Silnik 1.4 TSI 140 KM - Co mówią opinie

Silnik VW 1.4 16V TSI ACT 140KM EA211

Kategoria: Silniki Volkswagen TSI / TSI Evo

Silniki Volkswagen TSI / TSI Evo są stosowane w samochodach marki Volkswagen.

Opis:

Silnik Volkswagen 1.4 16V TSI/TFSI o mocy 140KM z rodziny EA211 został wprowadzony na rynek w 2014 roku. Jednostka zastąpiła bardzo awaryjną wersję o oznaczeniu EA111. Konstrukcja o całkowicie nowej, zaawansowanej technologii.

W jednostce zastosowano wiele nowatorskich rozwiązań, co miało przełożyć się na świetne osiągi przy niskim poziomie spalania. Jedna z najważniejszych zmian jest zmiana w budowie układu rozrządu, obecna wersja jest napędzana paskiem z bezterminową wymianą, a nie tak jak w poprzedniej wadliwym łańcuchem.

Jednak każdy użytkownik powinien kontrolować pasek rozrządu co 60 tys ponieważ zdarzały się jego pęknięcia. W jednostce zastosowano system ACT który odpowiada z wyłącznie dwóch cylindrów przy niskich obciążeniach, co zdecydowanie wpłynęło na obniżenie spalania oraz emisji CO2.

Niestety system nie został do końca dopracowany co wpłynęło na nierównomierne zużycie wałków rozrządu. Awaryjny okazał się również siłownik zaworu upustowego turbiny oraz plastikowa pompa z dwoma termostatami.

Co do kultury pracy tej jednostki jest na bardzo wysokim poziomie, jak również dynamika oraz elastyczność. Reasumując silnik konstrukcyjnie bardzo zaawansowany technologicznie, o bardzo dobrych parametrach, niskiej awaryjności oraz bardzo przyzwoitym poziomie spalania.

Popularne silniki tego producenta:

  • Silnik VW 1.4 16V TSI ACT 150KM EA211
  • Silnik VW 1.4 16V TSI 122KM-125KM EA211

Specyfikacja:

  • Rodzaj układu: 4-cylindrowy
  • Ilość zaworów: 16
  • Typ wtrysku: bezpośredni
  • Turbosprężarka

Zalety:

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • niski poziom emisji spalin
  • świetna elastyczność
  • bezterminowy rozrząd

Wady:

  • kosztowny system ACT
  • awarie pompy wody
  • awarie siłownika zaworu upustowego turbiny

Informacje serwisowe:

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po bezterminowo
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi
  • Kody silnika: CPTA/CHPA

Opinie użytkowników

Średnia opinia: 3.94/5.

Andrzej Rutkowski
4/5

Warto zauważyć, że silnik ten jest stosowany w różnych modelach samochodów, co świadczy o jego wszechstronności.

Barbara Michalak
2/5

System ACT, który odpowiada za pracę jednostki z dwóch cylindrów przy niskich obciążeniach, nie jest odpowiednio dopracowany, co prowadzi do nierównomiernego zużycia wałków rozrządu.

Marianna Rutkowski
5/5

Silnik .4 TSI 140 KM jest jednostką konstrukcyjnie zaawansowaną technologicznie, co pozytywnie wpływa na jego parametry i wydajność.

Katarzyna Zając
4/5

System bezterminowego rozrządu eliminuje konieczność częstej wymiany tego elementu.

Jacek Jabłoński
2/5

Kosztowny system ACT oraz konieczność częstej kontroli paska rozrządu co 60 tysięcy kilometrów sprawiają, że utrzymanie silnika 1.4 TSI 140 KM EA211 może być uciążliwe i kosztowne.

Katarzyna Woźniak
5/5

Jestem pod wrażeniem wysokiej kultury pracy tego silnika, która sprawia, że jazda jest bardzo komfortowa.

Monika Zalewski
4/5

Pomimo zaawansowanej technologii, silnik ma niską awaryjność.

Marcin Jaworski
5/5

System bezterminowego rozrządu to ogromna zaleta tego silnika, eliminująca konieczność częstych wymian i dodatkowych kosztów.

Agnieszka Zając
5/5

Niski poziom emisji spalin tego silnika to ważny atut, zwłaszcza w kontekście dzisiejszych norm ekologicznych.

Marianna Grabowski
5/5

Niski poziom spalania tego silnika jest zaskakujący i bardzo korzystny dla użytkownika.

Bożena Adamczyk
5/5

Elastyczność tego silnika jest świetna, co sprawia, że reakcje na gaz są błyskawiczne i precyzyjne.

Irena Grabowski
4/5

W jednostce zastosowano wiele innowacyjnych rozwiązań, co świadczy o jej nowoczesnym charakterze.

Michał Zalewski
4/5

Zastosowanie systemu ACT pozwala na obniżenie spalania oraz emisji CO2 przy niskich obciążeniach.

Barbara Zieliński
3/5

Marianna Wójcik
4/5

Konstrukcja tego silnika opiera się na zaawansowanej technologii, co przekłada się na jego wysoką wydajność.

Roman Górski
5/5

Pomimo pewnych usterki, ogólna trwałość tego silnika jest na wysokim poziomie, co przekłada się na długotrwałe zadowolenie z użytkowania.

Maria Nowicki
4/5

Reasumując, silnik 1.4 TSI 140KM EA211 jest jednostką konstrukcyjnie zaawansowaną, charakteryzującą się dobrymi parametrami i niskim poziomem awaryjności.

Łukasz Rutkowski
2/5

Silnik 1.4 TSI 140 KM EA211 ma zbyt częste awarie, szczególnie dotyczące siłownika zaworu upustowego turbiny oraz plastikowej pompy wody z dwoma termostatami.

Łukasz Adamczyk
5/5

Bardzo dobra dynamika tego silnika sprawia, że jazda jest ekscytująca i pełna energii.

Jerzy Sikora
4/5

Silnik 1.4 TSI o mocy 140KM EA211 to jednostka stosowana w samochodach marki Volkswagen.

Henryk Wojciechowski
5/5

Dynamika tego silnika jest imponująca, co sprawia, że jazda jest bardzo przyjemna i dynamiczna.

Roman Jaworski
4/5

Jednostka ma niski poziom spalania, co przekłada się na ekonomiczne użytkowanie.

Andrzej Krawczyk
4/5

Silnik charakteryzuje się wysoką kulturą pracy oraz dobrą dynamiką.

Henryk Kowalczyk
4/5

Silnik VW 1.4 16V TSI ACT 140KM EA211 jest polecany przez użytkowników, co potwierdza jego wysoką jakość.

Justyna Grabowski
4/5

Elastyczność jednostki jest również na bardzo dobrym poziomie.

Stanisław Zalewski
5/5

Reasumując, silnik 1.4 TSI 140 KM to jednostka o zaawansowanej technologii, świetnych parametrach, niskiej awaryjności i efektywnym spalaniu.

Marianna Kowalski

Jestem Marianna, ekspert na stronie internetowej Apetiblock Opinie. Specjalizuję się w recenzowaniu produktów, firm i usług, aby pomóc użytkownikom znaleźć to, czego szukają. Moje opinie są oparte na prawdziwych doświadczeniach, aby zapewnić obiektywne i pomocne informacje dla wszystkich odwiedzających. Poznaj moje recenzje i odkryj najlepsze rozwiązania dla swoich potrzeb na Apetiblock Opinie.

Go up