników flot samochodowych.

Aleksandra Adamczyk
3/5

Henryk Majewski

Jestem Henryk, dziennikarz z pasją do pisania recenzji na stronie internetowej Apetiblock Opinie. Moja praca polega na dzieleniu się rzetelnymi opiniami na temat różnych produktów, firm i usług, aby pomóc użytkownikom w podjęciu właściwej decyzji zakupowej. Moje recenzje oparte są na autentycznych doświadczeniach i opinii innych użytkowników, co sprawia, że portal jest niezwykle wartościowym źródłem informacji. Zapraszam do odwiedzania strony i odkrywania, czego szukasz!

Go up